ماهان شبکه ایرانیان

۲۷ مورد از لذیذترین کیک های جهان [قسمت سوم]

از زمانی که فر اختراع شد، کیک‌ها باعث بسط روح و رفع دلتنگی بوده‌اند

از زمانی که فر اختراع شد، کیک‌ها باعث بسط روح و رفع دلتنگی بوده‌اند. هیچ نقطه عطفی را در زندگی نمی‌توان بدون یک کیک ستاره‌دار طی کرد، و حتی حالات بد روحی هم لحظاتی با چشیدن این طعم‌های شیرین٬ درمان می‌شوند. در اینجا کیک‌های موردعلاقه همه‌ی ما از سراسر جهان گردآوری‌شده‌اند. کیک‌های کلاسیک، مهره‌های اصلی هستند که برش‌هایشان منوی دسرها را فتح کرده‌اند و قلب وعده‌ی شام در سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی خیس

Credit: tasteofhome

این کیک مرا به یاد مادربزرگم می‌اندازد. چراکه یکی از تخصص‌های او درست کردن این کیک بود. من اغلب این کیک را برای مهمانی‌های خانوادگی می‌پزم و همیشه خاطرات گذشته را به یاد ما می‌آورد. کیک شکلاتی خیس کیکی سبک و پوک با طعم خوشمزه شکلات است. دستور پخت این کیک یک دستور قدیمی حفظ شده است!

زمان کلی: آماده‌سازی: 15 دقیقه، پخت: 25 دقیقه، مناسب برای پذیرایی از 12 نفر

مواد لازم: 2 فنجان آرد همه‌منظوره، یک قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق چای‌خوری بکینگ پودر، دو قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، سه‌چهارم فنجان کاکائو، 2 فنجان شکر، یک فنجان روغن کانولا، یک فنجان قهوه دم شده، یک فنجان شیر، 2 عدد تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری اسانس وانیل.

روکش محبوب این کیک: یک فنجان شیر، 5 قاشق غذاخوری آرد همه‌منظوره، نصف فنجان کره نرم شده، نصف فنجان روغن قنادی، یک فنجان شکر، یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

دستور تهیه: فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم‌کنید. مواد خشک را باهم در یک‌کاسه الک کنید. روغن، قهوه و شیر را اضافه کنید. به مدت یک دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه دیگر هم بزنید. (خمیر رقیق خواهد بود). خمیر را در دو قالب گرد 9 اینچی که چرب کرده‌اید و آرد پاشیده‌اید بریزید (یا دو قالب 8 اینچی و شش فنجان مافین).

به مدت 35 تا 30 دقیقه در فر بپزید. قبل از اینکه کیک‌ها را از قالب بیرون بیاورید، بگذارید همان‌جا ده دقیقه خنک شوند. بعد آن‌ها را روی توری سیمی بگذارید تا کاملاً سرد شوند. در مدتی که کیک در حال پخت است، برای روکش آن، شیر و آرد را در یک شیرجوش مخلوط کرده و روی گاز بگذارید تا غلیظ شود. رویش را بپوشانید و در داخل یخچال بگذارید.

در یک‌کاسه، کره، روغن قنادی، شکر و وانیل را با همزن بزنید تا حالت کرمی پیدا کنند. حالا مخلوط شیر را به آن اضافه کرده به مدت 10 دقیقه هم بزنید. وقتی کیک خنک شد این روکش را روی سطح آن بریزید.

 

کیک آناناس و پرتقال

کیک آناناس و پرتقال

Credit: tasteofhome

این‌ یکی از کیک‌های موردعلاقه من است. کیکی خیس و سبک و رضایت‌بخش است. من سال‌ها جزئیات آن را تغییر داده‌ام و حالا دیگر درباره‌ی آن احساس گناه ندارم!

زمان کلی: آماده‌سازی: 15 دقیقه، پخت 25 دقیقه به‌علاوه‌ی زمان خنک شدن. مناسب برای پذیرایی 25 نفر.

مواد لازم: یک بسته متوسط پودر کیک زرد. 11 اونس پرتقال آبدار، 4 سفیده تخم‌مرغ، یک‌دوم فنجان سس سیب شیرین نشده.

تاپینگ: یک بسته آناناس برش خورده غیر خشک، یک پاکت پودر پودینگ وانیلی آماده، یک بسته (حدود 8 اونس) خامه کم‌چرب قنادی.

دستور تهیه: در یک ظرف بزرگ، پودر کیک، آب‌پرتقال، سفیده‌های تخم‌مرغ و سس سیب را با سرعت‌پایین به مدت دو دقیقه هم بزنید. یک قالب را با اسپری روغن چرب کنید، و خمیر کیک را داخل آن بریزید. در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا وقتی‌که اگر خلال‌دندان را در مرکز آن فروکنید تمیز بیرون بیاید. روی توری فلزی بگذارید تا خنک شود.

در یک‌کاسه، پودینگ وانیلی، و آناناس‌ها را باهم مخلوط‌کنید. بعد آن‌ها را درون خامه بریزید و خیلی آرام با دست در حد مخلوط شدن هم بزنید. این تاپینگ را روی کیک خنک شده پخش‌کنید و بگذارید حداقل یک ساعت قبل از پذیرایی داخل یخچال بماند.

کیک شیر داغ

کیک شیر داغ

Credit: tasteofhome

این کیک ساده با سبکی قدیمی، طعمی آن‌قدر خوب دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد! چیزی که به خاطر می‌آورم این است که در قدیم بعد از غذای خوشمزه‌ای که مادرم پخته بود، این دسر همه‌چیز را کامل می‌کرد. مادرم فکر می‌کرد درست کردنش کار ساده‌ایست و ما آن را بهترین دسر می‌دانستیم.

زمان کلی: آماده‌سازی: 20 دقیقه، پخت: 30 دقیقه به‌علاوه‌ی زمان خنک شدن. مناسب برای پذیرایی از 12 تا 16 نفر

مواد لازم: 4 عدد تخم‌مرغ، 2 فنجان شکر، یک قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل، دو فنجان و ربع آرد همه‌منظوره، دو و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری بکینگ پودر، یک فنجان و ربع شیر دو درصد چربی، دو قاشق غذاخوری کره، تکه‌تکه شده.

دستور تهیه: در یک ظرف بزرگ تخم‌مرغ‌ها را به مدت 5 دقیقه با سرعت‌بالا هم بزنید تا جایی که حجیم‌شده و رنگشان کرمی شود. شکر را به‌تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا وقتی‌که مایه سبک و پفی شود. وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط و الک کرده، به خمیر اضافه کنید و ملایم هم بزنید تا یکنواخت شود.

در یک ظرف شیرجوش، شیر و کره را حرارت دهید تا وقتی که کره ذوب شود. آن را به‌تدریج به خمیر اضافه کرده و مخلوط‌کنید. آن را در یک قالب چرب شده بریزید و در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزید یعنی زمانی که اگر خلال‌دندان را به وسط کیک فروکنید تمیز بیرون بیاید. بگذارید روی توری خنک شود.

کیک شکلاتی سندی

کیک شکلاتی سندی

Credit: tasteofhome

ساندرا جانسون، از تیووای پنسیلوانیا می‌‌گوید: سال‌ها پیش، من چهار و نیم ساعت رانندگی کردم تا به مسابقه‌ی بهترین کیک‌ها برسم و در تمام طول مسیر کیکم را نگه‌داشته بودم تا سالم بماند. ولی نتیجه‌اش را گرفتم! کافی است یک گاز بزنید تا ببینید این زیبای مخملی چرا جایزه بهترین کیک را برده است.

زمان کلی: آماده‌سازی: 30 دقیقه، پخت: 30 دقیقه به‌علاوه‌ی زمان خنک شدن. مناسب برای پذیرایی از 16 نفر

مواد لازم: یک فنجان کره نرم شده، سه فنجان شکر قهوه‌ای، 4 عدد تخم‌مرغ درشت، دو قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل، دو و دو سوم فنجان آرد، سه‌چهارم فنجان پودر کاکائو، سه قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، نصف قاشق چای‌خوری نمک، 1 و یک‌سوم فنجان خامه‌ترش، 1 و یک‌سوم فنجان آب جوش

مواد لازم برای کرم پوشش‌دهنده کیک: نصف فنجان کره تکه شده، 3 اونس شکلات تلخ ریز تکه شده، 3 اونس شکلات نیمه شیرین ریز تکه شده، 5 فنجان شکر شیرینی‌پزی، یک فنجان خامه‌ترش، 2 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

دستور تهیه: فر را با دمای 350 درجه روشن کنید، سه قالب کیک 9 اینچی را چرب کنید. در یک ظرف بزرگ کره نرم شده و شکر قهوه‌ای را هم بزنید تا سبک و پفی شود. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هرکدام مایع را خوب هم بزنید. وانیل را اضافه کنید. در ظرف دیگری آرد و پودر کاکائو و جوش‌شیرین و نمک را باهم مخلوط‌کنید. مواد خشک را به‌تناوب با خامه شیرین به مخلوط تخم‌مرغی اضافه کنید. هر بار خوب مایه را هم بزنید. درنهایت آب جوش را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط‌کنید.

خمیر را داخل ظرف‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید بریزید. به مدت 30 تا 35 دقیقه آن‌ها را بپزید. بعد بگذارید به‌آرامی خنک شود. در یک‌کاسه بزرگ، شکر قنادی، خامه‌ترش و وانیل را مخلوط‌کنید. ترکیب شکلات‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست بیاید. این کرم را بین لایه‌های کیک و روی سطح و دورتادور کیک پخش‌کنید. باقیمانده آن را می‌توانید در یخچال نگه‌دارید.

کیک موز

کیک موز

Credit: tasteofhome

من دستور این کیک را پنج سال پیش پیدا کردم، و از آن به بعد همیشه برای دورهمی‌های خانوادگی آن را درست می‌کنم. روکش خوشمزه آن با طعم قهوه، مکمل خوبی برای این کیک مرطوب موزی است.

زمان کل: آماده‌سازی: 25 دقیقه، پخت: 35 دقیقه، مناسب پذیرایی از 12 تا 15 نفر

مواد لازم: نصف فنجان کره نرم شده، یک فنجان شکر، دو عدد تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری وانیل، دو فنجان آرد، دو قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، نصف قاشق چای‌خوری نمک، یک و نیم فنجان موز پوره شده (حدود 3 عدد موز متوسط) یک فنجان خامه‌ترش

مواد لازم برای کرم قهوه: یک‌سوم فنجان کره نرم شده، دو و نیم فنجان شکر قنادی، دو قاشق چای‌خوری پودر قهوه فوری، دو تا سه قاشق غذاخوری شیر

دستور تهیه: در یک‌کاسه بزرگ کره و شکر را هم بزنید تا سبک شود. تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هرکدام مواد را خوب هم بزنید. وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. آرد و جوش‌شیرین و نمک را باهم مخلوط کرده، و به‌تناوب با پوره‌ی موز و خامه‌ترش به مخلوط اضافه کنید. بعد از هر مرحله مخلوط را خوب هم بزنید.

خمیر را داخل یک قالب کیک چرب شده بریزید، و در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. تا وقتی‌که اگر خلال‌دندان را وارد کیک کنید تمیز بیرون بیاید. بگذارید روی توری فلزی کامل خنک شود. برای کرم روکش، در یک‌کاسه کوچک کره و شکر قنادی را هم بزنید تا یکدست شود. پودر قهوه را در شیر حل کنید، و به مخلوط کره اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. آن را روی کیک پهن کنید. مطلب «27 مورد از لذیذترین کیک های جهان[قسمت دوم]» را نیز از دست ندهید.

منبع: edition.cnn ,tasteofhome

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان