نشر نی منتشر کرد

هفتمین چاپ «جنبش‌های اسلامی معاصر» با شمارگان ۳۰۰ نسخه

چاپ هفتم کتاب «جنبش‌های اسلامی معاصر: اسلام و دموکراسی» نوشته جان اسپوزیتو و جان وال با ترجمه شجاع احمدوند با شمارگان ۳۰۰ نسخه، منتشر شد.

هفتمین چاپ «جنبش‌های اسلامی معاصر» با شمارگان 300 نسخه

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «جنبش‌های اسلامی معاصر: اسلام و دموکراسی» به الگوهای متفاوت نسبت اسلام و دموکراسی می‌پردازد. جان اسپوزیتو و جان وال اعتقاد دارند که جهان اسلام نگاه ویژه‌ای به دموکراسی دارد و می‌خواهد آن را در بستر فرهنگ اسلامی، نهادینه کند.  

نویسندگان از سه الگوی جنبش‌های اسلامی معاصر سخن می‌گویند که نحوه تعامل اسلام و دموکراسی در هر کدام از آنها متفاوت بوده است. یکی از این الگوها «تصاحب قدرت» است که در کشورهای ایران و سودان اتفاق افتاد. فرآیند این تصاحب قدرت در ایران به خواست و اراده مردم انقلابی اتفاق افتاد و حکومت اسلامی جایگزین رژیم سلطنتی طرفدار غرب شد. در سودان جنبش انقلابی در قالب حزبی مخالف در پارلمان قدرت را در دست گرفت.

الگوی دومی که نویسندگان آن را در این کتاب تحلیل کرده‌اند «مشارکت در قدرت با رژیم مستقر» است که توسط جماعت اسلامی پاکستان تجربه شد. سومین الگو نیز «سرکوب جنبش اسلامی توسط رژیم مستقر» است که در مصر و الجزایر اتفاق افتاد.

نویسندگان این کتاب هر دو متخصص مطالعات اسلامی و مطالعات خاورمیانه هستند و شناخت جالبی از جنبش‌های دموکراسی‌خواهی در کشورهای مسلمان دارند. اسپوزیتو استاد مطالعات اسلامی تطبیقی در دانشگاه جرج تاون است و جان وال نیز پس از سی سال تدریس تاریخ اسلام نیوهمپشایر به دانشگاه جرج تاون منتقل شد.

کتاب هشت فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «اسلام و دموکراسی: میراث و زمینه جهانی»، «دولت و اپوزیسیون در تاریخ اسلام»، «ایران: اسلام انقلابی در قدرت»، «سودان، جنبش مهدیون و رژیم‌های نظامی»، «پاکستان، وجوه مختلف جمهوری اسلامی»، «مالزی، سیاست تکثر فرهنگی»، «الجزایر، دموکراسی سرکوب شده» و «مصر، تقابل اسلام حکومتی، پوپولیستی و افراطی».

نخستین چاپ این کتاب در سال 1389 با شمارگان هزار نسخه و بهای هفت هزار و 600 تومان و ششمین چاپ آن نیز در سال گذشته (1396) با شمارگان 350 نسخه و بهای 28 هزار تومان منتشر شده بود.

نشر نی، هفتمین چاپ «جنبش‌های اسلامی معاصر: اسلام و دموکراسی» نوشته جان اسپوزیتو و جان وال با ترجمه شجاع احمدوند با شمارگان 300 نسخه، 408 صفحه و بهای 38 هزار تومان منتشر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان