باکس آفیس آخر هفته: House With a Clock in Its Walls اکرانی فراتر از انتظار داشت

سه فیلم برتر جشنواره‌ای پاییز که در سطح ملی در آمریکا اکران شدند در باکس آفیس آخر هفته به مانع خوردند — مستند جدید مایکل مور Michael Moore به نام «فارنهایت ۹/۱۱» Fahrenheit ۱۱/۹ و کمدی تاریک «ملت آدمکش» Assassination Nation و «خود زندگی» Life Itself از دن فوگلمن Dan Fogelman

سه فیلم برتر جشنواره‌ای پاییز که در سطح ملی در آمریکا اکران شدند در باکس آفیس آخر هفته به مانع خوردند — مستند جدید مایکل مور Michael Moore به نام «فارنهایت 9/11» Fahrenheit 11/9 و کمدی تاریک «ملت آدمکش» Assassination Nation و «خود زندگی» Life Itself از دن فوگلمن Dan Fogelman.
تنها فیلمی که فروش فوق‌العاده‌ای داشت عنوان استودیویی تجاری‌تر این آخر هفته از الی راث Eli Roth با اقتباس از کتاب محبوب کودکان به نام «خانه‌ای با ساعتی در دیوارهایش» The House With a Clock in Its Walls، به همین نام، بود. این فیلم خانوادگی با درخشش جک بلک Jack Black و کیت بلانشت Cate Blanchett با 26.9 میلیون دلار فروش از 3592 سالن سینما، اکرانی فراتر از انتظار داشت و به‌راحتی در صدر جدول باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی قرار گرفت.

این فیلم پیش از هالووین، از کمپانی امبلین اینترتینمنت Amblin Entertainment متعلق به استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg اکران شده و پخش آن را یونیورسال Universal عهده‌دار شده است. داستان این فیلم درباره‌ی یک یتیم جوان (با بازی اون واکارو Owen Vacarro) است که قرار است در خانه‌ی ترسناک عمویش زندگی کند. بلانشت Blanchett نقش جادوگری را بازی می‌کند که در کنار خانه‌ی آن‌ها زندگی می‌کند. «خانه‌ای با ساعتی در دیوارهایش» The House With a Clock in Its Walls در خارج از آمریکا اکران 8.7 میلیون دلاری را تجربه کرد و به جمع فروش جهانی 35.6 میلیون دلاری در ابتدای کار خود دست یافت.

«فارنهایت 9/11» Fahrenheit 11/9 با 3.1 میلیون دلار فروش از 1719 سالن سینما به جایگاه هشتم جدول باکس آفیس تبعید شد. تخمین‌های پیش از اکران، فروش حداقلی 5 الی 6 میلیون دلاری را نشان می‌دادند. فیلم ضد ترامپ مور Moore اولین اثر کمپانی جدید تام ارتنبرگ Tom Ortenberg به نام برایرکلیف Briarcliff محسوب می‌شود (ارتنبرگ Ortenberg در حالی با مور Moore بر روی «فارنهایت 9/11» Fahrenheit 11/9 کار می‌کرد که در لاینزگیت Lionsgate مستقر بودند).
در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های قبل «یک لطف ساده» A Simple Favor در دومین آخر هفته‌ی خود با 10.4 میلیون دلار فروش توانست جایگاه دوم جدول باکس آفیس را به دست آورد و جمع فروش داخل آمریکا را تا پایان یکشنبه به 32.6 میلیون دلار برساند. این کمدی تاریک پاول فیگ Paul Feig در خارج از آمریکا 5.2 میلیون دلار از 36 مارکت فروخت و جمع فروش خارجی خود را به 10 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 42.6 میلیون دلار رساند.«راهبه» The Nun از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. پس از فروش 10.3 میلیون دلاری در سومین آخر هفته‌ی خود از مرز فروش 100 میلیون دلاری در داخل آمریکا عبور کرد. این فیلم ترسناک با 35.4 میلیون دلار فروش از 80 مارکت، به جمع فروش جهانی 292.6 میلیون دلار رسید و در صدر جدول باکس آفیس خارجی قرار گرفت.
در آمریکای شمالی «راهبه» The Nun مقام سوم جدول باکس آفیس را تصاحب کرد و پس‌ازآن «غارتگر 4» The Predator در جایگاه چهارم قرار گرفت که با 65 درصد افت در دومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش 40.4 میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت. این فیلم به کارگردانی شین بلک Shane Black فروش 15.3 میلیون دلاری از 80 مارکت خارجی را رقم زد و به جمع فروش بین‌المللی 54.5 میلیون دلاری و جمع فروش جهانی 94.5 میلیون دلاری رسید.فیلم «آسیایی‌های خرپول» از کمپانی وارنر Warner آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی را به دست آورد. این فیلم در ششمین آخر هفته‌ی خود 6.5 میلیون دلار فروخت و به جمع فروش 159 میلیون دلار دست یافت. اثر کمدی-رمانتیک جان ام. چو Jon M. Chu به لطف فروش خارجی اولیه‌ی 47 میلیون دلاری، از مرز جمع فروش جهانی 200 میلیون دلار عبور کرد.
در میان فیلم‌های اختصاصی باقی‌مانده از هفته‌های قبل، فیلم کلاسیک «همسر» The Wife از سونی پیکچرز Sony Pictures با درخشش گلن کلوز Glenn Close و جاناتان پرایس Jonathan Pryce، آخر هفته ششم خود را با جمع فروش داخلی دلپذیر 5 میلیون دلاری از 468 سالن سینما به پایان رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان