چرا احساس تنهایی می کنیم؟

تنها بودن و احساس تنهایی یکسان نیستند. هرچند ممکن است گاهی اوقات این دو مفهوم را با هم اشتباه بگیریم، گاهی اوقات ما احساس تنهایی می کنیم، در حالی که اصلا تنها نیستیم.

شما ممکن است در شرایط خاص و شرایطی احساس تنهایی کنید. اما در واقع تنها نیستید. اگر نگاهی دقیق به آینه و اطراف خود داشته باشید متوجه خواهید شد که تنها نیستید. هر گاه احساس تنهایی می کنیم، پوچی می تواند بر شما غلبه کند. ممکن است از نداشتن کسی در کنار خود احساس ترس نمایید. به نوبه خود، این می تواند رفتارهای شما را بدتر کند. بنابراین، امروز ما به چهار دلیل برای احساس تنهایی خواهیم پرداخت.

 

احساس تنهایی

 

1. احساس تنهایی می کنی چون مجرد هستی ...

داشتن یک شریک در جامعه امروز ضروری است. هنگامی که هستید، همه شما را تشویق می کنند که بیشتر بیرون بیایید، بیشتر لباس بپوشید و ... . اساسا همه این نوع از نصیحت ها برای رهایی از وضعیت مجردی خواهد بود. اما اگر واقعا وجود یک شریک را در حال حاضر دوست ندارید، آیا این بدان معنی است که باید احساس تنهایی کنید؟ هرگز. اگر احساس تنهایی کنید، به این دلیل است که به افکار منفی مانند "من جوان نیستم" یا "من برای همیشه مجرد هستم" روی می آورید. احساس تنهایی به دلیل نداشتن یک شریک زندگی، شما را به بستگی به شخص دیگری می کند تا خوشحال باشید. پس باید بیاموزید که بدون اینکه کسی در کنارتان باشد، خوشحال بوده و در آرامش باشد. شادی شما به دیگران وابسته نیست.

 

2. به دنبال مسیر خود حرکت می کنید

 موضوع به شدت به نکته قبلی مربوط است. اگر ما دنبال کارهایی که همه افراد انجام می دهند نباشیم مانند داشتن یک شریک، پس احساس تنهایی می کنیم. نه تنها احساس تنهایی، بلکه احساس عدم حمایت خواهیم کرد. ممکن است احساس تنهایی کنید، چون مسیر مشابه دیگران را دنبال نمی کنید. اما نباید این کار را انجام دهید! اعتماد به نفس و برای احساس خوب بودن در مورد خودتان اساسی است. زندگی شما یک تخته پاک است. مهم نیست اگر شما در یک فرهنگ یا جامعه متولد شده اید که اکثریت مردم به نحوی خاص عمل می کنند. باید زندگی را که می خواهید بپذیرید. به دنبال مواردی باشید که باعث خوشحالی شما می شوند، حتی اگر با سایر افراد همخوانی نداشته باشد.

 

احساس تنهایی

 

3. دوستانتان هنگام ازدواج ناپدید می شوند

چه اتفاقی می افتد زمانی که یک دوست، شریک جدید پیدا می کند؟ خوب، آنها تمایل دارند که دوستان خود را نادیده بگیرند. تا زمانی که ارتباط ان ها خوب است، یافتن زمانی برای ملاقات آنها بسیار سخت است. این اتفاق برای بسیاری از مردم خواهد افتاد. برای رسیدن اهداف خود، باید مطمئن شوید که شما در انجام کارهایی که با دوستان خود انجام می دهید، موفق خواهید شد. حتی اگر آن ها روزی وجود نداشته باشند. هنوز هم می توانید برای خوردن قهوه بیرون بروید. هنوز هم می توانید به سینما بروید. احساس تنهایی وجود ندارد. شما هنوز هم بهترین همدم را دارید. بله خودتان. جامعه اغلب ما را به انجام فعالیت های خاص با افراد دیگر سوق می دهد. با این حال، هنوز هم می توانید از آنها لذت ببرید. به این ترتیب، خودتان بهتر می دانید و یاد می گیرید که چگونه بدون اینکه به دیگران وابسته باشید، از زندگی لذت ببرید.

 

4. سعی می کنید جای خالی را پر کنید

یکی از دلایل دیگری که ممکن است احساس تنهاییکنید این است که به افراد دیگری نیاز دارید تا بتوانید جاهای خالی را پر کنید. این جاهای خالی نمی تواند توسط خودتان پر شود. اما این یک استراتژی خوب نخواهد بود. بنابراین سعی کنید سریع چیزهایی را که نیاز دارید پیدا کنید. سپس نیازی به وابستگی به دیگران ندارید. درک تمام این موارد برای جلوگیری از احساس تنهایی یک فرایند طولانی است. با این حال، این تنها راهی است که می توانید واقعا بدون اینکه وابسته به دیگران باشد واقعا شاد باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان