بیش از ۲۵درصد بالای ۵۰ ساله‌ها، بیماری‌شان را مخفی می‌کنند

به خاطر بیماری خجالت نکشید!

مسئله فقط نگران نکردن دیگران نیست. محققان می‌گویند، بیشتر از ۲۵درصد افراد بالای ۵۰ساله، مشکلات سلامتی‌شان را مثل یک راز پنهان می‌کنند و با این کار، بسیاری از فرصت‌های طلایی برای بهبود را از خود می‌گیرند.

به خاطر بیماری خجالت نکشید!

مسئله فقط نگران نکردن دیگران نیست. محققان می‌گویند، بیشتر از 25درصد افراد بالای 50ساله، مشکلات سلامتی‌شان را مثل یک راز پنهان می‌کنند و با این کار، بسیاری از فرصت‌های طلایی برای بهبود را از خود می‌گیرند.

به گزارش به نقل از هفته نامه آتیه نو، این تحقیق گرچه در بریتانیا انجام‌شده، اما می‌تواند در بسیاری دیگر از گوشه‌های جهان هم مصداق داشته باشد. محققانی که این پژوهش را انجام دادند، در کمال تعجب دریافتند که شش نفر از هر فرد مسن در این کشور، در مورد مشکلات بهداشتی و سلامتی خود، با دوستان یا اعضای خانواده‌شان صحبت نمی‌کنند. هدف این افراد از پنهان‌کردن رازهای دردسرساز سلامتشان، نگران نکردن آدم‌های عزیز زندگی‌شان است.


پژوهشگران می‌گویند، از مشکلات مربوط به شنوایی و کاهش قدرت شنوایی گرفته تا بیمارشدن قلب یا ابتلا به آرتریت و حتی مسائل مربوط به بهداشت روانی، مثل یک راز در دل این افراد می‌ماند. در حالی که بسیاری از این افراد به دلیل پیگیری نکردن درست و به‌موقع بیماری‌شان، در خطر سکته مغزی یا قلبی قرار می‌گیرند، گفته شده، از هر 10سالمند بیمار، یک نفر برای 12ماه رازهای خطرناک مربوط به سلامتش را با هیچ‌یک از عزیزانش در میان نمی‌گذارد.


با توجه به آمارهای استخراج شده از بررسی‌ها، 29درصد این سالمندان «خجالت» را دلیل اصلی عدم بیان مشکلات خود بیان کرده‌‌اند و به این دلیل که ناتوان و سربار جلوه نکنند یا کسی را به زحمت نیندازند، این رازهای کشنده را در دل خود نگاه می‌دارند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، از میان کسانی که این راز را با آدم‌های عزیزشان در میان می‌گذارند، گروهی شریک زندگی‌شان را محرم این راز دانسته‌اند و گروهی دیگر آن را برای صمیمی‌ترین دوستشان فاش کرده‌اند.


با وجود آنکه سالمندان اغلب از بیان مشکلات مربوط به سلامتشان اجتناب می‌کنند، متخصصان معتقدند، بسیاری از مشکلات این افراد، در صورت مراجعه به‌موقع، امکان بهبود یا کاهش یافتن را خواهد داشت و سکوت آن‌ها در برابر بیماری، زمینه را برای شدید و خارج از کنترل‌شدن آن فراهم می‌کند.


این افراد در حالی نگران نکردن دیگران را دلیلی برای پنهان‌کاری خود می‌دانند، که از نتایج رازداری‌شان بی‌خبرند. اغلب این سالمندان نمی‌دانند که با سکوت، نه تنها حق عزیزانشان برای همراهی با آن‌ها را سلب می‌کنند، که زمینه را برای ایجاد نگرانی بزرگتر برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان