یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ها از موافقت وزارت نفت با طرح مجلس برای دو نرخی شدن بنزین خبر داد

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ها از موافقت وزارت نفت با طرح مجلس برای دو نرخی شدن بنزین خبر داد.
به نقل از مهر ، محمد حسینی در این خصوص گفت: اقتصاد دانان با توجه به دلایلی همچون افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ بنزین و فرآورده های نفتی، ارزان بودن نرخ انرژی در کشور، لزوم کاهش و بهینه شدن مصرف سوخت در کشور و جلوگیری از افزایش قاچاق بر دو نرخی شدن قیمت بنزین و افزایش بهای آن تاکید دارند.
البته هنوز در مورد این موضوع و نحوی ساز و کار آن تصمیمی گرفته نشده و در لایه بودجه بندی سال آینده در این خصوص صحبتی به میان نیامده است اما با توجه به تجربه های گذشته در زمینه سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت، مفسده های احتمالی دور از انتظار نبوده و به همین دلیل توصیه می شود که دولت به دنبال مدیریت واقعی مصرف سوخت باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: متاسفانه زیر ساخت های لازم برای مدیریت واقعی مصرف سوخت در کشور وجود ندارد و دولت ناچار به استفاده از راهکار های گذشته است لذا اعلام شد که افراد نسبت به فعال کردن کارت سوخت هایشان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در راستای دو نرخی شدن بنزین در بودجه سال 98 طرحی از سوی تعدادی از نمایندگان با مشورت مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نفت و رضایت این وزارت خانه تهیه شده است. در طرح مذکور دولت یارانه سوخت را به جای اینکه به خودرو ها بپردازد به افراد خواهد پرداخت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان