با پایان پرواز آخرین 100-747 به نظر میرسد به پایان دوران جومبو رسیدهایم. آخرین پرواز اولین گونه از بوئینگ 747 -هواپیمای 49 ساله که به عنوان یکی از پر استفادهترین هواپیماهای مسافربری دنیا مورد استفاده قرار میگیرد- برای عملیات تست موتور هواپیما شرکت GE Aviation بود.
از زمانی که 747 در سال 1969 معرفی شد تا به امروز، این هواپیما یکی از ماشینهای پرندهی قابل تحسین شناخته میشد. این هواپیما به منظور کاهش قیمت سفرهای هوایی ایجاد شد و توانست موفق هم عمل کند. این هواپیماها «جومبو جتس» نامگذاری شدند و طراحیشان به گونهای بود که میتوانستند صدها مسافر را حمل کنند.
747-100 شرکت GE سال 1969 ساخته شد و شانزدهمین هواپیمای تولید شدهی آنها بود. زندگی حرفهای این هواپیما به عنوان هواپیمای مسافربری بزرگترین آژانس هوایی آمریکا در آن زمان یعنی Pan Am آغاز شد و تا سال 1991 زمانی که Pan Am بسته شد ادامه یافت.

بوئینگ، کابین خلبان را در بخش بالایی قرار میداد. موضوعی که باعث میشد فضای بسیار زیادی برای بخش پایینی باز شود که امروز از آن به عنوان جایگاه بیزنس کلاس استفاده میشود. قبل از آنکه Pan Am دچار ورشکستگی شود، از هواپیمای GE 747-100 برای حمل نیروهای آمریکایی در جنگ خلیج (بین عراق و کویت) استفاده میشد.
شرکت GE Aviation این هواپیما را سال 1990 خریداری کرد و به مدت 24 سال از آن برای تست موتور هواپیماها استفاده نمود. این هواپیما حدود 3916 ساعت برای انواع محصولات GE Aviation در آسمان بود.
شرکت GE اعلام کرد که دلیل بازنشستگی 747 کمبود قطعات و همچنین سیستم موقعیت یابی قدیمی آن بود که با سیستمهای مدرن امروزی همخوانی نداشت. جایگزین این هواپیما 400-747 است که سال 2010 خریداری شد.
جومبو 747 نهایتا به موزهی هوا و فضای پیما (Pima) اهدا شد. «گری پاسرت» کاپیتانی که آخرین پرواز را با این هواپیما انجام داد، راجع به آن میگوید:
این هواپیمای مورد علاقهی من برای پرواز بود. بیشتر از همهی 747 های دیگر. این هواپیما دارای ویژگیهای فیزیکی خاصی بود که پرواز با آن به سادگی انجام میشد.