سرهنگ کاکوان خبر داد

اخاذی ۴۰۰ میلیون ریالی از دختر ۱۴ ساله

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یک مجرم با اغفال دختر بچه ۱۴ ساله و به دست آوردن عکس‌های وی به دنبال اخاذی و سوی استفاده از او بود که از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

اخاذی 400 میلیون ریالی از دختر 14 سالهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد‌ مهدی کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه که  فردی با مراجعه به پلیس ضمن ارایه شکایت خود بیان داشت‌ اظهار کرد: فردی با اغفال دختر 14 ساله‌ام با گرفتن عکس‌های شخصی وی، اقدام به تهیه تصاویری مستهجن از وی کرد و ضمن تحت تاثیر قرار دادن زندگی‌ام ، کار را به جایی رسانده که حتی دخترم حاضر به همکاری جهت پرداخت مبلغ چهارصد میلیون ریال از حساب بنده به فرد شیاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه جهت پی جویی موضوع نیاز به حضور دختر شاکی ضروری بوده پس از کسب مجوزهای قضایی با انجام اقدامات روانشناسانه و اعتماد‌سازی لازم دختر شاکی یقین نمود که همکاری وی با پلیس مشکل ساز نبوده و به نفع وی خواهد بود که پس از تحقیقات کامل و جامع از وی روشن شد متهم فردی 26 ساله بوده که سرباز یکی از بیمارستان‌های شهر تهران با اغفال دختر و تهیه تصاویری از وی در حال سو استفاده و اخاذی از ایشان کرده و تاکنون مبلغ چهارصد ملیون ریال وجه نقد و طلا از وی اخاذی نموده و مجددا درخواست‌های دیگری هم از وی دارد.

سرهنگ کاکوان ادامه داد: به دلیل حساسیت موضوع اکیپ مجربی از این پلیس جهت دستگیری متهم اعزام و با دستگیری وی ادله جرم الکترونیکی وی کشف و ضبط شد و با اعتراف نامبرده مشخص متهم با افراد دیگری نیز چنین ارتباط و اقدامی را انجام داده و انگیزه خود را از ارتکاب به چنین اعمالی کسب مال اعلام کرد، که با صدور قرار قانونی لازم متهم به زندان اوین اعزام شد.

وی تاکید کرد: حتما والدین بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند و آموزش‌های لازم را به آنها بدهند که در این فضا چگونه رفتار کنند.

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه به شهروندان محترم هشدار داد که به فرزندانتان بگویید هیچ گاه اطلاعات شخصی خود را برای کسی بازگو نکنند و اطلاعات مهم شخصیشان را از جمله تصاویر خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و یا برای کسی ارسال نکنند.

سرهنگ کاکوان در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت کنند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان