فواید و کابردهای جالب نارنگی که شاید ندانید!

نارنگی یک میوه فوق العاده است که فواید و خواص متعددی دارد. آیا می دانستید از نارنگی برای لوازم آرایشی و دارویی نیز استفاده می شود؟ فواید و خواص جالب نارنگی را شناخته و بر حسب نیاز از آن ها بهره بگیرید.

نارنگی یک میوه فوق العاده و استثنایی است و فواید و خواص جالب و متعددی دارد. به یاد داشته باشید که نارنگی دارای ویتامین A و C فراوان است. آنها همچنین پر از کاروتنوئیدها هستند که به مبارزه با بیماری های تهاجمی کمک می کنند. خواص نارنگی می تواند به عنوان یکی از گزینه های عالی برای مراقبت از پوست، مو و حتی مبارزه با سرطان استفاده شود. بنابراین لازم است فواید و خواص جالب نارنگی را شناخته و بر حسب نیاز از آن ها بهره بگیرید.

 

خواص نارنگی

 

1. مبارزه با مشکلات کلسترول

نارنگی ها مملو از ماده ای به نام سینفرین هستند که تولید کلسترول را متوقف می کند و مقدار بیش از حد آن را برای سلامتی تنظیم می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه مستقیما مسئول مبارزه با اثرات کلسترول بد درون شریان ها می باشند. جدا کردن آنها و تنظیم مقادیر کلسترول خوب در خون همه اینها فقط با افزودن این میوه خوشمزه در رژیم غذایی روزانه شما اتفاق می افتد.

 

2. مبارزه با سرطان کبد

در مبارزه طولانی و دشوار بیماران در برابر سرطان، نارنگی ها می توانند مفید باشند. بر طبق شواهد علمی، مولکول های خاصی از میوه های مرکبات (به خصوص نارنگی های) به مبارزه با انواع سرطان کمک می کنند. نوشیدن آب نارنگی خطر پیشرفت هپاتیت C به سرطان کبد ناشی از بتا کریپتوکسانتین بالا را کاهش می دهد. نارنگی دارای سطح بالایی از لیمونن است که دارای اثرات ضد سرطان است و همچنین برای جلوگیری از سرطان سینه مفید است. در واقع این میوه حمایتی برای درمان اصولی خواهد بود.

 

3. پاک کننده چربی طبیعی

این استفاده عجیب و غریب نارنگی توضیحی نسبتا ساده دارد. همه چیز به خاطر سهم ویتامین C است که مرکبات تا حد زیادی از آن تشکیل شده است. چربی های عمومی، چاشنی یا باقیمانده پس از پخت و پز گوشت یا روغن می تواند با آب نارنگی از بین برود. این میوه همانطور که کلسترول بد در خون (که یکی از اجزای چربی است) را از بین می برد، غلظت ویتامین C آن می تواند چربی ظرفی که پس از پخت و پز باقی می ماند را پاک نماید.

 

کاربرد نارنگی

 

4. بهتر شدن پوست

پوست انسان دارای ساختاری اسفنجی و ظریف است. مواد مغذی موجود در نارنگی شامل دو عنصر عالی است که قادر است به بهبود تن پوست شما کمک کنند. اگر می خواهید به درستی از پوست مراقبت کرده و زیبایی و سلامت را با هم داشته باشید، ویتامین C و E را هرگز از یاد نبرید. آنها به شدت به تنظیم رنگ پوست کمک می کنند و در باز تولید کلاژن نقش مهمی خواهند داشت. این ماده برای حفظ جوانی و زیبایی پوست بسیار مهم است.

 

5. خداحافظی با موهای خاکستری

چه طور ممکن است؟ نارنگی این کار را به سادگی انجام می دهد: ویتامین B12 موجود در نارنگی ها باعث کاهش سرعت پیرشدن و خاکستری شدن موهای شما می شود. می توانید آب نارنگی را به موها بمالید و سپس شستشو دهید. فورا متوجه خواهید شد که موهایتان درخشان و سرحال شده اند. نارنگی ها دارای ویتامین E و B12 هستند. اینها برای ایجاد رشد مو بسیار ضروری هستند.

 

6. ایده آل برای بهبود زخم

روغنی که در نارنگی متمرکز شده و از پوست آن استخراج می شود، برای درمان زخم های سطحی روی پوست عالی است. خواص ترکیب شیمیایی روغن پوست نارنگی اثرات مفید در مبارزه با زخم، ضد عفونی کردن آنها دارد. این ترکیب همچنین به مهیاشدن سلول های جدید برای بافت آسیب دیده کمک فراوانی خواهد کرد.

 

کابردهای نارنگی

 

7. جذب بیشتر مواد مغذی

برای افراد مبتلا به کمبود ویتامین، مصرف نارنگی ها همراه با غذاهای دیگر مانند کاهو، هویج و گوجه فرنگی به جذب پروتئین ها و مواد مغذی ضروری برای سلامتی کمک می کند. کمبودهای اولیه ویتامین به علت مصرف نارنگی بلافاصله تکمیل می شود. پس منتظر نمانید! حتما مصرف نارنگی را در رژیم غذایی خود قرار داده و از حواص فوق العاده آن بهره ببرید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان