به جزیره‌های حیوانات خوش آمدید!

اگر حیوانات را دوست دارید دوست دارید توسط آنها محاصره شوید، این ۱۰ جزیره را در لیست جاهایی که باید ببینید بگنجانید. جزایر معمولی، معمولا جای آدم‌ها هستند اما هر کدام از جزایری که امروز به شما معرفی می‌کنیم محل زندگی تعداد زیادی از یک گونه حیوان خاص است. حیوان مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

به جزیره‌های حیوانات خوش آمدید!

با ما باشید تا سری به 10 جزیره معروف حیوانات بزنیم!

اگر حیوانات را دوست دارید دوست دارید توسط آنها محاصره شوید، این 10 جزیره را در لیست جاهایی که باید ببینید بگنجانید. جزایر معمولی، معمولا جای آدم‌ها هستند اما هر کدام از جزایری که امروز به شما معرفی می‌کنیم محل زندگی تعداد زیادی از یک گونه حیوان خاص است. حیوان مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

1- جزیره گربه‌ها

این جزیره در تاشیروجیمای ژاپن قرار دارد و پر از گربه است. گربه‌های این جزیره از آدم‌های آن بیشتر اند تقریبا به ازای هر آدم 6 گربه در این جزیره زندگی می‌کند. محلی‌ها اعتقاد دارند این موجودات پشمالو و البته لوس برای‌شان خوش شانسی و خوشبختی می‌آورند. آنها بر این باروند که غذا دادن و مراقبت از گربه‌های جزیره باعث ثروتمندی آنها می‌شود. با این باورها تعجبی ندارد که چرا جمعیت این گربه‌ها انقدر زیاد شده!

2- جزیره خرگوش‌ها

این جزیره پر از خرگوش هم در ژاپن در اوکونوشیما واقع شده. این جزیره حالا با قبل خیلی فرق می‌کند. در گذشته از این جزیره به عنوان کارخانه تولید گازهای سمی استفاده می‌شد اما امروز از زمین تا آسمان با گذشته کثیف خود فرق کرده و خانه این خرگوش‌های بامزه و دلربا شده. از آنجایی که در این جزیره هیچ شکارگری که خرگوش‌ها را تهدید کند وجود ندارد، جمعیت آنها به هزاران خرگوش رسیده است.

3- جزیره مارها

مطمئنا افراد کمی هستند که حاضرند به این جزیره سفر کنند و در حقیقت هم کسی نباید به آن سفر کنند! این جزیره ترسناک در آیها د کوئیمادا گراند برزیل قرار دارد. کوئیمادا گراند خانه یکی از سمی‌ترین گونه‌های مار پیت وایپر، سر نیزه‌ای طلایی در دنیا است. دانشمندان تخمین زده اند که در هر متر مربع از این جزیره بین 1 تا 5 مار سرنیزه‌ای طلایی زندگی می‌کند. اگر هنوز به اندازه کافی نترسیده اید بدانید که این مارها بیشتر از نیم متر رشد می‌کنند و سم آنها می‌تواند گوشت اطراف محل گزیدگی را آب ‌کند!

4- جزیره مرغ‌ها

این جزیره پر از مرغ و خروس در هوایی آمریکا قرار دارد. داستان به وجود آمدن این جزیره جالب‌تر از خودش است. در سال 1992 طوفانی به نام طوفان “انیکی (Iniki)” لانه مرغ‌های جزیره کاوای را نابود کرد. مرغ‌های از قفس رها شده به سرعت به درون جنگل فرا کردند! حالا جزیره خانه هزاران مرغ و خروس وحشی است و جوجه‌هایی که در همه جای جزیره پراکنده شده اند.

5- جزیره فک‌ها

این جزیره در خلیج دروغین (فالس) در جنوب آفریقا واقع شده. در حدود 65000 فک در مساحتی به اندازه 5 هکتار از خلیج فالس در شهر کیپ زندگی می‌کنند. به علت جمعیت زیادشان این فک‌ها را معمولا به صورت توده‌ای روی هم پیدا خواهید کرد که دارند از زمین گرانیتی و کوچک این جزیره به عنوان خانه استفاده می‌کنند و تند تند زاد و ولد می‌کنند!

6- جزیره پنگوئن‌ها

این جزیره در ساحل بولدز در جنوب آفریقا قرار دارد. خب این یکی واقعا جزیره نیست اما ساحل بولدز بیش از 2000 پنگوئن آفریقایی را در خود جای داده. این حیوانات خوش تیپ که انگار همیشه کت شلوار به تن دارند یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند.

7- جزیره میمون‌ها

جزیره میمون‌ها در کای سنتیاگو پورتوریکو است که یکی از مهم‌ترین منابع در دنیا برای تحقیق بر روی رفتار پستانداران نخستین است. این جزیره حدودا 1000 میمون دارد که آزادانه در جزیره گشت و گذار می‌کنند. اولین گروه از این میمون‌ها در سال 1938 توسط دانشمندان به این جزیره آورده شدند.

8- جزیره پونی‌ها

این اسب‌های کوچک و زیبا در جزیره استیگ در آمریکا زندگی می‌کنند. در ساحل شبه جزیره دل ماروا در مرز ایالت‌های مریلند و ویرجینیا، جزیره پر از اسب‌های وحشی وجود دارد. این پونی‌های خوشحال بر سواحل سفید و شنی اسن جزیره ورجه ورجه می‌کنند. متاسفانه بیش از 1000 عدد از این اسب‌ها از جزیره خارج شده اند، توسط پرورش دهندگان خصوصی خریداری شده اند و حالا تنها 300 اسب در جزیره باقی مانده اند.

9- جزیره خرچنگ‌ها

اگر جرات دارید پای‌تان را به این جزیره بگذارید تا این خرچنگ‌های خشمگین با چنگک‌های آماده‌شان از شما پذیرایی کنند! جزیره کریسمس استرالیا، جزیره خرچنگ‌ها است و خانه 14 گونه از خرچنگ‌های زمینی است. پر جمعیت‌ترین گونه خرچنگ موجود در جزیره خرچنگ قرمز است که در حدود 40 تا 50 میلیون عدد از آن در مکان‌های سایه دار جزیره زندگی می‌کنند.

10- جزیره کواکه‌ها

این همان حیوانی است که چندی پیش عکسش به عنوان خوشحال‌ترین حیوان دنیا در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود! زمانی که اروپایی‌ها برای اولین بار با کواکه مواجه شدند خیال می‌کردند این حیوان یک موش عظیم الجثه است! جزیره کواکه‌ها در جزیره روتنس استرالیا قرار دارد. جالب است بدانید این حیوان شاد یکی از خویشاوندان کوچک کانگورو است که تنها در قسمت غربی استرالیا یافت می‌شود. جمعیت کواکه‌ها در جزیره اختصاصی‌شان 12000 است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان