ترکیب جدید تلفنهای هوشمند اپل به نظر میرسد که به این شرکت کمک شایانی کرده تا بتواند کاربران اندرویدی بیشتری را به سمت خود جذب کند. در مطالعات انجام شده روی خریداران آیفون پس از عرضهی آیفون XR مشخص شده که 16 درصد آنها پیش از آنکه آیفون خریداری کنند کاربر موبایلهای اندرویدی بودهاند.
بر اساس اطلاعات جدید CIRP حدود 82 درصد از کاربران آیفونهای جدید هم اعلام کردهاند که پیش از خرید آیفون جدید از گوشیهای قدیمیتر شرکت آمریکایی استفاده میکردند.
با اینکه اطلاعات منتشر شده به وضوح نشان میدهد که بیشتر خریداران آیفونهای جدید از جامعهی آماری اپل بودهاند، اما نسبت خریداران اندروید نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی رو به رو شده است. در یک مطالعهی مشابه در سال 2017 که توسط CIRP به انجام گرفته بود، مشخص شد که تنها 11 درصد از خریداران آیفونهای جدید پیش از این کاربران اندروید بودهاند.
تصمیم اپل مبنی بر استفاده از ترکیب سه تایی برای تلفنهای نسل جدید خود احتمالا اندرویدیهای بیشتری را به خود جلب کرده است. دو گوشی برتر این نسل اپل یعنی آیفون XS و آیفون XS مکس به ترتیب 999 دلار و 1099 دلار قیمت دارند. اما گوشی سوم اپل یعنی آیفون XR با قیمت 749 دلار موفق شده به خاطر به صرفهتر بودن نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نماید و در رقابت با گوشیهای اندرویدی هم قیمت عملکرد بهتری داشته باشد.
به هر ترتیب باید اذعان کرد که آیفون عملکرد بسیار موفقی با آیفون XR داشته و فروش موفق این گوشی نشان دهندهی برنامهریزی و عملکرد درست اپل در استفاده و عرضهی این موبایل هوشمند به شمار میرود.