بی ام و و پورشه با همکاری هم ایستگاه شارژ خودروی برقی در آلمان ساختهاند که ادعا میکنند در مدت 3 دقیقه میتواند یک خودروی برقی را برای طی مسافت 100 کیلومتری شارژ کند.
فعلا فقط این دو کمپانی میتوانند خودروهای خود را در این ایستگاه آزمایشی در باواریا که آن را با همکاری تامین کنندههای قطعات الکترونیکی در آلمان یعنی زیمنس و فینیکس کانتکت و شبکه شاژر هلندی آلگو ساختهاند شارژ کنند. این ایستگاه جدید 450 کیلوواتی، جریان الکتریکی خیلی زیاد (489 آمپر) و ولتاژ خیلی بالایی (920 ولت) را در حالت حداکثری خود استفاده میکند، که از طراحی 800 ولتی خودروی آیندهی پورشه یعنی پورشه تایکان هم بیشتر است. با اینکه این ایستگاه از سیستم شارژ ترکیبی برای سازگاری با خودروهایی که آهسته شارژ میشوند بهره میبرد، اما یک مدار 489 آمپری ممکن است هر لحظه منفجر شود. این دو شرکت برای جلوگیری از این اتفاق، محفظهای خنک کننده پر از آب و گلیکول در این ایستگاه قرار دادهاند.
بیشتر خودروهای برقی و هیبریدی شارژرهای سرخودی دارند که فقط بخش کمی از خروجی این ایستگاه یعنی حدود 3 تا 8 کیلووات را هنگام اتصال به جریان متناوب (AC) قبول میکنند. به همین دلیل است که شارژ آنها خیلی طول میکشد. در جریان مستقیم، استاندارد CHAdeMO ساخته شده توسط خودروسازان ژاپنی میتواند این مقدار را تا 50 کیلووات افزایش دهد. برای بیشتر سیستمهای سوپرشارژ تسلا حدود 30 دقیقه زمان لازم است تا شارژ یک خودروی برقی از 0 به 80٪ برسد.
ایلان ماسک رییس تسلا قبل از این ایستگاه شارژ 350 کیلوواتی پورشه را ناکارآمد خوانده بود و ادعا کرد این ایستگاه، باتری خودرو را به منظور شارژ سریعتر نابود میکند. پورشه تاکنون به 190 نمایندگی خود در آمریکا دستور داده این ایستگاهها را در محل نمایندگی نصب کنند. استفاده از ایستگاه شارژ 450 کیلوواتی بی ام و و پورشه هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.