خلاصه‌ای از نظرات منتقدین در مورد فیلم &#۸۲۲۰;The Favourite&#۸۲۲۱; جدیدترین اثر یورگوس لانتیموس

جانی اولکسینسکی ؛ نیویورک پست ۱۰۰ از ۱۰۰ عملکرد و ایفای نقشی که در آینده‌ای نزدیک تقریباً همه سینما دوستان درباره‌ی آن صحبت خواهند کرد، مربوط به نقش سلطنتی و جدید الیویا کلمن خواهد بود که در اثر زیبا و درام The Favourite ایفا کرده است

یورگوس لانتیموس فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس شهیر یونانی که از سال 2001 فعالیتش را به‌عنوان فیلم‌ساز شروع کرد و با کاندید شدن و برنده شدن درصحنه‌های بین‌المللی، جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد. در سال 2009 خلاقیت و نبوغش در فیلم دندان نیش dogtooth توجه و تحسین همگان را برانگیخت؛ لانتیموس با ساختنِ این فیلم نه‌تنها موفق شد جایزه جشنواره کن برای کارهای نو را از آنِ خود کند. همچنین در رشته جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان کاندیدای جایزه اسکار سال 2010 شد. درواقع ازاینجا به بعد، یورگوس لانتیموس امضای خودش را پای سینما زد. از دیگر افتخارات او باید به جایزه ویژه هیئت‌داوران جشنواره فیلم کن 2015 برای فیلم خرچنگ The Lobster اشاره کرد. از ساخته‌های مهم دیگر یورگوس لانتیموس می‌شود به Alps آلپ، The Killing of a Sacred Deer کشتن گوزن مقدس اشاره کرد.سوگلی The Favourite آخرین فیلم این سینماگر یونانی است یک فیلم در سبک تاریخی و کمدی-درام که در سال 2018 منتشر شد؛ از بازیگران آن می‌توان به الیویا کلمن، اما استون، مارک گیتیس، ریچل وایس، نیکلاس هولت و جو آلوین اشاره کرد. در خلاصه داستان این فیلم در اوایل قرن هجدهم زمانی که انگلستان با فرانسه در جنگ به سر می‌برد؛ می‌گذرد ملکه آن ضعیف تخت سلطنت را اشغال می‌کند و بهترین دوستش سارا چرچیل به‌جای او به امور حکومتی رسیدگی می‌کند. تا اینکه یک خدمتکار جدید به نام ابیگل توجه سارا را به خود را جلب می‌کند و او را زیر پرو بالش قرار می‌دهد. ابیگل فرصتی پیدا می‌کند تا به ریشه‌ی اشرافی خود بازگردد.
در ادامه واکنش اولیه منتقدین در مورد فیلم “The Favourite” جدیدترین اثر یورگوس لانتیموس را می‌خوانید؛ منتظر نقدها مفصل‌تر از این فیلم در بلاگ نماوا باشید.

جانی اولکسینسکی ؛ نیویورک پست
100 از 100
عملکرد و ایفای نقشی که در آینده‌ای نزدیک تقریباً همه سینما دوستان درباره‌ی آن صحبت خواهند کرد، مربوط به نقش سلطنتی و جدید الیویا کلمن خواهد بود که در اثر زیبا و درام The Favourite ایفا کرده است.
لی مارشال ؛ اسکرین اینترنشنال
100 از 100
فیلم The Favourite یکی از معدود آثار سینمایی به‌حساب می‌آید که انرژی آن توسط سه ستاره‌ی اصلی و مرکزی داستان و عملکرد آن‌ها تولید می‌شود. از طرف دیگر، بخش زیادی از این تولید انرژی به این خاطر است که آن‌ها باشخصیت‌هایی که به آن‌ها محول شده، خو گرفتند و به طرز فوق‌العاده‌ای آن‌ها را ایفا کردند.جو مورگنسترن ؛ وال‌استریت ژورنال
90 از 100
می‌توان گفت که کمدی این فیلم زیبا، غالباً تاریک و واقعاً خنده‌دار و جالب است. تصاویر و منظره‌هایی هم که این فیلم به نمایش می‌گذارد، واقعاً زیبا و باشکوه هستند.
اریکا ابیل ؛ فیلم ژورنال اینترنشنال
90 از 100
اما استون، ریچل وایس و الیویا کلمن که واقعاً و به‌طور ویژه فوق‌العاده عمل کرد، توانستند در کنار یکدیگر یک ترکیب بسیار جذاب را به وجود بیاورند؛ ترکیبی که با دیدگاه کارگردان کاملاً هماهنگ و سازگار بود.
ای. اولیور ویتنی ؛ اسکرین کراش
80 از 100
این فیلم بیشتر از اینکه متعلق به یورگوس لانتیموس باشد، متعلق به الیویا کلمن، اما استون و ریچل وایس است. فیلم The Favourite تقریباً فقط یک بهانه است که ما به تماشای این اثر برویم و ببینیم که این سه بازیگر فوق‌العاده، چگونه تلاش می‌کنند که در کنار یکدیگر جلو بروند و موفق عمل کنند.جاشوا راث کاف ؛ تایم اوت
80 از 100
چیزی که باعث شده فیلم The Favourite موفق عمل کند، زنان حاضر در آن هستند؛ افرادی که به معنای واقعی کلمه هم در داخل فیلم فرمانروایی می‌کنند و هم در خارج از آن، بر لذت ما مسلط می‌شوند و آن را کنترل می‌کنند.
رکس رید ؛ آبزرور
75 از 100
صرف‌نظر از اینکه شما در زمان تماشای این اثر باید یک سری مطالب را راجع به جریان بازگردانی پادشاهی انگلستان تحمل‌کنید، در انتها مجبور می‌شوید به این موضوع اعتراف کنید که عملکرد الیویا کلمن در نقش ملکه کودن و کندذهن انگلستان، به معنای واقعی کلمه دیوانه کننده و شاهکار است.
میانگین امتیاز منتقدان: 91

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان