۱۰ انتقال که زمستان را گرم کرد؛

لیگ خلیج فارس در انتظار نیم فصل جذاب و پرستاره

در نقل و انتقالات زمستانی تیم های بزرگ خریدهای جذابی انجام دادند که باعث پرستاره تر شدن تیم های مدعی شد.

به گزارش "ورزش سه"، کمتر پیش می آمد در زمستان تیم های ایرانی خریدهای بزرگ را انجام دهند اما رقابت تنگاتنگ برای کسب جام قهرمانی و همچنین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا مدیران باشگاه ها دست به جیب شوند و با خریدهای گران قیمت، زرق و برق تیم خود را بیشتر کنند. از تراکتورسازی که این روزها با محمدرضا زنوزی ثروتمندترین تیم ایران به حساب می آید، تا پرسپولیس و استقلال که در سال های اخیر به واسطه اسپانسرهای هوادار محور پولدار شده اند و البته سپاهان و ذوب آهنی که همیشه جزو تیم های فعال نقل و انتقالات بوده اند، خریدهای جذابی را انجام دادند و باعث داغ شدن بازار نقل و انتقالات زمستانی شدند. در زیر بدون هیچ ترتیب خاصی، لیست بازیکنان داخلی و خارجی که در این نقل و انتقالات جابجا شدند را می بینید.

1. امید نورافکن (شارلروا به استقلال):

پس از یک نیم فصل حضور در لیگ بلژیک و بازی در کنار علی قلی زاده، امید نورافکن به فوتبال ایران بازگشت تا بار دیگر پیراهن تیم استقلال را بر تن کند. نورافکن که توانایی بازی در پست دفاع چپ و هافبک دفاعی را دارد، در لیگ هفدهم از عوامل موفقیت تیم وینفرد شفر بود و در سال های اخیر نیز جزو پدیده های فوتبال ایران بوده است. نورافکن 21 ساله در زمستان با قرارداد 6 ماهه و قرضی به استقلال پیوست و باید دید آیا می تواند همچون گذشته درخشان و موثر ظاهر شود یا خیر؟ نکته مهم تر برای هواداران استقلال قطعی کردن قرارداد او در پایان فصل است.

2. مهدی ترابی (سایپا به پرسپولیس):

انتقال ترابی به پرسپولیس در تابستان قطعی شده بود اما به دلیل محرومیت نقل و انتقالاتی سرخ ها، او در زمستان به جمع قرمزها ملحق شد و روز یکشنبه نیز اولین تمرین با پیراهن پرسپولیس را پشت سر گذاشت. مهدی ترابی که در جام ملت ها عملکرد خوبی داشت و در جام جهانی نیز جزو لیست نهایی کی روش بود، اکنون شماره 9 تیم پرسپولیس را برتن می کند و یکی از اصلی ترین امیدهای هواداران سرخپوش برای هت تریک در قهرمانی به شمار می رود. ترابی توانایی بازی در پست های مختلف خط میانی را دارد و نشان داده که می تواند در خط حمله نیز موثر باشد. اتفاق مثبت درباره او قرارداد 2 و نیم ساله است که امکان درآمدزایی از طریق فروش این بازیکن را هم به پرسپولیسی ها می دهد.

3. سروش رفیعی (فولاد به پرسپولیس):

سروش در زمستان لیگ شانزدهم نیز یک بار به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات راهی پرسپولیس شد اما حالا وضعیت او با آن دوران متفاوت است. پیوستن به تیم الخور قطر و سپس بازی در فولاد سبب شد تا رفیعی دوران افت کوتاهی را سپری کند و حالا امیدوار است با پیراهن پرسپولیس بار دیگر به دوران اوج بازگردد. رفیعی در دیدار مقابل سپیدرود نقش محوری در حملات سرخپوشان پایتخت داشت و با نمایش قابل قبول، هواداران پرسپولیس را به روزهای خوب امیدوار کرد. رفیعیِ 28 ساله تا پایان لیگ نوزدهم پرسپولیسی خواهد ماند.

4. ساسان انصاری (سپاهان به تراکتورسازی):

انصاری در انتقالی شبیه به معاوضه به تراکتورسازی تبریز پیوست. او که هرگز نتوانست در سپاهان به خوبی دوران حضورش در فولاد باشد، به عنوان بهترین گلزن سپاهان در دو فصل اخیر این تیم را ترک کرد و تراکتوری شد. ساسان انصاری که 27 ساله است، در تراکتور باید با لشکری از عناصر هجومی رقابت کند و باتوجه به این که به تازگی راهی تراکتور شده، نباید انتظار حضور فیکس از همان ابتدا را داشته باشد. در صورتی که مهاجم سابق فولاد بتواند با پیراهن تراکتور بدرخشد و جای خود را در میان ستاره های این تیم پیدا کند، بدون شک می تواند بار دیگر به پیراهن تیم ملی هم برسد.

5. محمدرضا خلعتبری (پدیده به ذوب آهن):

حتی در 35 سالگی هم محمدرضا خلعتبری به عنوان یک ستاره در فوتبال ایران شناخته می شود. خلعتبری که در ابومسلم درخشید و سپس ستاره تیم ذوب آهن شد و از همان جا در قامت یک بازیکن مهم ظهور یافت، حالا پس از دوره کوتاه بازی در تیم مشهدی بار دیگر به ذوب آهن بازگشته تا در اصفهان روزهای خوبش را تکرار کند. خلعتبری پیش تر در سپاهان نیز بازی کرده و شناخت کاملی نسبت به فوتبال اصفهان دارد.

6. محسن مسلمان (ذوب آهن به سپاهان):

انتقال بین تیم های یک شهر که اتفاقا رقابت زیادی هم باهم دارند، در هر نقطه دنیا می تواند بسیار جنجالی باشد اما در اصفهان مبادله بازیکنان بین دو باشگاه سبز و زرد پوش، خیلی حساسیت زا نیست و محسن مسلمان هم برای پیوستن به سپاهان دچار مشکل نشد. مسلمان که پس از جدایی از پرسپولیس نتوانست به فرم مطلوب برسد، اکنون زیر نظر امیر قلعه نویی روزهای خوبش را جستجو می کند و امیدوار است بتواند همچون دو فصل اخیر بار دیگر در پایان فصل جام قهرمانی را لمس کند.

7. کوین کنستانت (تراکتورسازی)

جذاب ترین خارجی خریداری شده در نقل و انتقالات زمستانی، کوین کنستانت بود. هافبک دفاعی سابق تیم میلان که حالا در 31 سالگی به فوتبال ایران آمده، پیش تر با پیراهن تیم ملی گینه دروازه تیم ملی را باز و بازی در ورزشگاه آزادی را هم تجربه کرد اما بدون شک پوشیدن پیراهن تیم تراکتورسازی و بازی در مقابل هواداران این تیم، تجربه ای متفاوت برای کنستانت خواهد بود. او می تواند در پست های مختلف بازی کند و باتجربه ای که دارد، مهره ای کارآمد برای تی تی ها خواهد بود.

8. ماریو بودیمیر (پرسپولیس)

پس از قرار گرفتن منشا در لیست فروش، پرسپولیسی ها به سراغ فوتبال کرواسی رفتند و از بهترین تیم این لیگ، یعنی دیناموزاگرب ماریو بودیمیر را خریداری کردند. او که به زعم قرمزها خودش رضایت نامه اش را گرفته، در بازی با سپیدرود مهاجم خوبی نشان داد که در موقعیت های گلزنی قرار می گیرد و با قد و قامت بلندش می تواند سرزنی هم کند. بودیمیر 193 سانتی متری البته اکنون دچار مصدومیت شده و شاید بازی با پدیده را از دست بدهد. پیش تر مسئولان باشگاه پرسپولیس بودیمیر را بازیکن 200 هزار دلاری عنوان کردند.

9. آیاندا پاتوسی (استقلال)

اگر کنستانت بزرگترین و بودیمیر بلندقدترین خارجی کنونی فوتبال ایران باشد، پاتوسی نیز می تواند لقب جنجالی ترین بازیکن خارجی جدید فوتبال ایران لقب گیرد. او که از همان ابتدا به خاطر قوانین فوتبال ایران و خرید بازیکن آفریقایی دچار مشکل شد، اکنون با رفع مشکلش به تمرینات تیم استقلال اضافه شده و می تواند برای این تیم به میدان برود. این بازیکن 26 ساله توانایی بازی در پست وینگر راست و چپ و هافبک هجومی را دارد.

10. اسماعیل گونسالس (استقلال)

گونسالس نیز دیگر خرید جدید استقلال است که آمده تا روزهای خوب آبی ها با مامه تیام را تکرار کند. اسماعیل گونسالس با تیم استقلال یک فصل و نیم قرارداد دارد و در فیلم های بازی اش نشان داده که فوتبالیستی سریع با قابلیت شوتزنی قابل توجه است. وی پیش تر در تیم نیس فرانسه نیز عضویت داشت و در کشورهای مختلف از جمله فرانسه، پرتغال، ازبکستان، عربستان و قبرس بازی کرده و اکنون چالشی جدید را در 27 سالگی تجربه می کند.

* البته به جز این 10 بازیکن فوتبال ایران انتقال های جذاب دیگری را هم در زمستان تجربه کرد. تراکتورسازی که احمد موسوی و اکبر ایمانی را به خدمت گرفت یا پرسپولیس که مهدی شیری و مهدی شریفی را جذب کرد یا سپاهان که با جذب علی قربانی و محمد ابراهیمی گام بلندی در نقل و انتقالات برداشت. حالا تیم ها با رفع نقایص خود و ترکیبی تقویت شده در نیم فصل دوم حضور دارند و باید منتظر نمایش های باکیفیت تر و بازی های پرگل تر از مدعی ها باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان