ماهان شبکه ایرانیان

امکان جدید کافه بازار؛ نصب در یک قدمی

تبلیغات در جستجو امکان تازه‌ای است که کافه بازار ارائه کرده تا کسب‌وکارهای اینترنتی فرصت بیشتری برای ارائه محصول خود داشته باشند. اما آیا این امکان، می‌تواند انقلابی برای کسب و کارهای اینترنتی باشد و در حوزه اپ مارکتینگ شاهد رشد زیادی باشیم؟

امکان جدید کافه بازار؛ نصب در یک قدمی

تبلیغات در جستجو امکان تازه‌ای است که کافه بازار ارائه کرده تا کسب‌وکارهای اینترنتی فرصت بیشتری برای ارائه محصول خود داشته باشند. اما آیا این امکان، می‌تواند انقلابی برای کسب و کارهای اینترنتی باشد و در حوزه اپ مارکتینگ شاهد رشد زیادی باشیم؟

بعد از تمرکز جدی کافه‌بازار روی بخش ویدیو، راه‌اندازی بخش تبلیغات در جستجوی کافه بازار را باید یکی از بلندترین گام‌های این مجموعه در سال‌های اخیر دانست. مدیران کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند با بهره‌گیری از امکان تبلیغات در جستجو، اپلیکیشن خود را در معرض میلیون‌ها نفری که روزانه در کافه بازار جستجو می‌کنند قرار بدهند.

ابزار تبلیغات در جستجوی کافه بازار این گونه کار می‌کند که توسعه‌دهنده در پنل خود، مشخص می‌کند که برای هر نصب از کلمه کلیدی‌ای که خودش مشخص کرده‌ حاضر است چه میزان هزینه کند. در صورتی که بین درخواست‌های آمده، برنده این مزایده برای کلمه مذکور شود، کاربران در بسیاری از موارد، هنگام جستجوی آن کلمه در بازار، با برنامه‌ توسعه‌دهنده برنده، در جایگاه اول روبه رو می‌شوند.

در این مدل، هزینه به ازای نصب کم می‌شود. مقدار هزینه نصب، برابر با رتبه دوم پیشنهاد مزایده است. این روشی است که همه پلتفرم‌های تبلیغاتی چون گوگل و اپل در پیش گرفته‌اند و از این جهت استاندارد و شناخته شده است. آمارهایی که از کافه‌بازار منتشر شده، نشان از این دارد که بازار، سی ‌و ‌نه میلیون نصب فعال و بالای پنج میلیون کاربر روزانه دارد، که از این آمار به استناد گزارش کافه بازار، روزانه بیش از چهار میلیون جستجو در بخش «جستجوی برنامه در کافه بازار» ثبت شده است.

از این چهار میلیون جستجو در روز بیش از دو میلیون روزانه نصب برنامه صورت گرفته است. این آمار به خوبی نشان می‌دهد چه پتانسیل بزرگی در این بخش وجود دارد.

«علی وحدانی» مدیر محصول کافه بازار در گفتگو با دیجیاتو در خصوص دلیل راه‌اندازی این امکان در کافه بازار گفت:

«بخش جستجوی کافه بازار پر استفاده‌ترین مسیر برای نصب اپلیکیشن است. آماری که ما تا این لحظه داریم این است که بالای 55 درصد از نصب‌های اپ و بازی در بازار از طریق جستجو صورت می‌گیرد. از آنجایی که تعداد اپلیکیشن‌ها و کیفیت آنها در سال‌های اخیر بسیار بالا رفته، بخش تبلیغات در جستجو را راه‌اندازی کردیم تا کسب و کارها همانطور که در بیرون برای به دست آوردن کاربر رقابت می‌کنند، در بین کاربران روزانه کافه بازار نیز به رقابت بپردازند و کاربر خود را پیدا کنند.»

باور عمومی وجود دارد که تبلیغات مختل کننده تجربه کاربری است ولی از وقتی که بسترهای تبلیغات با هوش مصنوعی همراه شده‌اند، تبلیغات توانسته یک پل ارتباطی مابین محصولات و کاربران باشد. با این حال مدیر محصول کافه بازار در خصوص آزاردهنده نبودن این تبلیغات می‌گوید:

«یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ما در کافه بازار برای طراحی پیاده‌سازی تبلیغات در جستجو حفظ و افزایش رضایت کاربر است. مرتبط بودن مقصود کاربر و محتوای ارائه شده توسط ما، بدون شک، حس رضایت کاربر را به‌شدت افزایش می‌دهد، ما با راه اندازی این امکان به دنبال این هستیم که از طرفی رضایت کاربران را افزایش بدهیم و از طرف دیگر اپ‌ها و بازی‌های خوبی که کمتر امکان دیده شدن دارند، نمایش بدهیم. یکی از شاخص‌های مهمی که در بخش تبلیغات جستجوی کافه بازار پیاده‌سازی شده هم کیفیت برنامه هم ارتباط آن با کلیدواژه‌ای که کاربر جستجو می‌کند.»

پلتفرم‌های تبلیغاتی در دنیا هرکدام بر ویژگی خاصی تکیه می‌کنند. در این میان پیشروترین آنها پلتفرم‌هایی هستند که توانسته‌اند مسائل «کیفی» را به خوبی «کمی» کنند. مدیر محصول کافه بازار در خصوص ویژگی‌های این امکان هوشمند پیاده‌سازی شده در بازار گفت:

«ابزار تبلیغات در جستجوی کافه بازار براساس رفتار کاربر پیاده‌سازی شده است. در این امکان با توجه به نیاز مخاطب و کلمه‌ای که جستجو کرده، به او مرتبط‌‌‌ترین برنامه پیشنهاد می‌شود. با استفاده از روش second bid و ترکیب پارامترهایی مثل نرخ تبدیل نصب CTR و پارامترهای کیفی دیگر تلاش کردیم مدلی را پیاده‌سازی کنیم که رضایت کاربر و توسعه‌دهنده را همزمان افزایش دهد. از آنجایی که مسیر تبلیغات کاملا در پلتفرم کافه بازار پیاده‌سازی شده کمترین احتمال تقلب وجود دارد.»

وحدانی ویژگی منحصر به فرد امکان تبلیغات جستجو در کافه بازار را اینطور معرفی کرد: «وقتی کاربری در بازار به جستجو می پردازد در یک قدمی نصب قرار دارد به همین خاطر است که شعار «نصب در یک قدمی» را برای امکان تبلیغات در جستجوی کافه بازار گذاشتیم. مدیران کسب و کارهای اینترنتی بدون تولید محتوای اختصاصی و بدون اتلاف زمانی می‌توانند تبلیغات خود را در پلتفرمی ثبت کنند که مشخصا برای کاربران اندرویدی نامی آشناست. فاصله نصب یک اپلیکیشن در کافه بازار فقط یک کلیک است.»

کافه بازار در خصوص این ویژگی، اطلاعات بیشتری را منتشر کرده تا به عنوان بزرگترین مارکت برنامه و بازی موبایل در ایران، با این کار یک کانال تبلیغاتی جدید را در اختیار کسب و کارهای اینترنتی قرار داد. مشاهده‌ها تاکنون نشان از این دارد که کسب و کارهای اینترنتی به این مسیر تبلیغات اقبال خوبی نشان داده اند. باید دید در گزارش‌های فصلی و سالیانه کافه بازار چه آماری در خصوص امکان تبلیغات در جستجو کافه بازار و مشتریان آنها منتشر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی