شناسه : ۱۴۸۹۰۶۶ - پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۳
بیمه مرکزی به عنوان مسئول فرهنگ سازی صنعت عملکرد ضعیفی دارد
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، علی حبیب محمدی گفت: فرهنگ بیمه در کشور بسیار ضعیف بوده و مسئول فرهنگ سازی بیمه، بیمه مرکزی است ،که در این زمینه عملکرد ضعیفی دارد.
وی افزود: عموم مردم با بیمه آشنایی کافی ندارند و بیمه جز کالاهای لوکس در ایران به شمار میرود در صورتیکه حق بیمهنامه یک بیمه آتش سوزی بسیار ناچیز است.
حبییب محمدی عنوان کرد: در سالهای گذشته ما در شرکت بیمه کارآفرین یک طرحی را اجرا کردیم که در این طرح برای دو میلیون خانوار تهرانی یک بستههایی آماده کردیم که در آن تبلیغات شرکت به همراه بیمهنامه آتش سوزی رایگان طرح خانواده بود که با همکاری شهرداری و اسپانسر اجرا شد.
این کارشناس بیمه عنوان کرد: مردم استقبال بینظیری از این طرح کردند و درخواست تمدید بیمه نامه و یا ارتقای سطح بیمهنامه را داشتند اما شرکت باید یک تیم برای پاسخگویی به مردم تشکیل میداد که حاضر به ادامه این طرح نشد.
او گفت: برای بالابردن سطح فرهنگ بیمه در جامعه نهادها باید با همکاری هم طرحهایی اجرا کنند تا مردم بیمه را بپذیرند. سطح بضاعت شرکتهای بیمه به تنهایی برای این موضوع کافی نیست و مسئول اصلی این قضیه نهاد ناظر است که باید برای پذیرفتن بیمه در جامعه طرحهای ارائه داده شده را حمایت کند.