پیش‌بینی‌های The Matrix درباره‌ی زندگی در سال ۲۰۱۹ &#۸۲۱۱; قسمت سوم

درباره‌ی این‌که چطور این فیلم کیانو ریوز Keanu Reeves سال ۱۹۹۹ تقریبا همه‌چیز را در مورد دنیای امروز درست پیش‌بینی کرده است، نوشته‌ایم.

درباره‌ی این‌که چطور این فیلم کیانو ریوز Keanu Reeves سال 1999 تقریبا همه‌چیز را در مورد دنیای امروز درست پیش‌بینی کرده است، نوشته‌ایم.

پیش‌بینی‌های The Matrix درباره‌ی زندگی در سال 2019 – قسمت دوم

14-هزاران کپی از صحنه‌ی تیراندازی معروف فیلم«ماتریکس» موفق شد مخاطبین زیادی را با این صحنه‌ی مهیج که در آن نئو با کتی بلند بر تن به همراه ترینیتی Trinity در لابی یک ساختمان اداری نگهبانان و افراد زیادی را به گلوله می‌بندند، به هیجان آورد. هنوز هم فیلم‌های زیادی هستند که سعی می‌کنند بتوانند هیجانی همانند این صحنه را در فیلم خود ایجاد کنند. برای مثال در همه‌ی فیلم‌های «انتقام‌جویان» Avengers ردی از «ماتریکس» دیده می‌شود، از فیلم‌برداری گرفته تا چینش صحنه.
15- باراک اوبامای بعد از ریاست جمهوریطی کمپین سال 2008، جان مک‌کین John McCain تبلیغاتی را پخش کرد که در آن‌ها از اوباما به عنوان “برگزیده” The oneیاد می‌کرد و با این کار دموکرات‌هایی Democrats که کاندیدای خودشان را همانند مورفئوس Morpheus می‌دانستند را مسخره می‌کرد. ده سال بعد اوباما Obama در توصیف زندگی‌اش بعد از دور دوم گفت: “همه چیز با سرعت آهسته می‌گذرد. شما ریاست جمهوری را پشت‌سر می‌گذارید و درست مثل نئو هستید. گلوله‌های به سمت شما می‌آیند و سرعت آن‌ها بی‌نهایت آهسته است و شما فقط دستتان را بالا می‌گیرید.”
16- مد استایل ماتریکسدر سال‌های گذشته چهره‌های مشهور، مدل‌ها و اینفلوئنسر‌هایی با استایل‌های خیابانی کت‌های نایلونی مشکی را با عینک‌ آفتابی‌های کوچک، کمربندها و حتی جلیقه‌های ست کرده‌اند. این فیلم هنوز هم در دنیای فشن اهمیت زیادی دارد، به طوری که احتمالا لباس‌های الها‌م‌گرفته شده از هر چهار شخصیت اصلی فیلم را می‌تواند در برنامه‌های مد بهار 2019 هم ببینیم.
17-توییتربیشتر افراد هنگامی که «ماتریکس» را می‌بینند با نئو و یا ترینیتی ارتباط می‌گیرند. اما من با شخصیت بد داستان، سایفر Cypher ارتباط برقرار می‌کنم. نه از آن‌جایی که دوست دارم با ماشین‌ها متحد شوم، بلکه دوست دارم بیشتر روز‌هایم را مثل او به اطلاعات نامفهوم و تمام‌نشدنی زل بزنم. در فیلم شورشی‌هایی که از ماتریکس جدا شده‌اند با نگاه کردن به متن‌های سبز‌رنگ روی صفحات، ماتریکس را زیر نظر می‌گیرند. از آن‌جایی که کدهای ماتریکس پیچیده‌تر از آن است که به صورت بصری تحلیل شوند، متن سبزرنگ تنها راهی است که بتوان از بیرون آن را زیر نظر داشت. به این کدها باران دیجیتالی گفته می‌شود که ما نیز چیزی شبیه به آن داریم:توییتر، که آن‌ هم به طرز عجیبی دیدی ناراحت کننده و غیرکافی از یک دنیای شبیه‌سازی شده به فرد می‌دهد.
18-موسیقی رقص الکترونیکآهنگ ماتریکس با اجرای رامشتاین Rammstein و راب زامبی Rob Zombie نتوانست آن طور که باید موفق از آب درآید . با این حال به نظر می‌رسد فیلم توانسته است مسیر پاپ را تغییر بدهد: وقتی نئو و ترینیتی راه خودشان را به درون لابی یک ساختمان باز می‌کنند آهنگ Spybreak! ساخته‌ی زوج انگلیسی معروف Propellerheads پخش می‌شود. این اتفاق مقدمه‌ای برای استفاده از موسیقی رقصی در صحنه‌های اکشن شد. احتمالا بدون حمایت یک نسل از طرفداران «ماتریکس»، هیچ‌گاه موسیقی رقص الکترونیک EDM نمی‌توانست اینقدر فراگیر شود.
19-سویلنتدر سال 2019 تغییرات اقلیمی کشاورزی را مورد تهدید قرار داده‌اند. در سال 1999 «ماتریکس» آینده‌ی بعد از آخرالزمانی بدون غذایی را نشان داد که در آن‌ انسان‌هایی که خود را از دست این شبیه‌سازی نجات داده بودند از پروتئین‌های تک‌سلولی ترکیب شده با آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها و املاح سنتزی تغذیه می‌کردند. غذایی که در «ماتریکس» نشان داده شد، شباهت زیادی با ترکیبات جایگزین وعده‌‌های غذایی ما مثل اسموتی‌های سویلنت Soylent دارد. سویلنت که می‌تواند جایگزین تمام وعده‌های غذایی باشد، پلتفرمی برای ارسال مواد غذایی برای افرادی که زمان کمی دارند و یا کسانی که می‌خواهند قبل از تمام شدن غذاهای خوشمزه‌ی معمول، زودتر این تغییر عادات غذایی را امتحان کنند، شده است.
…و تنها نکته‌ای که «ماتریکس» اشتباه کرد:
واچوفسکی‌ها کجا هستند؟به ندرت پیش می‌آید که بیانیه‌ای قاطعی در مورد جدایی فردی از این صنعت را ببینیم. با این حال در ماه اکتبر و هنگامی که مشاور املاک لانا Lana و لیلی واچوفسکی Lilly Wachowski اعلام کرد که این دو خواهر در حال فروش دفتر تولیدشان در شیکاگو هستند و هیچ پروژه‌ای در دست تولید ندارند، می‌توان گفت شاهد یک بیانیه‌ی جدایی از صنعت سینما بودیم. با این‌که ممکن نبود پیش‌بینی کنیم که «ماتریکس» چطور دنیا را در سال 2019 شکل می‌دهد، اما تنها چیزی که 20 سال پیش به نظر ما قطعی می‌آمد حرفه‌ی کاری درخشان سازندگان آن در آینده بود. اما شاید این نوع از موفقیت فقط در «ماتریکس» اهمیت داشت و واچوفسکی‌ها هیچ‌گاه به دنبال آن نبوده‌اند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ای در سایت www.vulture.com بوده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان