نشانه‌هایی که بیش‌از حد به همسرتان بی‌اعتمادید

زندگی مشترک آرام و صلح‌آمیز، اصلی‌ترین نیاز یک خانه و خانواده‌ی سالم و آرام است

زندگی مشترک آرام و صلح‌آمیز، اصلی‌ترین نیاز یک خانه و خانواده‌ی سالم و آرام است. اما حفظ آرامش یک ازدواج اصلا کار ساده‌ای نیست. یکی از مواردی که پایه‌های عشق و رابطه شما را سست و لرزان می‌کند بی‌اعتمادیست. البته درست است که اعتماد بیش از حد و بی‌اهمیت بودن نسبت به شریک زندگیتان می‌تواند او را از شما دور و زندگیتان را به خطر بیاندازد، اما بی‌اعتمادی نیز به همان اندازه خانمان برانداز و خطرناک است.

اگر در زندگی خود این نشانه‌ها را دارید برای نجات ازدواج خود به دنبال چاره باشید. با بنیتا همراه باشید تا نشانه‌های بی‌اعتمادی بیش از حد را با شما در میان بگذاریم:

 

روزی چند بار به بهانه‌های مختلف به او تلفن می‌زنید

روابط همسران

ممکن است برخی افراد این حرکت را نشانه‌ی عشق شدید تلقی کنند، اما اگر بی هیچ دلیلی روزی چند‌بار به محل کار او یا تلفن همراهش تماس می‌گیرید تا بدانید کجاست و چه می‌کند، این یک زنگ خطر برای بی‌اعتمادی شماست. دلتنگی را بهانه نکنید، شما ممکن است در مرز بی‌اعتمادی نسبت به همسرتان قرار داشته‌باشید.

 

دزدکی تلفن همراه او را چک می‌کنید

چک کردن تلفن همراه

اگر تا به حال خطایی از همسرتان ندیده اما با این‌حال باز هم مخفیانه تلفن همراه او را بررسی می‌کنید بزرگ‌ترین نشانه‌ی بدبینی را در خود دارید. با این‌کار نه تنها حریم شخصی همسرتان را زیر سوال برده، بلکه رابطه و روح و روان خود را تیره و تار می‌کنید. چک کردن موبایل کسی که دوستش دارید واضح‌ترین علامتی‌است که نشان می‌دهد شما از بی‌اعتمادی نسبت به همسرتان رنج می‌برید.

 

بدون هماهنگی به محل کار او می‌روید

در زندگی هر فردی ابعاد مختلفی وجود دارد که گاهی تداخل آن‌ها با یکدیگر خوشایند نیست. این‌که بخواهید برای یک‌بار محل کار همسرتان را دیده تا خیالتان راحت شود تا حدی قابل قبول است اما سر زدن گاه‌وبی‌گاه به بهانه‌های مختلف و خصوصا بدون این‌که به او اطلاع دهید نشانه‌ی این است که به همسرتان اعتماد کامل ندارید.

 

در مهمانی‌های نا آشنا استرس می‌گیرید

این‌که در مهمانی‌هایی که در آن‌ها غریبه هستید دائما به فکر کنترل رفتار و گفتار همسرتان هستید اصلا نشانه‌ی خوبی نیست. باید به این موضوع توجه داشته باشید که منظور از بی‌اعتمادی تنها از بعد تعهد به رابطه و شیطنت و خیانت نیست. وقتی شما برای رفتارهای ساده‌ی اجتماعی همسرتان دچار استرس می‌شوید یعنی به او بی اعتمادید تا مبادا آبرویتان را نبرد یا باعث خجالتتان نگردد. اما در واقع این شخص همانی است که روزی وقتی برایتان غریبه بود جذب او شدید. وقتی در جمعی غریبه از ترس رفتار ساده‌ی همسرتان دچار دلهره و استرس می‌شوید نشانه‌ی این است که حس اعتمادتان به او بیش از حد متزلزل شده است.

 

به دنبال تایید حرف او توسط دیگران هستید

مهم نیست همسرتان در یک بحث علمی شرکت کرده یا دارد در مورد اقتصاد صحبت می‌کند. هرچه باشد، تا حرف او توسط دیگران تایید نشود به آن حرف اعتماد نمی‌کنید. این‌که او در ذاتش رفتار بچه‌گانه‌ای داشته باشد اصلا دلیل بر این نیست که در مورد هیچ موضوعی نتواند درست اظهار نظر کند. وقتی برای هر حرف همسرتان به دنبال نظر و تایید دیگران هستید بدانید با همین رفتارتان دارید ریشه‌ی زندگیتان را سست می‌کنید.

 

هیچ کاری را به او نمی‌سپارید

روابط همسران

خرید کردن، پرداخت اجاره‌خانه، رسیدگی به بچه‌ها و ... وقتی برای هیچ‌کاری از او مطمئن نیستید بدانید خطر بی‌اعتمادی دارد زندگیتان را تهدید می‌کند. این‌که او فراموش‌کار است یا آن‌طور که شما دوست دارید کارها را انجام نمی‌دهد بهانه‌هایی است که تمام مسئولیت‌های زندگی را به دوش خود بیاندازید و هیچ‌وقت متوجه این موضوع نشوید که تمام این مدت داشتید از بی‌اعتمادی بیش از حد به همسرتان رنج می‌بردید. 

اینکه بخواهید لحظه‌لحظه زندگی همسرتان را تحت کنترل داشته‌باشید، او را هیچ‌گاه به حال خودش نگذارید، هیچ مسئولیتی را به او نسپارید و هر لحظه در کنارش احساس نگرانی کنید نشانگر آن است که مرز بی‌اعتمادی نسبت به همسرتان را رد کرده و نیازمند کمک جدی برای حفظ رابطه و یا ازدواج خود هستید. پس اگر این‌گونه است زودتر برای زندگی خود چاره‌ای بیاندیشید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانیدمطلب «6 گام برای حل اختلافات در روابط، یک بار و برای همیشه» را نیز بخوانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان