۱۰ مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران کوهدشت لرستان

شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کوهدشت لرستان امروز با حضور نماینده وزیر کشور برگزار و ۱۰ موضوع به تصویب رسید که از جمله آن‌ها به الزام تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان به ایمن‌سازی و تثبیت خدمات موقتی فعلی می‌توان اشاره کرد.

10 مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران کوهدشت لرستان

به گزارش ایسنا بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست - نماینده ویژه وزیر کشور در لرستان - در سومین روز حضورش در استان لرستان صبح امروز در شهرستان کوهدشت - به عنوان  یکی دیگر از شهرستانهای استان لرستان که بیشترین حجم خسارات ناشی از سیل را داشته است - حضور یافت و پس از بازدید از مناطق متاثر از سیل شهرستان کوهدشت و بخشهای طرهان و کوهنانی ، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان حضور یافت. مهمترین مصوبات این شورا پس از ارزیابی میزان خسارات وارده به تاسیسات و زیرساختها ، محورهای مواصلاتی و واحدهای مسکونی شهری و روستایی، بدین شرح است :
- بازگشایی فوری محور مهم گردنه پای آستان در بخش طرهان .
- تعیین تکلیف فوری وضعیت کانال / نهر مرکزی شهرستان کوهدشت ، به عنوان یکی مهمترین عوامل ورود سیلاب به داخل شهر و ارائه طرح مهار جریان آب مسیل فوق.
- تعیین تکلیف فوری وضعیت ساکنین ١٠ روستای رودبار، در بالادست دریاچه ( مخزن ) سد سیمره،  با ٣٦٠ خانوار و با جمعیتی بالغ بر ١٤٠٠ نفر.
- اتصال مجدد برق ٧٠ روستا ، آب آشامیدنی ٩٠ روستا. در حال حاضر هیچ‌یک از مناطق شهری کوهدشت در خصوص آب، برق ، گاز و ارتباط تلفن همراه و اینترنت مشکلی ندارند و تنها اتصال شبکه آبرسانی و برق‌رسانی به ١٠ روستای رودبار و همچنین ارائه خدمات ارتباطات سیار و اینترنت در بخش‌های طرهان و کوهنانی با مشکل مواجه است. 
- ارائه خدمات بهداشتی به‌طور کامل به مناطق شهری و روستایی
- هیچگونه مشکل امنیتی در سطح شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.
- الزام بخشداران به اخذ گزارش روزانه آخرین وضعیت روستاها از دهیاران و ارسال آن به فرماندار در ساعت ١٨ هر روز.
- الزام تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، به ایمن‌سازی و تثبیت خدمات موقتی فعلی.
- تعداد واحدهای مسکونی شهری تخریبی ، ٢٠٠ واحد، تخریبی روستایی ١٥٠٠ واحد  و واحدهای تعمیری و تخریبی شهرستان، مجموعا ٨٠٠ واحد.
- الزام شبکه بهداشت و دامپزشکی، به اتخاذ تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر انسانی و دامی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان