فیلم‌های مهم هالیوودی در سال ۲۰۱۷

«بلوار هالیوود» پرونده‌ای است که به سنت هر سال نگاهی به همه فیلم‌های مهم سال آینده انداخته است. مطالب این پرونده در روزهای زوج تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر می‌شود.

ماه فوریه عموما بهترین فرصت برای اکران بی مووی‌های عاشقانه و سطح پایین است. همین طور هر سال موج اول انیمیشن های مهم هم در این ماه روی پرده می رود. امسال اما به جز انیمیشن ها و فیلم های درجه دو و سه، یکی دو فیلم ماجرایی، علمی- تخیلی و حماسی هم روی پرده می رود. همین طور قرار است «زندگی من به عنوان یک کدو»، نماینده سوییس در بخش خارجی زبان اسکار هم پس از اکران ویژه فصل جوایز در ماه دسامبر، در ماه فوریه اکران آمریکای خودش را آغاز کند. فیلم های مهم فوریه به شرح زیر است:

 

 

من کاکا سیاه تو نیستم

کارگردان: رائول پک
راوی: ساموئل ال. جکسون
تاریخ اکران: 3 فوریه 2017
خلاصه داستان: جیمز بالدوین، نویسنده مشهور آمریکایی با روایت داستان نا تمامش، «این خانه را به یاد داشته باش»، از نژاد در آمریکای مدرن می گوید.

 

سایه روشن: رائول پک یکی از مهم ترین فیلمسازان و مستند سازان تاریخ هاییتی است. او به خاطر «گاهی در آوریل» توانست نامزد خرس طلای جشنواره فیلم برلین شود و با «مردی در ساحل» هم سابقه نامزدی نخل طلای جشنواره کن را دارد. او امسال با «من کاکا سیاه تو نیستم» توانست جایزه انتخاب مردمی را در بخش مستند از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به خودش اختصاص دهد و در فوریه آینده می خواهد این اثر را اکران کند. اسم مستند در ادبیات انگلیسی چندان محترمانه نیست که شاید نوعی بازی تبلیغاتی باشد که در کنار صدای ساموئل ال جکسون به عنوان راوی بتواند تعداد بیشتری مخاطب را به خودش جلب کند. به هر حال همه جا، مستند ها مخاطبان کمتری نسبت به فیلم های داستانی دارند. چه رسد به این که اثر شما همزمان با «بتمن لگویی» هم اکران شود.


فیلم بتمن لگویی

کارگردان: کریس مک کی
صداپیشگان: رالف فاینس، ویل ارنت، زک گالیفیاناکیس، روزاریو داوسن، ماریا کری و...
تاریخ اکران: 10 فوریه 2017
خلاصه داستان: بروس وین نه تنها باید خلافکاران گاتهام را شکست دهد، بلکه باید از فرزند خوانده خودش هم نگهداری کند، که این مشکلاتی را به وجود می آورد.

نگاهی به فیلم‌های مهم هالیوودی 2017 +عکس 
 

سایه روشن: برادران وارنر برای آن که بتمن در «فیلم لگویی» حضور داشته باشد به فیل لرد و کریس میلر، کارگردان های آن انیمیشن دستور دادند تا از کریستوفر نولان، کارگردان سه گانه «شوالیه تاریکی» تاییدیه بگیرند. نتیجه کار انها آن قدر موفق شد که هم کمپانی لگو به عنوان یک کار تبلیغاتی، هم برادران وارنر به عنوان یک محصول و هم طرفداران خواهان یک انیمیشن لگویی مستقل برای بتمن بودند. کریس مک کی، کارگردان انیمیشن سریال هایی مثل «روبوت چیکن» برای ساخت این اثر انتخاب شد. این نخستین انیمیشن سینمایی مک کی به حساب می آید که اگر خوش شانس باشد می تواند با آن نخستین نامزدیش در اسکار 2018 را هم تجربه کند. قرار است در این انیمیشن همه شخصیت های مشهور و محبوب دنیای ابرقهرمان های دی سی حضور داشته باشند. چهره هایی چون سوپرمن، بتمن، رابین، واندروومن، هارلی کویین، دو چهره، جوکر، بت گرل، ریدلر، مترسک، بین، کت وومن و... که می توانند باعث جذاب تر شدن این اثر بشوند. این اثر همین طور سومین اثر مهم بخش انیمیشن تازه تاسیس کمپانی برادران وارنر هم به حساب می آید که آرام آرام در حال تبدیل شدن به رقیبی جدی برای دریم ورکس و دیزنی است.

 

جان ویک: بخش دوم

کارگردان: چاد استاهلسکی
بازیگران: کیانو ریوز، رابی رز، بریجیت مویناهان، لارنس فیشبورن و...
تاریخ اکران: 10 فوریه 2017
خلاصه داستان: داستان این فیلم ادامه ماجراهای آدمکشی به نام جان ویک در فیلم اول است.

 

نگاهی به فیلم‌های مهم هالیوودی 2017 +عکس 
 

سایه روشن: مجموعه «جان ویک» قرار است یک سه گانه باشد. قسمت اول و دوم توسط چاد استاهلسکی کارگردانی شده و گفته می شود او خودش قسمت سوم را هم کارگردانی کند. نکته جالب در مورد استاهلسکی این است که او یکی از بدلکاران مجموعه ماتریکس با بازی کیانو ریوز بوده. بازیگری که برای بازی در این فیلم تمرینات نظامی دیده تا بتواند بیشتر و بهتر در قامت شخصیت اصلی ایفای نقش کند.

 

دیوار بزرگ چین

کارگردان: ژانگ ییمو
بازیگران: مت دیمون، ویلیام دفو، جینگ تیان، پدرو پاسکال و...
تاریخ اکران: 17 فوریه 2017
خلاصه داستان: این فیلم  روایت گر افسانه ای در زمان ساخت دیوار چین است.

سایه روشن: چند سالی هست که سینمای آمریکا روی خوش به چینی ها نشان داده. برای بلاک باسترهایشان در چین فرش قرمز پهن می کنند، لوکیشن برخی آثارشان را به این کشور انتقال داده اند و در بعضی پروژه ها هم سرمایه چینی ها را قبول کرده اند. حالا در یک محصول مشترک، دو کمپانی یونیورسال و گروه فیلمسازی چین، «دیوار بزرگ چین» را با کارگردانی چینی ها و بازیگران آمریکایی ساخته اند. این اولین بار نیست که ژانگ ییمو سراغ پروژه های عظیم رفته است. او که کارگردانی افتتاحیه و اختتامیه المپیک 2008 پکن را هم بر عهده داشته سال 2011 «گل های جنگ» را با بازی کریستین بیل کارگردانی کرده. جالب این که در سال 2008 ییمو، در فهرست مرد سال مجله تایم، دوم شد. جالب است بدانید «دیوار بزرگ چین» با بودجه 150 میلیون دلاریش پر خرج ترین فیلم تاریخ کشور چین است و بیشتر آن در این کشور و نیوزیلند مقابل دوربین رفته. همین طور قرار بوده موسیقی متن آن را جیمز هورنر، موزیسین سرشناس آمریکایی بسازد که پس از مرگ ناگهانی او، وظیفه این کار به رامین جوادی، موزیسین ایرانی الاصل سریال «بازی تاج و تخت» و «فرار از زندان» رسید.

 

دارویی برای بهبود

کارگردان: گور وربینسکی
بازیگران: دین دی هان، جیسون آیزاکس، میا گوث و...
تاریخ اکران: 17 فوریه 2017
خلاصه داستان: یک مامور جوان برای بازگرداندن مدیر عامل شرکتی از یک مرکز بهبود بیماری ها در کوه های آلپ اعزام می شود اما مشکلاتی برای او ایجاد می شود.

سایه روشن: فیلم های وربینسکی هیچ وقت شاهکارهای تاریخ سینما ارزیابی نشده اند اما همیشه مخاطب خاص خودشان را داشته اند. او از همان ابتدای کارش در هالیوود سعی کرد از ستاره ها در فیلم هایش استفاده کند. با همین منطق هم در «مکزیکی» از زوج برد پیت و جولیا رابرتس استفاده کرد یا نیکلاس کیج را مقابل دوربینش در «هواشناس» قرار داد. وربینسکی سه گانه اول «دزدان دریایی کارائیب» را با جانی دپ کار کرده و به نوعی می شود او را یکی از خالقان کاراکتر جک اسپارو دانست.با این وجود فیلم های سینمایی او هیچ گاه لایق جوایز مهم سینمایی ارزیابی نشده اند. او حتی به خاطر «رنجر تنها» نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین کارگردان سال می شود. با این حال وقتی به ویترین افتخارات او نگاه می کنیم یک جایزه اسکار و یک جایزه بفتا می بینیم. جوایزی که مربوط به دوران خوش کارگردانی انیمیشن «رنگو» می باشد که توانست بهترین انیمیشن سال شود. شاید هر کدام از ما جای وربینسکی بودیم به کل راهمان را در انیمیشن ادامه می دادیم اما او یک بار دیگر به عالم فیلم های رئال برگشته! برای این که یک بار دیگر بدترین شود؟! کسی چه می داند... .

 

یک پادشاهی متحده

کارگردان: آما آسانته
بازیگران: دیوید ایلوو، رزاموند پایک، تام فلتون و...
تاریخ اکران: 17 فوریه 2017
خلاصه داستان: وقتی شاهزاده بوتسوانا با دختری لندنی سفید پوستی ازدواج می کند، مشکلات سیاسی قابل توجهی در داخل کشورش ایجاد می شود.

سایه روشن: کارگردان این فیلم یم زن سیاه پوست بریتانیایی است که اصلیتی غنایی دارد. آسانته در مقام کارگردان سه فیلم سینمایی ساخته و اکنون مشغول فیلمبرداری اثر چهارم خودش است. با این آثار او یک بار جایزه بفتا را به عنوان استعداد درخشان آینده برده و در جشنواره های لندن، پالم اسپرینگز و سن سباستین هم با تحسین رو به رو شده است. نکته مهم این فیلم اما نه کارگردان و نه بازیگرانش هستند. نگاه بریتانیایی ها به تاریخ یکی از کشورهای ضعیف قاره آفریقا است. وقتی عوامل فیلم دنبال سیاهی لشگر بوتسوانایی می گشتند، در روز اول 3000 نفر سر صحنه حاضر شده اند. افرادی که شاید بعد از دیدن فیلم از کار خودشان پشیمان شوند.

 

تب گل لاله

کارگردان: جاستین چادویک
بازیگران: آلیسیا ویکندر، کارا دلونیه، جودی دنچ، کریستوف والتز، زک گالیفیاناکیس، هالیدی گرنجر و...
تاریخ اکران: 24 فوریه 2017
خلاصه داستان: در دوره بحران اقتصادی گل لاله در هلند قرن هفدهم، یک نقاش، عاشق سوژه پرتره جدیدش می شود.

سایه روشن: اصلا اسامی ستاره های برنده اسکار این فیلم شما را فریب ندهد. «تب گل لاله» در حقیقت یکی از فیلم های فهرست سیاه هالیوود است. این اثر قرار بود سال 2004 با بودجه ای حدود 45 میلیون دلار ساخته شود. اما فقط هفت هفته پیش از آغاز فیلمبرداری، بریتانیایی ها قانونی را تصویب کردند که به موجب آن مالیات ها افزایش پیدا می کرد و بودجه این فیلم هم باید تا 17 میلیون دلار بالا می رفت. در نتیجه پروژه لغو شد. سال 2013 برادران وینشتاین سراغ «تب گل لاله» آمدند و آن را برای سال 2014 آماده کردند. اما اکران های خصوصی آن قدر نتایج فاجعه آمیزی داشت که فیلمشان را سه سال بایگانی کردند تا امسال روی پرده برود. اصلا به این فیلم خوشبین نباشید. مگر این که خلافش ثابت شود.

 

برداشت تلخ

کارگردان: جورج مندلوک
بازیگران: مکس آیرونز، سامانتا بارکس، آنورین برنارد و...
تاریخ اکران: 24 فوریه 2017
خلاصه داستان: در زمان جنگ سرد، پسری به گروه مقاومت ضد بلشویک ها می پیوندد تا معشوقه اش را از هولودومور نجات دهد.

نگاهی به فیلم‌های مهم هالیوودی 2017 +عکس 

 
 

سایه روشن: هولودومور یا قحطی بزرگ اکراین، یک قحطی مصنوعی، در جمهوری شوروی اکراین واقع در کشور اکراین کنونی بود که در سال های 1932 و 1933 توسط دولت اتحاد جماهیر شوروی به دستور ژوزف استالین ایجاد شد. به نظر می رسد با توجه به اتفاقات کریمه و بحث پیوستن اکراین به اتحادیه اروپا، این فیلم در واقع حمله جدید غربی ها به روسیه باشد. اگرچه از این اثر به عنوان یک فیلم مستقل کانادایی نام برده می شود اما بخش های قابل توجهی از آن در استودیوی مشهور پاین وود ساخته شده و از تجهیزات فیلم جیمز باند، «اسکای فال» برای فیلمبرداری بسیاری از صحنه ها و پس از آن تدوین آنها استفاده شده است.

 

سگ راک

کارگردان: اش برنون
صدا پیشگان: لوک ویلسون، ادی ایزارد، جی کی سیمونز و...
تاریخ اکران: 24 فوریه 2017
خلاصه داستان: وقتی یک رادیو از آسمان، روی دستان سگی می افتد، او تصمیم می گیرد که موزیسین شود. اما در مسیر حرکت به سمت رویا، مشکلات پیش بینی نشده ای رخ می دهد.

 

 نگاهی به فیلم‌های مهم هالیوودی 2017 +عکس
 

سایه روشن: این انیمیشن نه محصول کمپانی های دیزنی- پیکسار است و نه از آثار دریم وورکس و برادران وارنر! یک انیمیشن محصول مشترک چین و آمریکا است که با بودجه ای 60 میلیون دلاری ساخته شده است. این انیمیشن در مورد سگی از خانواده ماستیف های تبت است. گونه ای کمیاب که در کشورهای فلات تبت، یافت می شود و قیمت آن از هر سگی در دنیا بالاتر است. چرا که به خاطر موهای زیادش توانایی زندگی در سرد ترین شرایط جوی را دارد و همین طور برای نگهبانی، شکار و گله داری مفید است. این انیمیشن که از روی کتاب های مصور طراحی شده توسط ستاره راک چینی ها، ژنگ جان ساخته شده، گران ترین تولید انیمیشنی تاریخ این کشور به حساب می آید. طراحی انیمیشن های این اثر بر عهده کمپانی ریل اف ایکس بوده که پیشتر تهیه دو انیمیشن «پرندگان آزاد» و «کتاب زندگی» را هم بر عهده داشته است. گفتنی است طبق اطلاعات منتشر شده در مورد این اثر، تمام بودجه توسط شرکت های چینی پرداخت شده و آمریکایی ها فقط در طراحی و پخش، سهیم بوده اند. بسته به استقبالی که از این اثر می شود –که احتمالا در خود چین میزان این استقبال خیلی بالا خواهد بود- می توان نتیجه گرفت که چنین پروژه هایی برای معرفی میراث های بومی و ملی یک کشور تا چه اندازه می تواند موثر واقع شود.

 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان