الدحیل تنها یک سهم داشت؛

السد همه جوایز برترین‌های قطر را درو کرد

سرمربی، مهاجم و هافبک تیم فوتبال السد به‌عنوان بهترین‌های فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ ستارگان قطر معرفی شدند.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم انتخاب برترین‌های فصل اخیر لیگ ستارگان قطر شب گذشته برگزار شد که مانوئل ژزوالدو فریرا، بغداد بونجاح و اکرم عفیف از تیم السد به ترتیب جوایز بهترین مربی، آقای گل و برترین بازیکن فصل را به خود اختصاص دادند.

ژزوالدو فریرا 72 ساله و پرتغالی، در چهارمین فصل حضورش در السد قطر فوق‌العاده کار کرد و توانست این تیم را با 18 پیروزی، سه تساوی و تنها یک شکست و همچنین در فاصله دو هفته به پایان فصل به قهرمانی در لیگ ستارگان برساند.

تیم تحت هدایت فریرا، آمار فوق‌العاده 100 گل زده و 22 گل خورده را بر جای گذاشت تا سرمربی السد در آخرین سال حضورش در این باشگاه، به بهترین شکل کارش را به پایان رساند و تندیس برترین مربی که سال قبل به جمال بلماضی، سرمربی الدحیل رسیده بود را از آن خود کند.

بغداد بونجاح، ستاره الجزایری السد قطر نیز که در فصل اخیر بی‌نظیر کار کرد و با حضور در 22 مسابقه فصل لیگ ستارگان توانست 39 گل به ثمر برساند و با تفاضل گل 13 گله نسبت به اکرم عفیف و یوسف العربی، برترین گلزن فصل شود هم شب گذشته تندیس و جایزه برترین گلزن این رقابت‌ها را دریافت کرد.

بونجاح درحالی این جایزه را دریافت کرد که فصل گذشته نیز می‌توانست بالاتر از یوسف العربی در جدول گلزنان لیگ ستارگان قرار بگیرد و به این جایزه برسد ولی مصدومیت بدموقعی که گریبانگیرش شد، اجازه نداد او ر نیمی از مسابقات فصل به میدان برود؛ ضمن اینکه این ستاره الجزایری قصد داشت در نیم‌فصل 19-2018 نیز راهی یک باشگاه اروپایی شود که در نهایت در السد ماندنی شد تا قهرمانی و آقای گلی را در این تیم جشن بگیرد.

اما پیش‌بینی انتخاب برترین بازیکن فصل اخیر لیگ ستارگان قطر از بین المعز علی، بغداد بونجاح و اکرم عفیف سخت‌ترین کار بود و رسانه‌های قطری در معرفی مرد سال لیگ ستارگان کار راحتی نداشتند و در نهایت اکرم عفیف، ستاره ملی‌پوش السد قطر که نقش پُررنگی در قهرمانی این تیم هم داشت، جایزه برترین بازیکن را دریافت کرد.

اکرم عفیف همانند جام ملت‌های 2019 آسیا که بهترین پاسور لقب گرفت، در فصل اخیر لیگ ستارگان نیز توانست به این مهم برسد و علاوه بر آن در کنار یوسف العربی با 26 گل زده در رده دوم برترین گلزنان بایستد که این عملکرد درخشان او در السد قطر موجب شد تا برترین بازیکن فصل لیگ ستارگان شود.

تنها سهم تیم الدحیل قطر، نایب قهرمان لیگ ستارگان به بسام الراوی رسید؛ مدافع میانی جوان الدحیل که در این فصل 18 بازی انجام داده و دو گل به ثمر رسانده بود، در رقابت با عبدالرحمن فهمی، بازیکن الاهلی و یوسف حسن، دروازه‌بان الغرافه، به‌عنوان برترین بازیکن زیر 23 سال فصل اخیر لیگ ستارگان معرفی شد و جایزه خود را دریافت کرد.

عبدالرحمن الجاسم، داور بین‌المللی قطر نیز به‌عنوان برترین داور لیگ ستارگان قطر انتخاب شد و سعود احمد و طالب سالم نیز جوایز بهترین کمک داوران را گرفتند.

در این مراسم سامی الطرابلسی، سرمربی تونسی السیلیه نیز که تیمش توانست این فصل رتبه سوم را کسب کند و سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد، جایزه ویژه‌ای بخاطر ثبات در کادر فنی و ششمین فصل حضورش در باشگاه السیلیه دریافت کرد.

همچنین برترین‌های سال لیگ ستارگان قطر علاوه بر دریافت تندیس و جوایز، تصویر نقاشی خود را که به زیبایی کشیده شده بود، هدیه گرفتند و در نهایت هم تیم منتخب فصل 19-2018 لیگ ستارگان قطر معرفی شد که السد با هفت بازیکن، بیشترین نماینده را در این بین داشت:

* دروازه‌بان: سعد الدوسری(السد)
* مدافعان میانی: بوعلام خوخی(السد) و بسام الراوی(الدحیل)
* مدافع راست حامد اسماعیل(السد)/ مدافع چپ: عبدالکریم حسن(السد)
* هافبک‌های دفاعی: کریم بوضیف(الدحیل) و عبدالعزیز حاتم(الغرافه)
* هافبک وسط: رودریگو تاباتا(الریان)
* وینگر راست: حسن الهیدوس(السد)/ وینگر چپ: اکرم عفیف(السد)
* مهاجم: بغداد بونجاح(السد)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان