درمان خانگی نقرس با روش های طبیعی و توصیه های طب سنتی برای این بیماری

نقرس یکنوع بیماری التهابی است که مفصل ها را درگیر می کند که منجر به ایجاد درد های آزار دهنده می شود، اما روش های طبیعی جهت درمان خانگی نقرس وجود دارد که می تواند کمک زیادی به تسکین این درد می کند.

درمان خانگی نقرس با روش های طبیعی و توصیه های طب سنتی برای این بیماری

نقرس می تواند در قسمت های مختلف بدن به وجود بیاید مانند دست، پا، گوش، زانو که معمولا با التهابات و درد های شدید همراه است که در صورت لمس این قسمت ها منجر به ایجاد درد زیادی می شود. برای درمان خانگی نقرس با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

    بهترین روش های درمان خانگی نقرس

این بیماری معمولا روی مفاصل کوچک بدن تاثیر می گذارد که بیشتر مردان به این بیماری دچار می شوند از مهم ترین علت های ابتلا به این بیماری بالا بودن مقدار اسید اوریک در بدن است که منجر به بروز نقرس می شود، البته عوامل دیگری هم در ایجاد این بیماری در بدن دخیل هستند مانند نداشتن فعالیت های بدنی، مصرف بیش از اندازه پروتئین، داشتن استرس بیش از حد می تواند از عوامل ابتلا به این بیماری باشد.

علائم بیماری نقرس

  • ورم و التهاب مفاصل
  • قرمزی شدید در بعضی از نقاط
  • حساسیت شدید به لمس
  • تحریک پذیری بالا
  • دشواری در حرکت دادن مفاصل

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به بیمار نقرس هستند؟

1.رژیم غذایی ناسالم: استفاده فراوان از غذاهای گوشتی، غذاهای با قند بالا، غذاهای دریایی، نوشیدنی های الکلی، و شراب خط ابتلا به نقرس را بسیار زیاد می کند.

2. داشتن چاقی مفرط: هر چه وزن شما بالاتر باشد مقدار اسید اوریک بدن شما بالا تر رفته و دچار نقرس خواهید شد.

3. وضعیت سلامتی: داشتن فشار خون بالا، و دیابت می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری نقرس باشد.

4. جنسیت: مردان بیشتر از زنان به بیماری نقرس دچار می شوند زیرا میزان اسید اوریک آنها بالا تر از زنان است.

5. سوابق خانوادگی: اگر یکی از اعضای خانواده تان به این بیماری دچار باشد خطر ابتلا شما به نقرس هم بیشتر می شود.

تصویر زیر التهابات ناشی از بیماری نقرس را نشان می دهد:

نقرس و التهابات ناشی از آن

روش های طبیعی برای درمان خانگی نقرس

سرکه سیب

همانطور که می دانید سرکه سیب برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود، اسیدیته سرکه سیب باعث می شود که تا التهاب و درد ناشی از نقرس کمتر شود. برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان خانگی نقرس باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و سپس بنوشید. سعی کنید روزی دو بار از آن استفاده کنید. به مرور سعی کنید مقدار سرکه سیب را به دو قاشق غذا خوری برسانید. این روش کمک زیادی به کاهش درد و التهابات ناشی از نقرس می کند.

درمان های شفا بخش نقرس

استفاده از میوه های تازه

گیلاس: به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های مفید جهت درمان خانگی نقرس بسیار موثر می باشد. گیلاس به دلیل دارا بودن عناصری خاص قابلیت این را دارد تا التهابات را کم کند و دردهای ناشی از نقرس را کم کند. پس توصیه می شود که برای بهبود این بیماری روزی 20 عدد گیلاس مصرف کنید. می توانید از آب گیلاس هم استفاده کنید.

موز: یکی از تاثیر گذار ترین میوه ها جهت درمان بیماری نقرس است که با خوردن روزی یک عدد موز کاملا رسیده می توانید به سرعت شاهد بهبودی خود باشید.. خوردن موز باعث می شود که اسید اوریک تبدیل به مایع شود و سپس از طریق ادرار از بدن خارج شود. موز به دلیل داشتن ویتامین C باعث کنترل درد و ورم می شود.

سیب: سیب به دلیل داشتن اسید مالک باعث می شود که اسید اوریک بدن خنثی شود. شما می توانید بعد از خوردن وعده های غذایتان یک عدد سیب میل کنید. می توانید از آب سیب هم استفاده کنید.

خیار: از جمله میوه ایی است که باعث می شود از پیش روی بیماری نقرس جلوگیری شود. این میوه کمک زیادی هم به کاهش وزن می کند سعی کنید خیار را به همراه سبزیجات دیگر در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

استفاده از ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل به دلیل ضد التهاب بودنش باعث از بین رفتن درد و التهاب هایی ناشی از نقرس می شود. که در ادامه با روش استفاده از ریشه زنجبیل آشنا می شویم.

برای استفاده از ریشه زنجبیل جهت درمان خانگی نقرس باید آن را پودر کنید و با پودر شنبلیله و پودر زرد چوبه و آب مخلوط کنید. هر کدام باید به اندازه 1/2 قاشق چای خوری باشد. تمام این مخلوط را باهم ترکیب کرده و همراه آب بخورید. این مخلوط را روزی دوبار استفاده کنید.

روش دیگر استفاده از آن این است که تمامی این مخلوط را باهم ترکیب و به صورت خمیر در بیاوریم سپس روی محل آسیب دیده قرار دهید.سعی کنید این روش را روزانه تکرار کنید.

درمان خانگی نقرس با نسخه های طبیعی

آبلیموی تازه

برای از بین رفتن درد نقرس و خنثی کردن اسید اوریک می توان با استفاده از آبلیموی تازه و آب اثر این اسید را از بین برد. برای مصرف آن آب نصف یک لیموی تازه را بگیرید و با آب مخلوط کنید و دو الی 3 بار در روز آن را بنوشید.

راه دیگر استفاده از آب لیمو مخلوط کردن آن با جوش شیرین است. این مخلوط را بعد از از بین رفتن گاز حاصل از جوش شیرین میل کنید.

چند راه درمان خانگی نقرس

استفاده از نمک اسپوم

نمک اسپوم یکی از مواد کاملا طبیعی و معدنی است که جهت درمان نقرس در طب سنتی بکار برده می شود. این نمک به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از منیزیم باعث می شود که فشار خون کاهش پیدا کند و درد ها و التهابات بدن کم شود.

برای استفاده از این روش مقدار کمی نمک را به آب حمام اضافه کنید و سپس با آن آب بدن خود خیس کنید. این روش را هفته ای یکبار انجام دهید.

استفاده از نمک اسپوم برای درمان خانگی نقرس

استفاده از قهوه

قهوه می تواند یک درمان خانگی نقرس محسوب شود چرا که نقرس باعث می شود که میزان اسید اوریک در بدن کاهش پیدا کند و از میزان درد و التهاب آن کم کند. شما می توانید قهوه را جایگزین چای کنید.

درمان های قدرتمند برای نقرس

زغال چوب فعال شده

یکی از شناخته شده ترین موادی که جهت درمان خانگی نقرس از آن استفاده می شود زغال چوب فعال شده است که برای بیماران نقرسی بسیار مفید و تاثیر گذار است.

برای استفاده از ذغال چوب فعال شده باید به مقدار 1/5 پیمانه ذغال چوب را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس این خمیر را وان حمام خود اضافه کنید و بدن خود را و قسمت هایی که دچار نقرس شده اند را خیس کنید. البته می توانید از پودر ذغال هم به صورت موضعی در محل مورد نظر استفاده کنید.

درمان های طبیعی بیماری نقرس

در تمامی این روش هایی که جهت درمان خانگی نقرس در اختیارتان قرار داده ابم سعی در کم کردن و از بین بردن اسید اوریک در بدن بود چرا که بالا بودن اسید اوریک منجر به ابتلا به بیماری نقرس می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان