بهترین مقالات زومیت در هفته گذشته

در جمع بندی مقالات هفتگی به مهم‌ترین مقالات زومیت اشاره خواهیم کرد که شاید فرصت مطالعه‌ی آن‌ها را در طول هفته نداشته‌اید.

بهترین مقالات زومیت در هفته گذشته

روز پایان هفته معمولا زمان مناسبی برای استراحت، تفریح و گردش، انجام کارهای معوقه و مطالعه است. در صورتی که طی هفته‌ی گذشته فرصت کافی را برای مطالعه‌ی مقالات زومیت نداشته‌اید پس می‌توانید با جمع بندی هفتگی مقالات زومیت همراه باشید تا نگاهی به مهم‌ترین مطالب هفتگی منتشر شده در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

فناوری

به طور حتم یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فناوری در هفته‌ی اخیر را باید کنفرانس MicrosoftEDU# مایکروسافت خواند که طی آن ویندوز 10 اس و سرفیس لپ‌تاپ رونمایی شدند. در زومیت مقالاتی منتشر کردیم که به بررسی جایگاه و ابزار‌های ویندوز 10 اس در برابر رقیبش سیستم عامل کروم می‌پرداخت. همچنین اگر جزو طرفداران محصولات مایکروسافت بوده و خرید سرفیس لپ‌تاپ را در برنامه داشته باشید، مقایسه‌ای جامع از این لپ‌تاپ در برابر مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر اپل انجام داده‌ایم.

بدون شک سرویس‌های استریم موسیقی را باید پدیده‌ای زاییده از دل فناوری خواند که روش‌های تعامل و همچنین دریافت محتوای ویدیویی و صوتی را توسط کاربران دگرگون کرده است. پس از ظهور پدیده‌های نظیر نپستر یا آیتونز، در دوران جدید نوبت به سرویس‌های استریمی نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک رسیده تا تعریف جدیدی از مصرف محتوای صوتی را ارائه کنند. اسپاتیفای به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر حوزه‌ی استریم موسیقی، در مقایسه با سال‌های اولیه‌ی فعالیتش قدرت بیشتری یافته که به پشتوانه‌ی رشد تعداد کاربران این سرویس است. این کمپانی در آستانه‌ی ورود به تالار بورس، با چالشی برای تحمیل شرایط خود به ناشران موسیقی روبرو است که در مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

به جرات می‌توان گوگل یا آلفابت را از جمله‌ی تاثیرگذارترین کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری خواند که نادیده گرفتن اخبار مربوط به آن امری محال است. آلفابت با داشتن کمپانی‌های مختلفی زیر پرچم خود، در هر حوزه‌ای به فعالیت می‌پردازد، اما در هفته‌های اخیر شاهد آغاز بزرگ‌ترین پروژه‌ی پزشکی این کمپانی توسط زیرمجموعه‌ی Verily بودیم که در مقاله‌‌ای به آغاز این پروژه پرداخته و اهداف آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

با نگاهی به وضعیت گوشی‌های هوشمند در کشور چین، می‌توان به روشنی دید که وضعیت در پرجمعیت‌ترین کشور جهان تا حدودی تغییر پیدا کرده است. کمپانی جوان شیائومی که تا یک سال پیش همواره آوازه رشد فروش را سر می‌داد، در ماه‌های اخیر با مشکلاتی دست به گریبان بوده و رقبای وطنی را به عنوان رقیب سرسخت در پیش روی خود می‌بیند. برای اطلاع از این موضوع که آیا شیائومی می‌تواند وضعیت خود را در چین احیا کند یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

علمی

آیا در سفر در زمان امکان پذیر است؟ به طور حتم سفر در زمان آرزوی هر انسانی برای بازگشت به گذشته به منظور جبران اشتباهات یا رفتن به آینده با هدف اطلاع از سرنوشت است. در صورتی که شما نیز جزو  این افراد هستید، پس بهتر از مقاله‌ی مربوط به ارائه‌ی مدل ریاضی از یک ماشین زمان را مطالعه کنید. شاید در صورت دست یافتن به دانش یک ماشین زمان، بشر به اندازه‌ای مشغول تصحیح اشتباهات گذشته باشد که فرصتی برای سفر به آینده نیابد. گرمایش زمین و آب شدن یخ‌های قطبی از جمله‌ی اتفاقاتی است که ریشه در اشتباهات گذشته‌ی بشر برای تسریع گرمایش زمین دارد. این مشکل به اندازه‌ای اهمیت یافته که دانشمندان را به فکر منجمدسازی قطب شمال انداخته است.

آغاز حیات روی کره‌ی زمین را باید یکی از موضوعاتی خواند که تاکنون درونمایه‌ی بسیاری از تحقیقات و مقالات بوده است و شاید سفر در زمان بتواند کلیدی برای حل این معمای بنیادی نیز باشد. دانشمندان به شواهد جدیدی از آغاز حیات روی کره‌ی زمین دست یافته‌اند که در زومیت به تشریح این موضوع پرداخته‌ایم.

اما اگر از ماشین زمان پیاده شده و در یک سفینه‌ی فضایی جا بگیریم، می‌توانیم همچون فضانوردان فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) شانس دیدن افق رویداد سیاه‌چاله را داشته باشیم که هفته‌ی اخیر به تشریح ظاهر احتمالی آن پرداختیم، اما بهتر است برای تکمیل تجربه‌ی لذت بخش تماشای افق سیاه‌چاله، موسیقی متن فیلم میان ستاره‌ای ساخته‌ی هانس زیمر نیز در پس زمینه به گوش برسد.

کسب و کار

پرفسور مجید سمیعی جزو افرادی است که نقل قول‌ها و اخبار مربوط به وی به کرات در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان برای رفع عطش میهن پرستی به اشتراک گذاشته می‌شود. در اولین قسمت از سری مطالب بیوگرافی زومیت، به این شخصیت بزرگ ایرانی پرداخته و داستان تبدیل شدن این پزشک ایرانی را به یک جراح نام آشنا از نظر گذرانده‌ایم.

برخلاف گذشته، امروزه خریداران کالاهای مختلف یکی از فاکتورهای اصلی خرید هر چیزی را با اعتبار یک برند می‌سنجند. هفته‌ی گذشته داستان برند Pepe Jeans را نقل کردیم که به عنوان پنجمین برند با ارزش دنیای مد و فشن شناخته می‌شود و سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط آن می‌تواند الهام بخش استارتاپ‌هایی باشد که در کشورمان پا گرفته‌‌اند، هرچند موسسان استارتاپ یا افرادی که ایده‌ای در سر دارند می‌توانند علاوه بر مطالعه‌ی مطلب فوق، مقاله‌ی آشنایی با بوم کسب و کار و همچنین طراحی و تکمیل بوم ناب کسب و کار را از نظر گذرانده و پیش از جدی شدن روی ایده‌ی خود، برآوردهای لازم در جهت هزینه‌ها، سرمایه و تمام فاکتورهای مورد نیاز برای موفقیت استارتاپ خود را محاسبه کنند. به طور حتم نتیجه‌ی حرکت با برنامه برای کارآفرینان جهان و موسسان استارتاپ‌ها رسیدن به درآمدزایی و منابع مالی سرشار است که نمونه‌های آن در دنیای فناوری به وفور وجود دارند. برای آشنایی با جوانان دیروز و کارآفرینان موفق و ثروتمند امروز می‌توانید بخش اول و دوم معرفی 30 فرد ثروتمند جهان را مطالعه کنید.

خودرو

یکی از اخبار جالب توجه داخلی که در هفته‌های اخیر با وجود داغ شدن تنور انتخابات و تمرکز رسانه‌ها موفق شده تا نظرها را به سوی خود جلب کند، ادعای یک مخترع در رابطه با تولید خودروی آبسوز است که در مقاله‌ای به قلم مسعود توکلی به بررسی امکان محقق شدن چنین فرایندی از نظر علمی پرداخته‌ایم تا ببینیم آیا کیمیاگری در دنیای خودروسازی برای تبدیل مس به طلا ممکن شده یا خیر.

ترکیب حرف M با جلو پنجره‌ی کلیوی شکل خودروهای بی ام و را باید علامتی دال بر روبرو شدن با یک غول قدرتمند باواریایی خواند. در بخش خودرو به معرفی خودروی M1 بی ام و پرداخته‌ایم که پس از ایجاد BMW M با همکاری لامبورگینی تولید شد.

هرچند می‌توان زیبایی را معیاری نسبی و سلیقه‌ای تعریف کرد، اما به باور بسیاری، تیپو 33 آلفارومئو یکی از زیباترین خودروهایی است که در سرزمین چکمه متولد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان