رتبه‌بندی فیلم‌های هالک &#۸۲۱۱; قسمت اول

از آن‌جایی که احتمال اینکه مارک رافلو یک فیلم مجزای هالک داشته باشد بسیار کم است، شاید برای‌تان عجیب باشد که دهه‌هاست این شخصیت یکی از پررنگ‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های ابرقهرمانی به شمار می‌رود. بعد از شروع دوره‌ی مدرن فیلم‌های ابرقهرمانی، «هالک» انگ لی یکی از اولین فیلم‌های ابرقهرمانی کتاب‌های کمیک بود.

از آن‌جایی که احتمال اینکه مارک رافلو یک فیلم مجزای هالک داشته باشد بسیار کم است، شاید برای‌تان عجیب باشد که دهه‌هاست این شخصیت یکی از پررنگ‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های ابرقهرمانی به شمار می‌رود. بعد از شروع دوره‌ی مدرن فیلم‌های ابرقهرمانی، «هالک» انگ لی یکی از اولین فیلم‌های ابرقهرمانی کتاب‌های کمیک بود.

همچنین بخوانید:
خنده‌دارترین فیلم‌های مارول

با این که نه فیلم لی و نه «هالک شگفت‌انگیز» سال 2008 نتوانستند منتقدین را راضی کنند و فروش خوبی هم در گیشه نداشتند، اما این شخصیت همیشه در دنیای ابرقهرمان‌ها مورد توجه بوده است. در این متن تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، فیلم‌های تلویزیونی و انیمیشن هالک را از بدترین تا بهترین آن‌‌ها بررسی کرده‌ایم.

10- The Death of the Incredible Hulk 1990

آخرین فیلم ابرقهرمانی تلویزیونی هالک، «مرگ هالک شگفت‌انگیز» بود. با اینکه دیوید بنر در آخر این فیلم می‌میرد، اما هیچ‌وقت قرار نبود مرگ او دائمی باشد. قرار بود فیلم «انتقام هالک شگفت‌انگیز» نیز ساخته شود، که هیچ وقت این اتفاق نیفتاد. پاول جنکویچ در کتاب سال 2011 خود ادعا کرده بود دلیل این اتفاق مناسب نبودن وضعیت سلامتی بیکسبی بوده است (بیکسبی در نهایت در سال 1993 بر اثر سرطان درگذشت). با این حال جرالد دی پگو در نسخه‌ی سال 2014 مجله‌ی Back Issue! نوشت زمانی که این فیلم کنسل شد بیکسبی در سلامت کامل به سر می‌برده است. او دلیل کنسل شدن «انتقام» را امتیاز پایین «مرگ هالک شگفت‌انگیز» عنوان کرده بود. در این فیلم علت مرگ هالک افتادن از یک هواپیما بود. اگر طرفدار کتاب‌های کمیک و این فیلم باشید قطعا خواهید گفت که هالک فریگنو هیج شباهتی به نسخه‌ی کتاب‌های کمیک ندارد. کشتن هالک بر اثر سقوط از یک هواپیما به اندازه‌ی کشته شدن ولورین بر اثر سرماخوردگی مسخره است.

9- The Trial of the Incredible Hulk 1989

فیلم‌های هالک شگفت‌انگیز اواخر دهه‌ی میلادی فرصت خوبی برای معرفی برخی دیگر از شخصیت‌های دنیای مارول به طرفداران بودند. به همین دلیل «بازگشت هالک شگفت‌انگیز» دهه‌ها قبل از اینکه کریس همسورث جلوی دوربین برود، ثور (اریک آلن کریمر) را به مخاطبان معرفی کرد. و به همین دلیل هم «محاکمه‌ی هالک شگفت‌انگیز» به معرفی مت مرداک و یا همان دردویل پرداخت. با توجه به اینکه تا 26 سال بعد از آن به طور کامل به این شخصیت پرداخته نمی‌شد، اختصاص دادن بخش زیادی از این فیلم هالک به او کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌آید.

8- Hulk 2003

فیلم «هالک» انگ لی هیچ‌وقت ، البته به درستی، مورد استقبال واقع نشد. با این حال شاید کمی در حق این فیلم اجحاف شده باشد. از حق نگذریم بخشی که آن را خیلی بد می‌کند کارگردانی بود که می‌خواست چیزی فراتر از یک فیلم معمولی بسازد. فیلم‌نامه‌ی فیلم ضعیف و بازی‌ها نیز عموما تصنعی به نظر می‌رسند. داستان فیلم در بیشتر قسمت‌ها کسل‌کننده است چرا که لی زمان زیادی را صرف معرفی هالک می‌کند و هم‌چنین مدت زیادی طول می‌کشد تا تنها صحنه‌ی قوی اکشن فیلم را به مخاطب نشان دهد. با اینکه لی تلاش کرده است اثری خاص و سرگرم‌کننده را به مخاطب ارائه کند، اما موفق نشده است. با این حال باید قبول کنیم که او تلاش‌اش را کرده است.

7- The Incredible Hulk Returns 1988

فیلم تلویزیونی «بازگشت هالک شگفت‌انگیز» که اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های دیوید بنر بود، با فاصله‌ی زیادی از فیلم قبلی هالک (1982) پخش شد. با اینکه فیلم‌های معدودی از این اثر ضعیف‌تر هستند، اما به هر حال این فیلم قابل تحمل است. برخلاف آخرین فیلم تلویزیونی این مجموعه، هالک به طرز مسخره‌ای نمی‌میرد و برخلاف «محاکمه»، ابرقهرمان فرعی کل داستان را به خود اختصاص نمی‌دهد. هالک و ثور حدود 25 سال پیش از همسورث و رافلو، با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند. مبارزه‌ی این دو ارزش تماشا دارد و فیلم را تاحدی قابل قبول می‌کند.

6- Avengers: Infinity War 2018

اگر هر لیست دیگری بود، به احتمال زیاد «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» جایگاه بهتری داشت. اما از آن‌جایی که ما فیلم‌های هالک را بررسی می‌کنیم، این فیلم حرف زیادی برای گفتن ندارد. بعد از صحنه‌ی اول فیلم، هالک ناپدید می‌شود. در چند صحنه‌ی کوتاه دیگر در نیویورک و بعد از آن هم در واکاندا او را می‌بینیم، اما حضور هالک به همین صحنه‌‌ها محدود می‌شود. حتی بدتر از حضور کم او، هالک در این فیلم به شدت کتک می‌خورد. البته به نظر ساده می‌آید، شخصیت‌‌های بد بزرگ‌ترین شخصیت خوب فیلم را از همان اوایل داستان گوشتمالی می‌دهند تا خطرناک بودن شخصیت منفی را به مخاطب بقبولانند.
کتک‌خوردن هالک و یا حضور محدود او اگر به تنهایی اتفاق می‌افتادند، آن‌قدرها بد به نظر نمی‌رسیدند. اما اینکه هم‌زمان بودن این دو اتفاق، واقعا ناامید‌کننده است.
؛این مطلب بر اساس نوشته‌ای از میشلین مارتین در سایت www.looper.com نوشته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان