باکس آفیس آخر هفته: Spider-Man: Far From Home با فروش استثنائی در آمریکا اکران می‌شود

«اسپایدرمن: دور از خانه» از کمپانی سونی و مارول استودیوز کوین فیگ با فروش استثنایی ۱۸۵.۱ میلیون دلار از ۴۶۳۴ سالن سینما در ۶ روز اول اکران خود، از جمله فروش ۹۳

«اسپایدرمن: دور از خانه» از کمپانی سونی و مارول استودیوز کوین فیگ با فروش استثنایی 185.1 میلیون دلار از 4634 سالن سینما در 6 روز اول اکران خود، از جمله فروش 93.6 میلیون دلاری تعطیلات آخر هفته‌ی روز استقلال، به پیروزی بزرگی دست یافت. جمع فروش جهانی این فیلم در حال حاضر به 580.1 میلیون دلار می‌رسد.
تنها فیلم بزرگی که در تعطیلات آخر هفته‌ی روز استقلال توانسته است فروش بیشتری داشته باشد، «تبدیل‌شوندگان: تاریکی ماه» در سال 2011 (با فروش 97.9 میلیون دلار بود)، بدون در نظر گرفتن تورم بود.

البته «دور از خانه» توانست با کنار زدن «اسپایدرمن 2» به بزرگ‌ترین اکران 6 روزه‌ی تاریخ در تعطیلات روز استقلال تبدیل شود. این فیلم همچنین عنوان بهترین عنوان 6 روزه‌ی در میان فیلم‌های سونی را هم به دست آورد.
«مرد عنکبوتی: دور از خانه» در خارج از آمریکا با فروش 238 میلیون دلاری توانست به جمع فروش خارجی 395 میلیون دلار برسد‌ (این فیلم در چین، ژاپن و هنگ کنگ زودتر اکران شد). چین 30.6 میلیون دلار به آن افزود و فروشش را به 167.4 میلیون دلار رساند. در میان مارکت‌های جدید، کره‌ی جنوبی با 33.8 میلیون دلار صدرنشین بود، و پس از آن انگلستان با 17.8 میلیون دلار، مکزیک با 13.9 میلیون دلار، و استرالیا با 11.9 میلیون دلار قرار داشتند.

در مجموع این فیلم با 46 درصد بیش از سرعت «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در حال فروش است. عملکرد فراتر از انتظار «دور از خانه» خبر خوبی برای باکس آفیس در حال تقلا است، چرا که برخی مجموعه‌های تابستانی اکران قسمت‌های جدیدشان را به تاخیر انداخته‌اند.
اما این موضوع در مورد «دور از خانه» صادق نبود. این فیلم ابرقهرمانی بسیار بهتر از اکران سه روزه‌ی قسمت قبلی خود، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در سال 2017 با فروش 117 میلیون دلاری، فروخت. هر دوی این فیلم‌ها با همکاری سونی با مارولی که به تملک دیزنی درآمده است، ساخته شده‌اند.

دیروز

داستان «دور از خانه» پس از وقایع فیلم بزرگ دیزنی و مارول به نام «انتقام‌جویان: پایان بازی» روایت می‌شود، که در آن پیتر پارکر (معروف به اسپایدرمن) با بازی تام هالند، و نیک فیوری با بازی ساموئل جکسون با دنیای بدون آیرون من و بقیه‌ی انتقام‌جویان کلیدی برای دفاع از آن، کنار می‌آیند. این فیلم همچنین آخرین فصل از فاز سوم دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید.
قسمت چهارم از مجموعه‌ی دوست‌داشتنی «داستان اسباب‌بازی‌ها» سومین آخر هفته‌ی خود را با حفظ جایگاه دوم جدول باکس آفیس به پایان رساند. این فیلم بزرگ فروش کهکشانی 34.3 میلیون دلاری را در این آخر هفته رقم زد و مرز فروش 300 میلیون دلار در داخل آمریکا را رد کرد و به فروش جهانی 650 میلیون دلار رسید.

سری فیلم های احضار Conjuring

عنوان اخیر یونیورسال و ورکینگ به نام «دیروز» با افت اندک 37 درصدی نسبت به آخر هفته‌ی گذشته، 10.8 میلیون دلار در طول آخر هفته فروخت و در جایگاه سوم قرار گرفت. این کمدی رمانتیک پر از آهنگ در اکران ده روزه‌ی خود توانسته 36.9 میلیون دلار در داخل آمریکا بفروشد، در حالی‌که جمع فروش جهانی‌اش به 57 میلیون دلار می‌رسد.
«آنابل به خانه می‌آید» با فروش 9.8 میلیون دلاری در دومین آخر هفته‌اش به جایگاه چهارم دست یافت. این فیلم ترسناک فراطبیعی تا به حال50.2 میلیون دلار در داخل آمریکا فروخته است، و جمع فروش جهانی‌اش به 134.8 میلیون دلار می‌رسد.

علاء‌الدین نائومی اسکات مینا مسعود

«علاءالدین» از دیزنی — که در روز جمعه مرز فروش 900 میلیون دلار را در باکس آفیس جهانی رد کرد — در هفتمین آخر هفته‌اش در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم در طول آخر هفته 7.6 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم بزرگ که پیروزی دیگری برای امپراتوری دیزنی به حساب می‌آید، روز یکشنبه را با جمع فروش جهانی 921.7 میلیون دلار به پایان رساند.

باکس آفیس
کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان