شماره جدید درس‌هایی از مکتب اسلام منتشر شد

گروه اندیشه: نشریه مکتب اسلام شماره مسلسل ۶۷۲ خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» شماره مسلسل 672، مربوط به دوره اردیبهشت سال 96 و در 74 صفحه منتشر شد.
گفتنی است، نشریه مکتب اسلام با 57 سال سابقه، به صاحب امتیازی موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی فرج‌الله فرج‌الهی منتشر می‌شود.
در این شماره از مکتب اسلام می‌خوانیم: «میزان کتاب‌خوانی ایرانیان»، «استمرار سیره نبوی و علوی»، «شکافته شدن آسمان‌ها و زمین»، «پیامبر رحمت(16)»، «پیام محبت(15)»، «نفوذ و گسترش اسلام و تشیع در شبه قاره هند»، «پاسخ به دو پرسش تاریخی»، «نگاهی به عوامل ناهنجاری‌های اخلاقی در نوجوانان»، «آخرین نماز»، «قرآن و آگاهی از جنسیت جنین(2)»، «لوزالمعده و برخی از بیماری‌های آن» و «از گوشه و کنار مطبوعات».
در یادداشت « فرقه‌های مرتجع و واپسگرا» به نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی اصول قدریه بررسی و نقد شده است. در مقدمه این یادداشت می‌خوانیم: پیامبر اسلام(ص) در اوایل سال یازدهم هجرت به لقاء‌الله پیوست. از آنجا که آیین اسلامی آیینی جهانی و خاتم است، زمام‌داران وقتی تصمیم گرفتند که آن را گسترش دهند. از این‌رو افرادی از صحابه شبه جزیره را ترک کرده و به عنوان جهان به نقاد مختلف رو آوردند و محتوای اسلام را در پرتو قدرت تعلیمات پیامبرشان به جهانیان عرضه کردند و اسلام از شبه جزیره عربستان فراتر رفت، ولی در این مسیر، جهادگران، با فرهنگ‌های گوناگون و اندیشه‌های مختلف فلسفی و کلامی رو‌برو شدند که هرگز کوچک‌ترین اطلاعی از آن‌ها نداشتند. نفوذ این اندیشه‌ها در میان جهادگران و سپس انتقال آن‌ها به مراکز اسلامی، مشکلاتی برای مسلمانان پدید آورد.
همچنین در یادداشت «پیامبر رحمت(15)» می‌خوانیم: واژه «امانت» معنی وسیع و گسترده‌ای دارد و هرگونه سرمایه مادی و معنوی اعم از اموال، ثروت‌ها پست‌ها، مسئولیت‌ها، ‌سرمایه‌های انسانی،‌ فرهنگی و میراث تاریخی یا شخصیت و آبروی انسان‌ها و فرزندان، زیردستان و ... را شامل می‌شود. همه انسان‌ها موظف هستند امانت‌ها را حفظ کنند و بدون استثناء به اهل و صاحبان اصلی آن برگردانند. خواه صاحب امانت مسلمان باشد یا غیر مسلمان. نباید در امانت خیانت کرد. حتی یکی از موارد حقوق بشر در اسلام همان امانت است که همه انسان‌ها در برابر آن یکسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان