در آستانه پخش سریال دل از نماوا &#۸۲۱۱; معرفی بهترین سریال ایرانی نمایش خانگی تا آذر ۹۸

“ قلب یخی ” داستان دختری است که در مزون زنانه کار می‌کند و ربوده می‌شود. پرنگ پسر ویدا (صاحب مزون) در یک درگیری به زندان می‌افتد


حال که بهترین سریال ایرانی نمایش خانگی 98 در حال شروع است؛ ” سریال دل ”
یادی کنیم از سریالهایی که در طول سالیان گذشته جور کیفیت پایین سریال‌های صدا و سیما را کشیده‌اند.
زمانی بود که با پخش یک سریال شهر خلوت می‌شد. زمانی بود که مردم برنامه زندگی شان روی برنامه صدا و سیما تنظیم می‌شد . زمانی بود که ماه رمضان از زمان افطار تا سحر کسی دیگر در خیابان ها نبود .تلوزیون “ پدرسالار ” را داشت، “ هزار دستان ” داشت، “ خانه‌ی سبز ” و “ پاورچین ” و “ شبهای برره ” داشت. امروز اما این‌ها تبدیل به یک نوستالژی شیرین شده‌اند .اما الان دیگر با قوانین سفت و سخت صدا و سیما همراه با کاهش کیفیتی که به ذات در هر سیستم انحصاری ایجاد می‌شود، افزایش کیفیت اینترنت و دسترسی راحت‌تر ، انتخاب زمان دیدن توسط کاربر، بازار بازار شبکه نمایش خانگی است حال چه فیزیکی، چه سرویس های تماشا آنلاین مثل نماوا که با ترافیک رایگان اینترنت فیلم ها و سریال های روز ایرانی و خارجی مثل سریال دل را ارائه می کند.
دراین مطلب قصد داریم به تعدادی از بهترین سریال های ایرانی که قبل از سریال دل این مسیر را هموار کردند بپردازیم .

1.قلب یخی

سریال قلب یخی

“ قلب یخی ” داستان دختری است که در مزون زنانه کار می‌کند و ربوده می‌شود. پرنگ پسر ویدا (صاحب مزون) در یک درگیری به زندان می‌افتد. شیوا (خواهر ویدا) وکالت مردی که زن و فرزندش را به قتل رسانده را بر عهده می‌گیرد. در این میان جنازه مانکنی دیگر به نام چیستا یافت می‌شود. همه در پی یافتن معماهایی هستند که این وقایع را به هم پیوند می‌دهد. قلب یخی اولین سریال شبکه نمایش خانگی بود که به اعتبار محمد حسین لطیفی کارگردان 2 فصل اول سریال قلب یخی و همچنین سرمایه گذاری خوبی که در این بخش شد، تعداد زیادی از ستاره های نامدار سینما و تلویزیون را همچون سریال دل به شبکه نمایش خانگی کشاند .

2.قهوه تلخ

سریال قهوه تلخ

به فاصله‌ی یک ماه از بعد از پخش “ قلب یخی”، مهران مدیری “ قهوه‌ی تلخ ” را بعد از درگیری با صدا و سیما به شبکه نمایش خانگی برد. قهوه تلخ سریال کمدی بود که تنها در روز اول نیم میلیون نسخه فروخت(بنا به تخمین ها). این سریال تا مدت‌ها پر فروش ترین و بهترین سریال ایرانی نمایش خانگی بود. این سریال در 102 قسمت ارائه شد و چند قسمت آخر آن هیچ‌گاه پخش نشد که یکی از انتقادات کاملا به جای بینندگانش بود. ولی حتی با همچین نقص بزرگی باز هم قهوه تلخ جای خود را با بازی عجیب و غریب فوق العاده جواد عزتی و هادی کاظمی در دل طرفدارانش دارد.

3. نهنگ آبی

سریال نهنگ آبی

نهنگ یکی دیگر از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی در سال 97به‌شمار می‌آید. این سریال به کارگردانی فریدون جیرانی و نویسندگی بهرام توکلی در ژانر اجتماعی-معمایی در 30 قسمت ساخته شد و خوش درخشید. گفته می‌شود نام این فیلم از چالش معروف نهنگ آبی برگرفته شده است. داستان در مورد پسر جوان با استعدادی در زمینه شبکه امنیت است که در کتابخانه با دختری به نام ژاله به بهانه سایت کتاب‌خوانی آرمین آشنا می‌شود. ژاله که از نیاز مالی پسر آگاهی دارد او را برای کار به شرکتی که خودش در آن جا مشغول است، می‌برد. ورود آرمین به این شرکت و آشنایی با کارکنان آن، سرنوشت جدیدی را برای او رقم می‌زند.
این فیلم هم به نوبه خود بازیگرانی همچون ساعد سهیلی، لیلا حاتمی ،مصطفی زمانی، حسین یاری، ویشکا آسایش، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، آزاده صمدی، ستاره پسیانی و مجید مظفری را در شبکه نمایش خانگی به کار گرفت که تجربه بسیار موفقی هم بود .این سریال مثل سریال دل در نماوا قابل دیدن است.

4.شاهگوش

سریال شاهگوش

در سال 1392 و بعد از پخش سریال “ مختار نامه ” پخش این سریال به کارگردانی “ داوود میر باقری ” از شبکه نمایش خانگی آغاز شد. شاه گوش نه سریالی تاریخی است و نه درون مایه‌ای مذهبی دارد نه مثل سریال دل درام و عاشقانه .اما میر باقری که قبلا آثار موفق کمدی دیگری نیز ساخته بود، این بار هم توانایی‌ها‌ی خود در این سبک را نشان داد.
داستان شاهگوش در مورد یک کله‌پز عاشق تیم استقلال است که دخترش یک خواستگار پرسپولیسی دارد. کله‌پز که با ازدواج دخترش مخالف است، طی یک تصادف کشته می‌شود و معمای مرگ ناگهانی او سیر داستان را می‌سازد. فرهاد اصلانی ، محسن تنابنده ، مرجانه گلچین، حمیدرضا آذرنگ ، احمد مهرانفر ، طناز طباطبایی ، شهرام حقیقت دوست ، سیروس گرجستانی ، الهام پاوه‌نژاد ، هانیه توسلی و رضا کیانیان از بازیگران این مجموعه هستند.
این مجموعه جوایز زیادی از جمله تندیس بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده در چهاردهمین جشن دنیای تصویر، تندیس بهترین بازیگر زن برای مرجانه گلچین ، تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی برای مهران برومند و یاس زرین بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را به همراه داشته و آن را به یکی از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی تبدیل کرده است.سریال شاهگوش مثل سریال دل در نماوا قابل دیدن است.

5.سال های دور از خانه

سریال سال های دور از خانه

سالهای دور از خانه ساخته مجید صالحی در واقع فصل دوم مجموعه شاهگوش است که بعد از چیزی حدود 4 سال داستان زندگی شخصیت های این سریال است. سالهای دور از خانه در 15 قسمت ارائه شد. احمد مهرانفر، هادی کاظمی، آزیتا حاجیان، گیتی قاسمی، حدیث میرامینی، علیرضا استادی، ملیسا ذاکری، مهرناز بیات و با هنرمندی زنده یاد حسین محب اهری ، میرطاهر مظلومی ، علی اوجی ، امیر نوری و احسان کریمی بازیگران اصلی این سریال کمدی هستند . سالهای دور از خانه هم با استقبال خیلی خوبی از بینندگان همراه شد.پیش بینی می‌شود از سریال دل نیز به خوبی استقبال شود .سریال سال های دور از خانه مثل سریال دل در نماوا قابل دیدن است.

6.سریال گلشیفته

سریال گلشیفته

سریال ایران بعدی در لیست ما سریال گلشیفته است. این مجموعه هم مثل سریال دل بازیگران معروف زیادی داشت ؛ نازنین بیاتی، مهناز افشار، مهدی هاشمی، هومن سیدی، سیامک انصاری، شیلا خداداد، بهاره کیان افشار، امیر مهدی ژوله، محمد بحرانی، نسیم ادبی و شیدا خلیق در این مجموعه بازی کرده‌اند.
این مجموعه به کارگردانی بهروز شعیبی در ژانر کمدی-اجتماعی در یک فصل و 16 قسمت منتشر شد. محور اصلی داستان در مورد مشکلات 4 زن به نام‌های گلی، مژگان، راحله و سعیده است که هر یک به نوبه خود با مشکلات اجتماعی زنان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.سریال گلشیفته مثل سریال دل در نماوا قابل دیدن است .

7.سریال کمدی ابله

سریال ابله

مجموعه ویدئویی ابله در سال 93 در چهارده قسمت به کارگردانی کمال تبریزی تولید شد. ابله هم مثل سریال دل یک کارگردان محبوب و بازیگرانی پر سر و صدا داشت ،به همین دلایل سریال پرطرفداری هم بود. این سریال در مورد هوشنگ یک فیلمنامه‌نویس ژانر جنایی است که درگیر ماجرای یکی از شخصیت‌های عجیب‌اش به نام پریسا می‌شود.
احمد مهرانفر، محسن تنابنده، مجید صالحی، هانیه توسلی، مهران احمدی، بهنام تشکر، شبنم مقدمی و هوتن شکیبا از نقش‌آفرینان اصلی این مجموعه هستند.سریال ابله مثل سریال دل در نماوا قابل دیدن است .

8.سریال عاشقانه

سریال عاشقانه

سریال عاشقانه نیز مثل سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. سریال 17 قسمتی عاشقانه سال 95 به شبکه نمایش خانگی رفت اگرچه این سریال در ابتدا نامنظم منتشر می‌شد، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و پس از 8 قسمت، انتشار آن روال منظمی به خود گرفت و به یکی از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی تبدیل شد. داستان فیلم روایتی موازی از زندگی چند خانواده با قصه‌های و مشکلات متفاوت است که در نقاطی به اشتراک می‌رسد.
محمدرضا گلزار، ساره بیات، مهناز افشار، حسین یاری، هومن سیدی، پانته‌آ بهرام، بهاره کیان‌ افشار، مسعود رایگان، فرزاد فرزین، حمیدرضا پگاه و یکتا ناصر از نقش آفرینان این مجموعه هستند.
سریال دل در واقع با شباهت هایی که در تیم ساخت خود با عاشقانه دارد ، ضمانتی از پیش مشخص شده برای موفقیت خود دارد .

9.سریال مانکن

سریال  مانکن

سریال مانکن که مثل سریال دل سال 98 شروع به انتشار کرد هم با قدرت طرفدارهای زیادی دارد . تا به امروز که من این متن را برای شما می‌نویسم ،12 قسمت از مانکن پخش شده. سریالی با حضور مریلا زارعی بازیگر توانای سینما و تلویزیون ،با هنرمندی محمد رضا فروتن بازیگر پرطرفدار سالهای نه چندان دور سینما ، و بازی امیرحسین آرمان و نازنین بیاتی که دیگر آن جوانانی که شاید چند سال قبل تر در فیلم ها نیاز به معرفی داشتند نیستند و الان برای یک سریال یا فیلم تبدیل به وزنه شده اند و همچنین بازی جالب و طنز فرزاد فرزین که برخلاف بعضی انتقادات از نظر من این نقش را به خوبی بازی کرده،انتقاداتی که شاید به فروتن هم در این سریال می‌شود اما باز هم به نظر من او نقشی که کارگردان از او خواسته را بازی کرده ؛ شخصیت جامعه ستیز و سادیستیک اخگر که از هر گونه رفتار نرمال انسانی به دور است حتی واکنش های ساده او از رفتار یک انسان به دور است باعث انتقادات زیادی شده اما سریال از داینامیک خوبی برخوردار است و به طبع طرفداران زیادی دارد در دورانی که دیگر خواننده ها رقیب یکدیگر نیستند ، سریال دل و مانکن هم رقیب هم نخواهند بود؛فقط خبر خوبی برای بینندگان است که 2سریال با همچین ارنج های بازیگر پر و پیمانی در شبکه نمایش خانگی به طور همزمان پخش می شوند . سریال مانکن مثل سریال دل در نماوا قابل دیدن است .

هدف این لیست معرفی 10 سریال محبوب شبکه نمایش خانگی بود . شماره 10 را از همین الان برای سریال دل رزرو میکنیم .

10.سریال دل

سریال دل

سریال دل هم که ساخته منوچهر هادی است با بازی ساره بیات، حامد بهداد، سعید راد ، افسانه بایگان ، کورش تهامی، نسرین مقانلو و مهراوه شریفی نیا چیدمانی نوید بخش برای لحظات جذابی برای بیننده است . سریال دل سریالی در ژانر درام-عاشقانه با بازی بازیگری خاص به اسم حامد بهداد که به دلیل مدل بازیگری اش هر نقشی را نه بازی می کند نه می تواند بازی کند ولی همیشه خوب بازی می کند سریال عاشقانه جذابی خواهد بود .زوج عشقی این سریال که داستان حول مشکلات و جدایی این 2نفر می‌چرخد حامد بهداد و ساره بیات است .حال که نقش دیگر بازیگران این سریال چگونه است؛این که چه کسی در صدد دوری این زوج یا نزدیکیشان است را باید در ذهن نویسنده این اثر پیدا کرد . تیم دل تا به امروز خوب از محتوا این سریال محافظت کرده و کمتر اسپویلی اتفاق افتاده است .
سریال دل به گفته صاحب محتوا از 28ام آبان ماه هر هفته در نماوا پخش خواهد شد .

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان