واکنش خداداد عزیزی به اتفاقات اخیر درباره ویلموتس: چه خبرتان است؟!

خبرگزاری تسنیم: خداداد عزیزی با اشاره به حاشیه‌های اخیر تیم ملی و اتفاقاتی که بعد از باخت برابر بحرین و عراق رخ داد،گفت: مدتی است که صحبت نمی‌‌کنم و خیلی از دوستان در این مدت از رسانه‌های مختلف تماس گرفتند ولی حرف زدن چه فایده‌ای دارد، مگر قرار است چیزی تغییر کند؟ ابتدای فصل گفتم چون کالدرون و استراماچونی از فوتبال ایران شناخت ندارند، کار سختی در پیش خواهند داشت. این نظر من بود ولی خیلی‌ها گفتند تو کجا مربیگری کردی و خیلی حرف‌های دیگر. گفتم آنها باید از فوتبال ایران شناخت پیدا کنند، کجای این حرف مورد داشت؟ استراماچونی تازه در استقلال جا افتاده ولی کالدرون هنوز ترکیب موردنظرش را در پرسپولیس پیدا نکرده است.

وی عنوان کرد: وقتی کی‌روش از تیم ملی رفت خیلی‌ها خوشحالی کردند و گفتند که راحت شدیم، خصوصا اهالی فوتبال. در بین مردم بودند کسانی که به این مربی دلبستگی داشتند و از رفتن کی‌روش ناراحت شدند ولی خیلی از فوتبالی‌ها خوشحالی می‌کردند. بعد از آمدن ویلموتس و تساوی برابر کره جنوبی، خیلی‌ها از این مربی تعریف و تمجید کردند و همه جا این بحث شد که سبک فوتبال ما تغییر کرده ولی حالا بعد از دو شکست انواع و اقسام انتقادها شروع شده که ما سیستم و تاکتیک نداریم. واقعا چه خبرتان است، مگر چه اتفاقی رخ داده است؟

عزیزی با بیان این مطلب که تیم ملی قبلا هم در چنین موقعیتی قرار داشت، تصریح کرد: زمانی که کی‌روش به تیم ملی آمد، با این مربی در چنین موقعیتی قرار گرفتیم. آن زمان باید برابر قطر، لبنان و کره‌جنوبی حتما پیروز می‌شدیم که در بازی با قطر خودم همراه تیم بودم که در نهایت هر سه بازی را بردیم و صعود کردیم. مگر با کی‌روش قبلا در چنین شرایطی قرار نگرفته بودیم؟ اتفاقا شرایط آن زمان تیم ملی نسبت به الان بدتر بود ولی در نهایت صعود کردیم. الان هم کی‌روش و ویلموتس را با هم مقایسه می‌کنند که البته من معتقدم قیاس کردن اصلا درست نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ایران از این مرحله صعود خواهد کرد؟» گفت: برخی بدون اینکه بازی‌ها را ببینند و به نتایج و بازی‌های آینده اشراف داشته باشند، نظر می‌دهند. نظر من این است که از این گروه صعود خواهیم کرد، حالا چه به عنوان تیم اول و چه به عنوان تیم دوم. شکست دادن کامبوج و هنگ‌کنگ که سخت نیست و اگر از بین عراق و بحرین یک تیم را هم شکست دهیم صعود خواهیم کرد. ما شرایط چندان سختی نداریم ولی بازی با عراق و بحرین تعیین‌کننده است.

مهاجم پیشین تیم ملی در خصوص خبرهای چند روز اخیر مبنی بر احتمال فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس عنوان کرد: با ویلموتس قرارداد امضا کردیم ولی بدعهدی کردیم، این در حالی است که بازیکنان و مربیان خارجی مثل ما نیستند که نسبت به این مسائل کنار بیایند. ویلموتس حقش را می‌خواهد. چرا قبل از اینکه پرداخت حق و حقوق این مربی دیر شود، با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشدیم؟ در کمیته انضباطی خودمان هزاران پرونده داریم که به نتیجه نرسیده است چون سیستم و برنامه‌ای که پیاده می‌کنیم اشتباه است. ویلموتس دنبال حقش است و تقصیری هم ندارد، مگر ویلموتس التماس کرد که به تیم ملی ایران بیاید؟

وی افزود: 10 سال است که اول سر خودمان و سپس سر AFC کلاه می‌گذاریم که این فوتبال خصوصی است در صورتی که همه می‌دانیم خرج استقلال و پرسپولیس را دولت می‌دهد، همه می‌دانیم که سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد، صنعت نفت و خیلی تیم‌های دیگر توسط کارخانه‌های دولتی اداره می‌شوند. زمان کی‌روش هم چنین شرایطی در مورد مسائل مالی و حق و حقوق سرمربی تیم ملی وجود داشت. وقتی کی‌روش به فوتبال ما آمد رفتاری حرفه‌ای داشت ولی وقتی در ادامه دید که در فوتبال ما چه خبر است، مشکلات شروع شد و اقداماتی انجام داد که خارج از وظایفش بود. آیا کی‌روش الان می‌تواند لیگ کلمبیا را 40 روز تعطیل کند؟ در واقع خودمان باعث می‌شویم که چنین شرایطی ایجاد شود. ما بدعهدی کردیم تا ویلموتس هم راه کی‌روش را برود. مطمئن باشید از لحاظ حقوقی هم زورمان به ویلموتس نخواهد رسید.

عزیزی در خصوص اینکه گفته می‌شود برانکو جانشین ویلموتس خواهد شد، به تسنیم گفت: به نظر من حضور او در تیم ملی 50 - 50 است و نمی‌توان این موضوع را قطعی دانست. برانکو یک مربی کاربلد است که فوتبال ایران را خوب می‌شناسد و باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. وقتی کی‌روش رفت فقط می‌خواستند یک نفر را بیاورند تا سرمربی مشخص شود هر چند که فدراسیون را هم نمی‌توان مقصر قلمداد کرد. وقتی پروسه انتخاب سرمربی دیر شده بود خیلی از رسانه‌ها انتقاد کردند که چرا فدراسیون تعلل می‌کند. این را هم باید در نظر گرفت که با شرایطی که داریم خیلی از مربیان حاضر نمی‌شوند به ایران بیایند.

مهاجم پیشین تیم ملی اضافه کرد: بعد از باخت برابر عراق عده‌ای گفتند که چرا چهار روز قبل از این دیدار تمرینات را شروع کردیم و یک عده هم زمان کی‌روش می‌گفتند چرا تمرینات اینقدر طولانی است، بالاخره ما باید چه کار کنیم؟ همه جای دنیا بازیکنان چهار روز قبل از بازی‌های ملی در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌گیرند و این موضوع یک قانون است. ما بلد نیستیم چگونه رفتار کنیم و چگونه تصمیم بگیریم. یادتان نیست آنهایی که کلمنته را آوردند چگونه از پله‌ها افتادند و نزدیک بود بمیرند! خودمان با رفتارهایی که داریم باعث بروز خیلی از مشکلات می‌شویم.

عزیزی در خصوص بازی‌های لیگ برتر و اینکه کدام تیم مدعی جدی قهرمانی است، خاطرنشان کرد: سپاهان تیم بسیار خوبی است و شانس جدی قهرمانی محسوب می‌شود، ضمن اینکه استقلال هم خودش را به بالای جدول رسانده و تیم خوبی است. برخلاف میل و نظر برخی دوستانم، این اعتقاد را دارم که پرسپولیس از کورس قهرمانی خارج خواهد شد، تراکتور هم در فاز تهاجمی تیم خوبی دارد ولی در دفاع ضعیف است. شهر خودرو نیز تیم خوبی است ولی آنها اندازه دیگر مدعیان قهرمانی تجربه ندارند.

ادعای سایت بلژیکی: احتمال بازگشت غیرمنتظره ویلموتس به ژوپیلر لیگ/ او به زودی از تیم ملی ایران جدا می‌شود
یکی از رسانه‌های بلژیکی مدعی شده است که احتمال دارد سرمربی حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران در آینده‌ای نزدیک هدایت یکی از تیم‌های ژوپیلرلیگ را برعهده بگیرد.

سایت «Het Laatste Nieuws» بلژیک در خبری مدعی شده است که مارک ویلموتس ممکن است در اقدامی غافلگیرکننده سرمربی تیم فوتبال سینت ترویدن بلژیک شود.

این پایگاه خبری می‌نویسد: مارک بریس بعد از مذاکرات غیرقانونی که با باشگاه خنک انجام داد از سرمربیگری تیم سینت ترویدن اخراج شده است. حالا سؤال این است که چه کسی جانشین او خواهد شد و مارک ویلموتس یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به شیوه‌ای غافلگیرکننده جای او را روی نیمکت این تیم بلژیکی بگیرد.

طبق اعلام HLN، احتمال اینکه باشگاه سینت ترویدن به سراغ یک مربی خارجی برود، بسیار زیاد است اما این احتمال هم وجود دارد که مالکان ژاپنی باشگاه بخواهند به سراغ گزینه‌ای بروند که سابقه کار در این باشگاه را دارد و آن را می‌شناسد. ویلموتس در فصل 05-2004 هدایت تیم سینت ترویدن را برعهده گرفت. HLN همچنین نوشته که ویلموتس به زودی از تیم ملی ایران جدا می‌شود و به همین دلیل یکی از گزینه‌های آماده برای قبول هدایت سنت ترویدن در ژوپیلر لیگ است.

 

جزییاتی از اختلاف مرد بلژیکی با فدراسیون فوتبال؛ویلموتس 10 آبان قراردادش را فسخ کرده بود/خداحافظی بدون پرداخت غرامت؟
مارک ویلموتس در حالی مدعی شده ماجرای قراردادش با فدراسیون فوتبال را از طریق وکلایش پیگیری حقوقی خواهد کرد که فسخ قراردادش را اعلام کرده بود.

خیلی نیاز نیست به عقب برگردیم. زمان آنقدر کوتاه بوده که حتی به ماه هم نمی‌رسد. ماجرای فسخ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران است. اینکه فسخ قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی با فدراسیون انجام شده و حالا اینکه حواشی ایجاد شده از سوی ویلموتس با چه هدفی صورت می‌گیرد، می‌تواند جالب توجه باشد.

مارک ویلموتس در تاریخ اول نوامبر 2019 (10 آبان‌ماه 98) فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال را اعلام کرد. سرمربی بلژیکی تیم ملی با استفاده از مفاد قراردادش و عدم تعهد فدراسیون فوتبال به این مفاد، تصمیم به فسخ قرارداد یک طرفه گرفت. ویلموتس با تکیه بر نقض بندی از قرارداد که پرداخت دستمزدش بود، فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال را اعلام کرد و حتی قصد داشت که اقدام حقوقی در این زمینه انجام دهد تا به تمام پول خود برسد. با این حال فدراسیون فوتبال به هر شکلی بود توانست پول ویلموتس و دستیارانش را فراهم کند.

موضوع جالب توجه در این خصوص این است که اسپینوزی، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی که عضو کادر ویلموتس بود پیش از بازی با بحرین اقدام به فسخ قرارداد کرده بود. او به دلیل دریافت نکردن دستمزدش در اردوی تیم ملی حاضر نشد تا محمد حبیبی پیش از بازی با بحرین در تمرینات حاضر شود. هرچند اسپینوزی هم با وجود اعلام فسخ قرارداد مانند ویلموتس برای بازی با عراق در اردو شرکت کرد.

فدراسیون فوتبال درست یک هفته پس از اعلام فسخ قرارداد از سوی ویلموتس، پول این مربی و دستیارانش را در ترکیه پرداخت کرد. 8 نوامبر 2019 (17 آبان‌ماه 98) ویلموتس و دستیارانش 2 میلیون یورو بابت شش ماه حضور در ایران دریافت کردند. پولی که دستمزد آنها تا اول دسامبر 2019 (10 آذرماه 98) محسوب می‌شود و فدراسیون به نوعی تلاش کرد با پرداخت این پول ویلموتس و دستیارانش را برای ماندن در تیم ملی و اجرای تعهدات قرارداد، ترغیب کند.

ویلموتس در حالی همراه با دستیارانش 2 میلیون یورو دریافت کرد که نیمی از این مبلغ دستمزد شش ماه فعالیتش در تیم ملی ایران بود. این مربی بلژیکی که با قراردادی 2 میلیون یورویی هدایت تیم ملی را به عهده گرفته بود، حالا دیگر قصد ادامه دادن کارش در ایران را ندارد و از همین‌رو با وجود دریافت مطالباتش همچنان به پیگیری حقوقی ماجرا پافشاری می‌کند. این در حالی است که ویلموتس پس از اعلام فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال، تسویه حساب خود را انجام داد و سپس در بازی با عراق هم روی نیمکت تیم ملی نشست.

نشستن ویلموتس روی نیمکت تیم ملی پس از اعلام فسخ قرارداد و دریافت تسویه حساب، می‌تواند به لحاظ قانونی دست فدراسیون فوتبال را باز کند. از این‌رو که ویلموتس با حضور مجدد روی نیمکت تیم ملی، به نوعی اعلام فسخ قراردادش به دلیل نقض مفاد قرارداد را رد کرد. حالا اینکه ویلموتس پس از اعلام فسخ و دریافت دستمزدش چگونه می‌تواند ادعای اجرا نشدن مفاد قرارداد را کند، سؤالی است که شاید حقوقدان‌های ورزشی بتوانند پاسخ بهتری به آن بدهند.

با این حال طبق ادعای مسئولان فدراسیون و البته آنچه از شواهد پیداست، فدراسیون فوتبال می‌تواند بدون پرداخت غرامت، با سند فسخ قرارداد یک طرفه از سوی ویلموتس و تسویه حساب با این مربی جدایی مربی بلژیکی از تیم ملی را قطعی کند. در این زمینه باید دید فدراسیون فوتبال چه راهی را انتخاب خواهد کرد و ماجرای ویلموتس چگونه به پایان می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان