سرلشکر صفوی:

امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) باید قطب فرهنگی شوند

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) باید به قطب فرهنگی در منطقه شمال غرب تهران تبدیل شوند.

امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) باید قطب فرهنگی شوند
چند امامزاده در کشور وجود دارد؟به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در مراسم آغاز فاز دوم توسعه عمران و فرهنگی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) اظهار کرد: از طرف رهبر معظم انقلاب باید از حمایت‌های مردم این منطقه، خیرین، سازمان اوقاف و هیئت امنا تشکر کنم.

دستیار فرمانده کل قوا بیان کرد: هیئت امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)  در 10 سال گذشته توانسته 8 هزار متر مربع به توسعه عمرانی و فرهنگی کمک کند و بنا داریم اطراف حرم امامزاده را از 120 متر مربع به 1600 متر مربع تا 3 الی 5 سال آینده توسعه دهیم

رحیم صفوی گفت: ریاست سازمان اوقاف قول 10 میلیارد تومان وام برای ساخت را داده است و تاکنون مقداری از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه هیئت امنا است و باید منابع لازم تامین شود، افزود: حدود 8 هزار امامزاده در کل ایران، 300 امامزاده در استان تهران و 90 امامزاده در شهر تهران قرار دارد که یک فرصت است تا جوانان را به سمت معنویت سوق دهد.


بیشتر بخوانید: فاصله طبقاتی میان متولیان اجتماعی نگران کننده است


دستیار فرمانده کل قوا تصریح کرد: هدف ما به عنوان هیئت امنا این است که امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)  به قطب فرهنگی در منطقه شمال غرب تهران تبدیل شوند.

صفوی ادامه داد: هیئت امنا امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) از پیمانکاران انتظار دارد که سبک معماری ایرانی_اسلامی در گسترش این امامزاده رعایت شود و شبیه صحن حرم امام رضا ساخته شود، فضای مناسب برای عبادت زنان و مردان در شبستان‌ها ایجاد شود، استحکام سازی و زیبا سازی به صورتی باشد که 200 تا 300 سال آینده باقی بماند.

وی اضافه کرد: همچنین محیط پیرامونی بقعه برای ظرفیت چند هزار نفری باشد که در ایام مذهبی مردم بتوانند وارد صحن شود، مسیر عبور برای زائران مناسب باشد و کوچه‌های امامزاده گسترش یابد و ارتباط بین امامزاده و پارک نهج‌البلاغه برقرار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان