مصطفی زمانی بازیگر سریال کرگدن &#۸۲۱۱; بازیگری که قراربود سوپراستار بعدی سینما باشد اما خودش نخواست

 مصطفی زمانی متولد ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۱ در گیلان است. او از کودکی عاشق بازیگری بوده وقتی وارد دانشگاه می‌شود به بازیگری در تئاتر روی می‌آورد

معرفی به دنیای سینما

 مصطفی زمانی متولد 31 خرداد سال 1361 در گیلان است. او از کودکی عاشق بازیگری بوده وقتی وارد دانشگاه می‌شود به بازیگری در تئاتر روی می‌آورد.ولی تحصیلات اصلی او مدیریت تکنولوژی است،او معتقد است فضای رشد و پیشرفت برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر بازیگری یا باقی زمینه های فعالیت در شهرستانها کم و محدود است ، اما وقتی که از مصطفی زمانی درباره رگ و ریشه ‌اش در یک برنامه تلویزیونی می‌پرسند با اعتماد به نفس گفت : من با افتخار شهرستانی‌ ام .در بین بازیگران مرد سینما محمدرضا فروتن را خیلی دوست دارد به نظرش هدیه تهرانی بازیگر تاثیرگذاری است .
شاید دلیلش این است که فیلم قرمز را خیلی دوست دارد .

یوسف پیامبر

مصطفی زمانی در یوسف پیامبر

یکی از نقش های ماندگار مصطفی زمانی یوسف پیامبر بود. به گفته خود مصطفی زمانی از طریق دوستش از تست بازیگری برای سریال یوسف پیامبر مطلع می‌شود،جالب است که ابتدا فکر میکرده هیچ شانسی نداشته و روز اول تست هول شد و همه دیالوگهایش را فراموش کرد و جالبتر اینکه بازهم برای حضور در تست دوم دعوت می‌شود ، پیش از روز دوم تست کتاب یوسف در آینه تاریخ را می‌خواند و به جلسه تست می‌رود و بعد از تست دوم قراردادی 6 ماهه امضا میکند.
قراردادی که بعدتر باعث عدم همکاری مصطفی زمانی با پروژه کلاه پهلوی شد چون قرار بوده در زمان پخش سریال یوسف پیامبر در هیچ نقش دیگری دیده نشود تا بیننده با نقش یوسف ارتباطی حداکثری برقرار کند اقدامی که موفق هم بود و یوسف پیامبر جزء به یاد ماندنی ترین کارکتر های نه تنها کارنامه شخصی سریال های مصطفی زمانی بلکه تمامی سریال های تلویزیونی بود.
برای اجرای بهتر نقشش به کلاسهای بازیگری ،سوارکاری و بدنسازی رفت به خاطر فشارهای حاکم بر فضای کار در سریال یوسف پیامبر دو بار انصراف داد اما هیچوقت با او موافقت نشد.اتفاقا بازیگر نقش نوجوانی یوسف پیامبر پسرعمه مصطفی زمانی در دنیای واقعی است.

کتایون ریاحی

مصطفی زمانی اما بازیگر مستقیم خود در سریال یوسف پیامبر را ستایش می‌کند و می‌گوید کتایون ریاحی بهترین انتخاب برای نقش زلیخا بوده است .
مصطفی زمانی پس از هنرمندی در نقش یوسف پیامبر اولین بار در سریال در چشم باد دیده شد. در چشم باد مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی حماسی بود که فیلمبرداری آن از مهرماه سال 1382 در شمال ایران استارت خورد و به مدت 5 سال فیلمبرداری آن به طول انجامید و بالاخره در اواخر سال1387 به سرانجام نشست.
آل اولین تجربه سینمایی مصطفی زمانی بود.فیلمی به کارگردانی بهرام بهرامیان که سال 1388 ساخته شده است.

مصطفی زمانی در قامت یک سوپراستار

دیگر مصطفی زمانی در تلویزیون بازی نکرد و روی به سینما آورد، در آن زمان بود که گفته می‌شد مصطفی زمانی سوپر استار بعدی سینما، مصطفی زمانی محمدرضا گلزار بعدی، کسی که به سینمای تجاری معنی جدیدی بخشید.فراغ از اینکه گلزار بازیگر خوبی بود یا نه،ازین حقیقت نمی‌شود گذشت که گلزار یکی از دلایل اصلی پرفروش بودن فیلم هایش بود.
مصطفی زمانی اما ذاتا این آدم نبود، به گفته خودش امتحان هم کرد و توانایی‌اش را هم داشت اما بودن در سینمای تجاری هم هزینه هایی دارد. ازینکه همش برای عکس های تبلیغاتی از زندگی شخصی اش افتاده بود،حضور بی‌وقفه در جلسات تبلیغاتی و استودیو های عکاسی لذت زندگی را از مصطفی زمانی گرفته بود. بین سالهای 90 تا 92 در 14 فیلم سینمایی حضور پیدا کرد، اما شعله این آتش خیلی داغ نبود و در نسیم های اولیه زندگی سلبریتی به خاموشی رسید.
در مصاحبه‌ای گفته بود در انتخاب نقش هایش به وسواس رسیده بود و با خنده میگفت اگر هم فیلم بدی بازی کرده سعی کرده فیلمی باشد که دیده نشود.

همکاری مصطفی زمانی با کارگردانان

مصطفی زمانی در طول سالیان بازهم فعالیتش را حفظ کرد اما تعداد فیلم هایش به نسبت اوایل حضورش در سینما کم شد.بزرگترین حسرت‌اش این بود که به دلیل بازی در سریال شبکه نمایش خانگی شهرزاد نتوانست با فریدون جیرانی در فیلم سینمایی خفه‌گی همکاری کند ولی تجربه همکاری با تعداد زیادی از کارگردان ها را نیز داشته است.

سال نام فیلم کارگردان
1395 سارا و آیدا مازیار میری
1394 تیک آف احسان عبدی پور
1393 ماهی سیاه کوچولو مجید اسماعیلی
1393 جامه دران حمیدرضا قطبی
1392 خط ویژه مصطفی کیایی
1393 آینه شمعدون بهرام بهرامیان
1392 برلین 7- رامتین لوافی
1391 جیب بر خیابان جنوبی سیاوش اسعدی
1389 من همسرش هستم مصطفی شایسته
1391 قصه عشق پدرم محمدرضا ورزی
1390 یک عاشقانه ساده سامان مقدم

مصطفی زمانی در نقش فرهاد

مصطفی زمانی در سریال شهرزاد

یکی دیگر از نقش های ماندگار مصطفی زمانی نقش فرهاد در سریال شهرزاد بود سریالی که شاید جزء بهترین سریال های مصطفی زمانی  است .زمانی درباره موفقیت این سریال گفت: یکی از دلایل موفقیت سریال «شهرزاد» قصه خوب و کارگردانی آن بود. اکثر آثار حسن فتحی پربیننده است و همین باعث می شود که یک اعتماد اولیه شکل بگیرد و «شهرزاد» هم از ابتدا فروش خوبی داشته باشد.این سریال به مشتری های شبکه نمایش خانگی شدیدا افزود.
بازیگر سریال ایرانی کرگدن اضافه کرد: همه ما تا زمانی که سریال شهرزاد در شبکه نمایش خانگی توزیع شود استرس داشتیم که چقدر کار موفق می‌شود و بعد از پخش و استقبال از آن غافلگیر هم شدیم. بسیاری از دوستان خود من که علاقه چندانی به سریال دیدن نداشتند این اواخر می پرسیدند که دوشنبه ها را چگونه باید سر کنند.
مصطفی زمانی درباره شخصیت فرهاد در سریال ایرانی شهرزاد توضیح داد: زندگی کردن مثل فرهاد برای من بسیار سخت است، اینکه بخواهید زندگی سیاسی و عاطفی او را داشته باشید و از طرفی هم به باورهای خانواده احترام بگذارید همه چیز را سخت می کند. ما معمولا دوست داریم آزاد باشیم و اشتباهات زیادی را مرتکب شویم.مصطفی زمانی که مدتی از خطوط قرمزی که در همه نقش هایش برایش تعریف می‌شود نالان یاد میکرد به نظر آدمی نیست که شخصا برای خودش این خط های قرمز را باور داشته باشد .

شهاب حسینی و مصطفی زمانی

بارها و بارها بعضی افراد از بازیگران یک نقش انتقاداتی را مطرح می‌کنند که در واقع کمکاری بازیگر نبوده و صرفا تصویری است که کارگردان از کارکتر در ذهن خود داشته و بازیگر موظف به اجرای آن نقش است. مصطفی زمانی در واکنش به این انتقاد و عدم اطمینان مخاطب به شخصیت فرهاد و اینکه نمی تواند او را به عنوان یک عاشق در نظر بگیرد ، پاسخ داد:
حسن فتحی شخصیتی از فرهاد در ذهن داشت که دوست داشت من همان شخصیت را بازی کنم و از آنجایی که من به او اعتماد داشتم شخصیت مورد نظر او را بازی کردم چون با خودم فکر کردم ممکن است ادامه این شخصیت در فصل های دوم و سوم همین ویژگی های فعلی را بطلبد. با این حال فکر می کنم شخصیت فرهاد کمی منفعل و تخت بود. یکی از مسائلی که باعث شد مخاطب احساس کند این شخصیت کمی بی عرضه است.
زمانی بود که جمشید هاشم پور در نقش سرگرد کیف و وسایل خود را به او سپرد و او این کیف را در کافه جا گذاشت. به نظر من شخصیتی که می خواست با شهرزاد ازدواج کند لازم بود محکم تر از آنچه نشان داده شد، رفتار کند. با این حال این نکات به فیلمنامه مربوط می شود و من تنها مسئول اجرای این نقش بودم. من تجربه همکاری دیگری با آقای فتحی داشتم و او هر چه بگوید با چشم گفتن پاسخ می دهم.

سریال کرگدن

مصطفی زمانی که در سریال نهنگ آبی تجربه نقشی متفاوت را داشته نقشی خاکستری که خوب هم آن را بازی کرد ، نقش یک آدم نه شاید خلاف‌کار، اما بسیار دردسر طلب و دردسر ساز حالا در سریال ایرانی کرگدن را بازی کرده و نقش اول این سریال هم گویا هست بعد از کارنامه ای طولانی و خوب حالا در سریالی متفاوت تر بازی کرده که مملو از صحنه های اکشن است و زحمت زیادی هم برایش کشیده شده و تیم بدلکاران، رانندگان و پارکور کاران خوبی دارد. ژانری که کمتر در ایران به آن بها داده می‌شود و حفره ای در سینما و تلویزیون است.
برای مصطفی زمانی و سریال کرگدن آرزوی موفقیت داریم.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان