به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "کریستین شولتز" مدیر تحقیقات خودروسازی مزدا در اروپا با اشاره به فرایند ساخت باتری های خودروهای الکتریکی مدعی شد که یک باطری 95 کیلووات بر ساعتی که نزدیک که باطریای است که در خودرو مدل S تسلا مشاهده میکنید، از همان ابتدا به دلیل داشتن اندازه بزرگتر در پک باطری و استفاده طولانی مدتتر در هنگام رانندگی، به انتشار گازی بیشتری منجر میشود.
شرکت مزدا به خوبی آگاه است که خودروهای برقی هنوز هم تاثیراتی روی کره زمین دارند و به نظر میرسد که به جای آینده فقط برای زمان حال طراحی شدهاند.
یکی از نکات تعجبآور نسبت به خودرو مزدا مدل "MX-30" این است که تنها یک باتری 35.5 کیلووات ساعتی دارد ولی به گفته "کریستین شولتز"(Christian Schultze) مدیر تحقیقات اروپایی این برند خودروسازی در اروپا، بکارگیری این باطری برای کمک به کره زمین بوده است.
انتظار میرود که اولین فروش خودرو تمام برقی "MX-30" اوایل سال 2020 میلادی انجام شود.
شرکت مزدا معتقد است که باطری 35.5 کیلووات ساعتی این خودرو برای مسافت 150 مایلی جوابگو است و این میزان برای مشتریان هم کافی است. به این ترتیب این خودرو دوستدار محیط زیست به حساب میآید.
ولی بنا به گفته "کریستین شولتز"(Christian Schultze) مدیر تحقیقات اروپایی این برند خودروسازی در اروپا، این پک کوچک باطری به اندازهای است که میتواند به اندازه خودرو دیزلی "مزدا 3" میتواند انتشار گاز "دیاکسید کربن"(CO2) داشته باشد.
خودرو برقی "MX-30" مزدا با یک بار شارژ میتواند مسافتی طولانی را طی کند ولی "کریستین شولتز" گفت: با وجود اینکه ادعا شده این خودرو دوستدار محیط زیست است، میتواند در مقایسه با خودروهای دیزلی برای محیط زیست اثرات بدتری هم داشته باشد.
کابین داخلی این خوردو همچون خودروهای کوپه کوچک، راحت ولی تقریبا جادار طراحی شده است.
کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.