ماهان شبکه ایرانیان

هیوندای برای نفوذ به بازار محتاط ژاپن، خودرو برقی ۱۸هزار دلاری معرفی کرد

هیوندای قصد دارد با معرفی خودرو‌یی ارزان، به رقابت با برندهای قدرتمند ژاپنی در بازار کشورشان بپردازد.

هیوندای اعلام کرد که ارزان‌ترین خودرو برقی کامپکت را در ژاپن معرفی خواهد کرد. عرضه‌ی Hyundai Inster در ژاپن پس‌از تلاش‌های تسلا و سایر برندهای خارجی برای ورود به کشوری صورت می‌گیرد که شاهد پذیرش آهسته‌ی خودروهای برقی است. هیوندای با Inster، استراتژی قیمت پایین مشابهی با BYD را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش زومیت، برچسب قیمت 18 هزار دلاری برای مدل پایه، کمترین قیمت برای یک خودرو برقی کامپکت در ژاپن خواهد بود. این قیمت کمتر از قیمت 23 هزار دلاری مدل Dolphin از شرکت BYD است.

توشیوکی شیمگی، مدیرعامل Hyundai Mobility Japan، در یک کنفرانس خبری در نمایشگاه خودرو توکیو گفت که Inster سال گذشته پس‌از عرضه در کره‌ی جنوبی، با نام Casper Electric در اروپا عرضه شد؛ این خودرو حدودا از اردیبهشت و خرداد به مشتریان ژاپنی تحویل داده خواهد شد.

در دسته‌ی Kei Car که شامل خودروهای فوق‌العاده کوچک و کم‌قدرت در بازار ژاپن هستند، Sakura نیسان موتور با قیمت 16٬500 دلار به فروش می‌رسد و محبوب‌ترین خودرو برقی در این کشور است.

Sakura در سال 2024 کمتر از 23 هزار دستگاه فروش داشت که تقریباً 40 درصد نسبت‌به سال 2023 کاهش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی عدم محبوبیت خودروهای برقی در بازار خودروهای سواری ژاپن است که تقریباً 4 میلیون فروش خودرو در سال دارد.

سال گذشته، هیوندای تنها 607 دستگاه خودرو در ژاپن فروخت. شرکت BYD هم 2٬223 دستگاه خودرو به‌فروش رساند و تسلا نیز آمار فروش خود را اعلام نکرد.

شیمگی گفت: Inster محصول اصلی ما برای کسب شناخت از مشتریان ژاپنی است که به هیوندای کمک می‌کند تا به هدف خود برای افزایش ده برابری فروش در ژاپن در پنج سال آینده دست یابد.

هیوندای که با کیا سومین گروه خودروسازی بزرگ جهان را تشکیل می‌دهد، در سال 2022 با خودروهای برقی و پیل‌سوختی به بازار خودروهای سواری ژاپن بازگشت. این شرکت در سال 2009 در پی فروش بسیار کم خودروهایش مجبور به ترک بازار ژاپن شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی