باورهای غلط قدیمی

سلام به شما خوب های کافئینی خودم

باورهای غلط  قدیمی

سلام به شما خوب های کافئینی خودم

حال و احوالتون چطوره ؟

با اینکه براتون مهم نیست و طبق معمول نمی پرسید اما خب من هم خوبم و به زندگی بورینگم ادامه میدم .

خب  دیس عیز فاطمه عه گین !

برگشته تا براتون مثل همیشه با یک پست باحال دیگه که قراره پنجره جدیدی رو برای شما رو به اطلاعات عمومی باز کنه ( شت چی گفتم )!

گایز امروز براتون یه سری فکت های جالب آوردم که شاید تا همین امروز راجب این موضوعات باور های غلطی داشتیم وهر چیزی که از بچگی  در باره اون ها شنیده بودیم باور کردیم .

ولی خب حقیقت ماجرا چیز دیگه ای هست ، پس بهم قول بدید بعد از خوندن این پست  باور هایی که نسبت به این موضوعات داشتید رو بریزید دور و اطلاعات درست رو جایگزینش کنید .

خب ردی هستید تا بریم سراغ پست امروز و ببینیم موضوع از چه قرارهست ؟

اینشتین در ریاضی مردود شده است

خب همه ما در دوران بچگی شنیده بودیم که اینشتین عزیز در ریاضی مردود شده و بخاطر نمره های بدی که داشته از مدرسه اخراج شده مگه نه ؟

ولی خب کی باورش میشه ریاضیدان معروفی که نظریه نسبیتش دنیا رو زیر رو رو کرد آدم خنگی باشه ؟

اینشتین قبلا در مصاحبه ای به این شایعه پاسخ داده و گفته ” من هیچوقت در ریاضی مردود نشدم و قبل از  سالگی دیفرانسیل و انتگرال رو به خوبی بلد بودم ”

هر قسمتی از زبان، مزه خاصی را تشخیص می دهد

من به شخصه چند بار این موضوع رو امتحان کردم ولی خب هر باری که تست کردم متوجه شدم  همه قسمت های زبان می تونند اون مزه رو تشخیص بدند ، ولی خب ما قبل تر شنیده بودیم که مثلا قسمت جلوی زبان می تونه فقط مزه های تند رو تشخیص بده ولی خب حقیقت ماجرا این هست که همه قسمت های زبان توانایی اینکه مزه ها رو تشخیص بدند دارند اما بعضی از قسمت ها نسبت به مزه ها حساس تر هستند .

پ.ن1: هرچی گشتم عکس زبونی که نتونه منقلبتون کنه پیدا نکردم امیدوارم این پسره حق مطلب رو ادا کنه

پ.ن 2: به قول دوست عزیزمون :” با زبان ”

 درخت موز وجود دارد

گایز من تا همین الان فکر می کردم که موز روی درخت رشد میکنه ولی خب شاید بهتر باشه بدونید بوته هایی که درخت موز روی اون ها رشد می کنه به حدی بزرگ هستند که بعضی ها حس می کنند که اون ها درخت هستند ولی خب اشتباهه.

تراشیدن یا کوتاه کردن مو ها باعث رشد بهتر و ضخیم شدن مو میشود

گایز احتمالا شما اگه پسر باشید ومتولد دهه هفتاد یا شصت با اعماق وجودتون این موضوع رو درک می کنید.

یادمه پسر همسایمون به اجبار خانواده دموکراسی خواهی که داشت وچون اون ها  به این موضوع باور داشتند که اگه موهای پسرشون رو با نمره یک بزنند بعد از چند ماه طره های اسب تحویل می گیرند تسلیم کچلی شد و چند ماه مجبور بودیم با یک عدد کیوی داخل کوچه بازی کنیم.

بعد از چند سال که دوباره پسر همسایمون رو دیدم در آستانه کچلی بود و از نتیجه ترفند های خانوادگی هم خبری نبود .

خلاصه بچه هاتون رو الکی شبیه کیوی و سیب زمینی نکنید و به این باور نداشته باشید که قراره مو های ضخیم تری ببنید ، چون توهمی بیش نیست .

بعد از کوتاه کردن مو  قسمت انتهایی مو تازه رشد کرده و بعد از تراشیدن نازک نیست برای همین فکر میکنید که واقعا موها ضخیم ترشدند ولی خب بعد از اینکه مو دوباره رشد کنه متوجه می شید که مثل قبل نازک شده و تلاشتون بی فایده بوده .

  تکامل فقط در حد یک نظریه است و به همین علت شاید غلط باشد

واژه نظریه یا همون تئوری در نظریه تکامل به این معنی نیست که که به اندازه کافی معتبر نیست و میشه ازش ایراد گرفت .

نظریه علمی شامل یک  یا چند فرضیه علمی هست که این فرضیه ها با آزمایش های پی در پی پشتیبانی میشند و درست یا غلط بودن اون ها در مجامع علمی قبول شده .

به این موضوع دقت کنید که گرانش هم ک نظریه است.

 ماهی گلی ها نمی توانند بیشتر از 3 ثانیه چیزی را بخاطر بسپارند

معمولا آدم هایی که نزدیک ما هستند و حافظه خوبی ندارند به این معروف هستند که حافظه اون ها شبیه ماهی گلی هست چون ما به این موضوع باور داریم که ماهی گلی حافظه خوبی نداره وای اصل ماجرا اینطور که ما شنیدیم نیست .

دانشمندان آزمایش های مختلفی بر این اساس انجام دادند بر اساس این آزمایش ها به گروهی  از ماهی ها آموزش دادند که به صدا های مختلف واکنش نشون بدند و دوباره بعد از گذشت سه ماه ماهی گلی ها همچنان با شنیدن این صدا ها واکنش نشون دادند که این موضوع ثابت میکنه حافظه ماهی گلی ها خیلی خوب کار میکنه و می تونه حتی به مدت 3 ماه اطلاعات رو نگه داره.

 شتر ها در کوهان خود آب ذخیره می کنند

درسته که شتر ها می تونند مدت زمان زیادی رو بدون آب زنده بمونند ولی خب این خیلی غیر منطقی هست که ما فکر کنیم که شتر ها منبعی ازآب رو داخل کوهان خودشون نگهداری می کنند .

شتر ها از کوهان خودشون به عنوان منبعی برای ذخیره چربی استفاده می کنند .

حالا این بافت چربی چیکار می کنه ؟

این حجم از چربی باعث میشه که شتر ها انرژی لازم برای زنده موندن رو در چندین روز داشته باشند .

همه ما می دونیم که شتر ها بیشتر وقت خودشون رو داخل بیابان زندگی می کنند و دلیل ذخیره چربی داخل کوهان هم همین هست .

اما اصل ماجرا اینجا هست که کلیه و روده شترها نقش اساسی برای ذخیره آب رو تامین می کنه و اجازه میده بدون آب به مدت طولانی زنده بمونند .

خب گایز، امیدوارم که پست امروز رو هم دوست داشته باشید و از این به بعد باورهای غلطی که ازبچگی شنیدیم رو از ذهنمون پاک کنیم .

کدوم مورد رو دوست داشتید ؟

شما هم از این نوع  باورهای غلط داشتید ؟

برامون بگید

برم تخمه بیارم بشینم کامنت بخونم

جواب کامنت هاتون رو میدم

بای تا های جیکسا !

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان