بخشی از مساحت سیستان و بلوچستان از خشکسالی خارج شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اله بخش ریگی اظهار داشت: بررسی شاخص 10 سال خشکسالی هواشناسی SPEI نشان می‌دهد که برای نخستین بار در چند سال اخیر بیش‌از 7300 کیلومتر مربع از مساحت سیستان و بلوچستان از خشکسالی خارج شده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان حدود 183هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، افزود: مناطق خارج شده از خشکسالی بسیار ناچیز بوده و در سطح 6 شهرستان زاهدان، چابهار، ایرانشهر، میرجاوه، سراوان و خاش پراکنده است.

رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنان 96 درصد از مساحت این استان درگیر درجات مختلفی از خشکسالی بوده که شدت خشکسالی در عمده مناطق از نوع شدید است.

وی با اشاره به بارش‌های 2 سال اخیر سیستان و بلوچستان، گفت: برخلاف تصور برخی افراد، با یک سال یا دو سال بارش بیش از نرمال، ترسالی رخ نمی‌دهد بلکه باید این شرایط برای چندین سال ادامه داشته باشد.

ریگی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی که در اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان انجام شده اگر میزان بارش‌های 2 سال اخیر استان به صورت متوالی در 13 سال آتی نیز تکرار شود کسری بارش منطقه جبران شده و به وضعیت نرمال می‌رسیم.

وی ادامه داد: میزان بارش‌های سال زراعی گذشته و پنج ماه نخست سال زراعی امسال حدود 131 میلی‌متر بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان