اخبار کرونا در ایران/شمار قربانیان ویروس کرونا در فارس به ۴۷ نفر رسید

باشگاه خبرنگاران جوان: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هزار و 521 مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، 90 مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و 852 نفر رسیده است.

او با بیان اینکه متاسفانه در 24 ساعت گذشته چهار مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون 47 نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون 482 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و 846 نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او اظهار کرد: مبتلایان به کروناویروس در استان را 10 درصد افراد زیر 10 سال، 57 درصد افراد 10 تا 50 سال، 42 درصد افراد 50 سال به بالا تشکیل می‌دهند، همچنین موارد فوتی ناشی از بیماری کووید 19 هم 23 درصد افراد 10 تا 50 سال و 78 درصد افراد 50 سال به بالا به خود اختصاص داده اند و موردی از مرگ زیر 10 سال ناشی از کروناویروس نیز گزارشی نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

آمار کرونای استان مرکزی در 23 فروردین 99
در 24 ساعت گذشته 18 مورد مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شدند.

آمار کرونای استان مرکزی در 23 فروردین 99سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، ، گفت: از ظهر دیروز تا امروز بیست و سوم فروردین ماه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی 18 مورد جدید ابتلا به کووید19 در استان مرکزی شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید 19 در استان به 1408 نفر رسیده است.

جمالیان افزود: شرح این 24 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در استان مرکزی به صورت زیر است.

3 مورد اراک
4 مورد ساوه و زرندیه
3 مورد خمین
2 مورد کمیجان
1 مورد دلیجان
1 مورد تفرش
3 مورد آشتیان
1 مورد محلات بوده است

او اضافه کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی 1005 نفر از بیماران کووید19 در استان بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان مرکزی 112 بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری و 156 نفر از مبتلایان در منزل بستری و قرنطینه هستند که خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: در 24ساعت گذشته تعداد یک نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری در استان مرکزی به 135 نفر می‌باشد

با احتساب آمار‌های 24 گذشته از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان مرکزی اراک با 509 مورد، ساوه و زرندیه با 469 مورد بیشترین موارد ابتلا را در استان مرکزی به کووید19 از زمان شیوع این بیماری داشته‌اند و مجموع مبتلایان استان مرکزی از ابتدای شیوع تا ظهر 23 فروردین هم به شرح زیر است:

509 مورد اراک
469 مورد ساوه و زرندیه
141 مورد دلیجان
68 موردخمین
53 موردمحلات
41 موردفراهان
28 موردتفرش
28 موردآشتیان
22 موردشازند
25 موردکمیجان
22 موردخنداب

شیب کرونا در استان گیلان نزولی شد/ همچنان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم
قربانی در گیلان با اشاره به شیب نزولی کرونا در این استان، تأکید کرد: همچنان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.

حسین قربانی نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، ظهر شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری شهرستان رودسر گفت: ایران به عنوان الگوی مناسب برای مبارزه با کرونا در جهان شناخته شده است.

او با اشاره به اینکه در مدیریت کرونا از هیچ کشوری الگو برداری نکرده‌ایم،افزود: ایران با استفاده از طرح ملی غربالگری توانست کرونا را مدیریت کند به گونه‌ای که این طرح الگویی مناسب برای دیگر کشورها معرفی شده است.

قربانی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از همه امکانات خود همانند نیروهای متخصص و دانشمندان داخلی، ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت برای درمان کرونا استفاده کرده‌ایم.

او با اشاره به همکاری و مشارکت و همدلی مردم با مسئولان در مبارزه با کرونا، ادامه داد: آنچه که امروز برای حاکمیت اهمیت دارد سلامت مردم است که امیدواریم به صورت هوشمندانه دنبال شود.

قربانی به وضعیت بیمارستان رودسر اشاره کرد و گفت: سی تی اسکن یک نیاز ضروری برای بیمارستان است که امروز شاهد راه اندازی آن در بیمارستان رودسر هستیم.

او با بیان اینکه یک میلیارد دلار از صندوق توسعه به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شده است، افزود: در تلاشیم که سهمی برای استان گیلان از این مبلغ جذب کنیم تا در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان هزینه شود.

قربانی با اشاره به شیب نزولی کرونا در این استان، تأکید کرد: همچنان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به شیب نزولی منحنی کرونا در استان، اظهار کرد: این نوید خوبی است اما نباید بی تفاوت باشیم زیرا این بحران هیچ خط و مرزی ندارد.

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به 208 نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در بیست و سومین روز از فروردین ماه جاری در چهارمحال و بختیاری به 208 نفر رسید.

مجید شیرانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و سومین روز از فروردین ماه سال 99، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون 820 بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی 887 نفر و تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، 154 نفر بوده است.

شیرانی بیان کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی 77 نفر هستند و با مثبت اعلام شدن آزمایشات 12 بیمار مشکوک دیگر در 24 ساعت گذشته، کل موارد ابتلاء از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، 208 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید 19 همچنان 21 مورد است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به 1059 نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 1059 نفر رسید.

نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت: تا کنون از هزار و 414 نمونه‌ی بیماران مشکوک به کرونا ارسال شده به آزمایشگاه هزار و 113 نمونه پاسخ داده شده است.

او افزود: هزار و 59 نفر در لرستان به صورت قطعی به کووید 19 مبتلا شده اند.

نیکبخت گفت: 89 نفر مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند.

او ادامه داد:883 نفر هم از بیماران مبتلا به کووید 19 بهبودی کامل افته اند.

 

آمار مبتلایان کرونا در اردبیل به 797 نفر رسید/ افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته 51 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل شناسایی شدند که مجموع بیماران مبتلا به این بیماری به 797 نفر افزایش یافت.

قدرت اخوان اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته 51 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل شناسایی شدند که مجموع بیماران مبتلا به این بیماری براساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان، به 797 بیمار افزایش یافت.

وی افزود: سیر صعودی تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در روزهای اخیر، به‌دلیل افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان است که این ظرفیت در روزهای آتی بیشتر نیز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته از 374 بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل سی‌تی‌اسکن انجام شده که براساس نتیجه آن، 93 بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که این آمار از تعداد مبتلایان قطعی به کرونا براساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی جدا است.

اخوان اکبری بیان کرد: علی‌رغم تعداد موارد مثبت قطعی براساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی و سی‌تی‌اسکن در استان اردبیل، در 24 ساعت اخیر فقط 38 بیمار در بخش ویژه کرونای بیمارستان‌های استان بستری شدند و 42 بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی ادامه داد‌: در حال حاضر 306 بیمار در بخش ویژه کرونای بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد 37 بیمار با وضعیت بحرانی و وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: متأسفانه طی شبانه‌روز اخیر 2 بیمار مبتلای قطعی کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان این بیماری در استان به 124 فوتی افزایش یافت.

اخوان اکبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان اردبیل یک‌هزار و 971 بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که خوشبختانه از این آمار یک‌هزار و 410 بیمار با وضعیت عمومی خوب ترخیص شده و به منزل و یا نقاهتگاه‌های استان انتقال یافتند.

وی گفت: مردم استان اردبیل و به‌خصوص کسبه و بازاریانی که از امروز شروع به فعالیت کردند را به رعایت جدی کلیه پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم؛ به‌هیچ‌ عنوان نباید در معابر و داخل شهرها تجمع و ازدحام جمعیت صورت بگیرد و در اماکن پرازدحام حتماً باید فاصله حداقل یک متری رعایت و از ماسک استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از بازگشت به پیک کرونا در استان اردبیل جلوگیری شود و امیدواریم با ادامه خانه‌نشینی و رعایت محدودیت‌های اعمال شده توسط مردم فهیم استان، روند نزولی کرونا در استان اردبیل در هفته‌های آینده آغاز و در نهایت این بیماری ویروسی مهار شود.

موفقیت عمل جراحی جوان 18 ساله مبتلا به کرونا
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : عمل جراحی جوان 18 ساله مبتلا به کرونا در بخش سوختگی این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

جواد امینی‌سامان رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : این جوان امروز توسط دکتر حاتمی در بخش سوختگی بیمارستان با 48 درصد سوختگی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او گفت : از اسفندماه تاکنون عمل جراحی بر روی سه بیمار کرونایی توسط دکتر حاتمی و دکتر کرمی متین در بخش سوختگی انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: تاکنون 68 هزار و 192 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت 122 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و 232 نفر رسید .

تعداد بیماران کرونایی در شاهرود به 470 نفر رسید/ بهبودی 386 بیمار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون 470 بیمار کرونایی در شهرهای تابعه دانشگاه شناسایی شده‌اند، گفت: 82 درصد این بیماران بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در جمع خبرنگاران این شهرستان درباره آخرین آمار کرونا در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بیان کرد: با احتساب سه مورد جدید شناسایی‌شده ویروس در 24 ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت کرونا ویروس در شهرستان‌های شاهرود و میامی به 470 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 386 نفر بهبودی یافته و مرخص شده‌اند، بیان کرد: درصد بهبودی بیماران کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی 82 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: کسانی که دارای علائم عفونت‌های حاد تنفسی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و… هستند برای ارزیابی و تهیه نمونه به مراکز بهداشتی درمانی و یا اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مراجعه کنند.

چمن از خانواده‌ها خواست تا بیشتر مراقب اقشاری که ریسک خطر انتقال بیماری در آنها بیشتر است مانند سالمندان، افراد با سابقه بیماری و… باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان