تزیین سفره عقد ؛ ۶۵ مدل از جدیدترین و لاکچری ترین تزئینات وسایل سفره عقد

سفره عقد از رسومات قدیمی در ازدواج ایرانیان بوده و هنوز برای هر ایرانی در همه جای دنیا از زیبا ترین سفره ها برای پیوند ازدواج رسمی به شمار میرود

مدل های تزئینات سفره عقد مدرن و جدید

سفره عقد از رسومات قدیمی در ازدواج ایرانیان بوده و هنوز برای هر ایرانی در همه جای دنیا از زیبا ترین سفره ها برای پیوند ازدواج رسمی به شمار میرود. قبل تر اجداد ما اعتقاد داشتند که سفره عقد و وسایل آن میتوانند به همراه خود خوشبختی و عاقبت به خیری میان زوجهای جوان بیاورند ؛ از گذشته تا اکنون سفره ای پهن شده و بر روی آن با وسایلی مختلف تزیینات زیبا و جذاب تهیه میشود، این تزیینات و چیزهایی که بر سر سفره قرار می گیرند هرکدام پیامی دارد که عروس و داماد در کنار آن با خطبه عاقد و کلام قرآن رسما ازدواج میکنند.

برای چیدمان سفره عروسی و عقد از انواع سبکهای مدرن و سنتی استفاده میشود که انتخاب هر یک از این سبکها به سلیقه و بودجه شما ربط دارد. در ادامه با سوربان همراه باشید تا ایده هایی برای تزیین سفره عقد را در اختیار شما عزیزان قرار داده بدهیم. امیدواریم بتوانید از آن ها در تزیین سفره عقد خانگی و یا سفره عقد در تالار استفاده کنید. در صورتی که میخواهید یک فرد متخصص کار دیزاین سفره عقد شما را به عهده بگیرد هم می تونید به لیست مراکز اجاره سفره عقد سایت سوربان مراجعه کنید.

alt

( سفره عقد _ ست گل های سفید و صورتی)

( سفره عقد _ ست گل های سفید و صورتی)

( سفره عقد _ مدل ظرف های ابشاری)

( سفره عقد _ مدل ظرف های آبشاری )

( سفره عقد _ مدل گل های بهاری )

( سفره عقد لاکچری _ مدل گل های بهاری )

 

حواستان باشد قبل از چیدمان سفره عقد اول باید وسایل ضروری مثل قرآن و آیینه و شمعدان و نبات و نقل و سکه و فندق و گردو و تخم مرغ و گل و میوه و نان و پنیر و سبزی و عسل و کله قند را تهیه کنید همینطور میتوانید برای چیدمان سفره عقد از طبق رسم و رسومات خود از اجزای دیگر مثل گلاب و اسفند و دانه خشخاش و نمک و برنج و چای کندور را هم به کار بگیرید.

همچنین بخوانید: لوکس ترین سالن عقد های تهران + اطلاعات تماس

بعد از تهیه اجزای مورد نیاز برای سفره عقد به چیدمان و تزیین سفره عقد بپردازید. گل آرایی و شمع آرایی برای سفره عروسی و عقد از اهمیت زیادی برخوردار است همینطور انتخاب ظرف برای سفره اهمیتی بالا دارد و میتوانید از ظرفهای کریستال ، نقره ای و سیلور و … برای چیدمان سفره استفاده کنید.

( سفره عقد _  مدل پله ای )

( سفره عقد _  مدل پله ای )

( سفره عقد _  بلوری )

( سفره عقد _  بلوری )

( سفره عقد _  میز آینه ای )

( سفره عقد _  میز آینه ای )

( سفره عقد _  میز نقره ای و چراغ دار)

( سفره عقد _  میز نقره ای و چراغ دار)

( سفره عقد _  مدل صندوق دار)

( سفره عقد _  مدل صندوق دار)

( سفره عقد _  مدل میز با ارتفاع بالا)

( سفره عقد _  مدل میز با ارتفاع بالا)

( سفره عقد با تزیین شمع آرایی)

( سفره عقد سالن عقد با تزیین شمع آرایی)

در کنار همه این ها شمعهایی روشن میشود که به معنای گرما و روشنایی بوده و علاوه بر معنی منجر به زیبایی و درخشیدن بیش از از حد سفره عقد خواهد شد. در این بین سکه در سفره عقد جهت افزایش رزق و روزی زوج‌ ها قرار گرفته است. اما نون و پنیر وسبزی که برای آن تزیینات مختلفی وجود دارد و اغلب برای تزیین نان سنگک آن را به شکل گل رز در می آورند به معنای وسعت روزی و سبزی نیز نشان سرسبزی و سلامتی میباشد.

 

alt( سفره عقد فضای باز )

( سفره عقد فضای باز )

 

alt

( سفره عقد جانماز دار)

بر سر سفره عقد رحل قرآن یا جانماز می بینید. معنی وجود آن ها این بوده که این کتاب پیامی از سوی خداوند بوده و میتواند منجر به تحکیم روابط زوجین شود، قرآن را حتما بر روی رحل قرار داده و تزیین رحل قران راهحل های خاص خود را دارد. در کنار این رحل قرآن آینه ای هم قرار می گیرد، که نماد پاکی و صداقت اسمی باشد تا عروس و داماد در آن یک دیگر را ببینند. در سفره عقد متوجه جزییایت ریز و بسیاری می شوید، مثل نان و پنیر و سبزی، جام عسل، شاخه نبات ، بادام و فندق و گردو که هر کدام معنای مخصوصی را می رسانند.

alt

( سفره عقد با ظروف آبشاری )

( سفره عقد تالار با ظروف آبشاری )

( سفره عقد فضای باز )

( سفره عقد فضای باز باغ تالار عروسی )

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

( سفره عقد جدید و مدرن )

alt

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

( سفره عقد با تزیین جزئیات)

( سفره عقد با تزیین جزئیات)

یکی از اجزای جدا نشدنی از سفره عقد عسل می باشد، همیشه دیده اید یک جام عسل در اختیار عروس و داماد قرار گرفته و آنها با نوک انگشت داخل عسل زده و در دهان یکدیگر میگذارند، این عسل در سفره عقد نماد شیرینی و شیرین کامی در  زندگیست. اگر دقت کرده باشید در برخی از سفره های عقد تخم مرغ های رنگ شده و زیبایی نیز قرار می گیرد، وجود تخم‌مرغ در سفره عقد نماد تداوم نسل و تداوم زندگی خواهد بود. 
شاخه نبات نشانگر شیرینی در دوران زندگیست، و برای تزیین شاخه نبات راه های بسیاری پیش روی شما قرار خواهد گرفت، این شاخه نبات ها میتوانند به شکل گوی های زیبا با پایه هایی درخشان تزیین شوند، یا به شکل گل و یا آبشاری و زیبا از گوشه ظرفی به بیرون بریزند، در هر شکل برای تزیین شاخه نبات دست شما بسیار باز بوده و با تماشای نمونه های زیر میتوانید ایده هایی بسیار خاص بگیرید.
 

alt

 

altalt

alt( سفره عقد ساده )

( سفره عقد خانگی )

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt( سفره عقد مخصوص فضاهای بزرگ )

( سفره عقد مخصوص فضاهای بزرگ )

( سفره عقد شیک و جذاب )

( سفره عقد شیک و جذاب )

( سفره عقد شیک و جذاب )

alt( سفره عقد شیک و جذاب )

( سفره عقد لاکچری ، بنفش و سفید )

( سفره عقد لاکچری ، بنفش و سفید )

( سفره عقد _ فضای باز ، فضای باز ، سقره دار )

( سفره عقد فضای باز ، سقره دانتل )

alt( سفره عقد _ فضای باز ، ترکیب رنگ فیروزه ای و سفید )

( سفره عقد فضای باز ، ترکیب رنگ فیروزه ای و سفید )

( سفره عقد سنتی و کلاسیک)

( سفره عقد سنتی و کلاسیک)

( سفره عقد سنتی و کلاسیک)

توجه کنید اگر دوست دارید سفره عقد را به شکل سنتی و کلاسیک بچینید بهتر است از پارچه های قلم کار و ترمه استفاده کنید. برای چیدمان سفره های عروسی و عقد با سبک مدرن هم میتوانید از انواع تور های رنگی و پارچه دانتل کمک بگیرید.

alt( سفره عقد _ گداشتن گل روی قرآن سفره عقد )

( سفره عقد _ گداشتن گل روی قرآن سفره عقد )


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان