شناسه : ۱۹۸۸۵۲۱ - جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۳
کسب و کاری که برنده بحران مالی کروناست
به گزارش نیوز تاک، درحالیکه خرید حضوری در بسیاری از مراکز خرید استرالیا حدود 14 درصد کاهشیافته و 20 تا 30 درصد فروشگاه بسته شدند، اما همه خردهفروشان با مشکل روبرو نشدند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل تحقیقات بازار استرالیا گفت:" سوپرمارکتها برندگان بدیهی هستند، اما ماندگار نخواهند بود."
وی اظهار کرد: "مطمئنا، طی 6 هفته گذشته، خریدها بیش از مصرف بودهاند."
بهعنوانمثال Woolworths (سوپرمارکت آنلاین در استرالیا) در 13 هفته 10 درصد رشد فروش مواد غذایی ثبت کرده است.
وی معتقد است که خریداران با کاهش ذخیره خود به سمت مشاغل دیگر نیز گرایش پیدا میکنند.
سوپرمارکتها تنها خردهفروشانی نیستند که رونق کروناویروس را تجربه میکنند چون میزان فروش گلفروشیها نیز افزایشیافته است.
در همین حال، فروشگاه آنلاین Myer نیز از افزایش 600 درصدی فروش محصولات مراقبت از پوست، افزایش 520 درصدی محصولات زیبایی و افزایش 171 درصدی فروش سرگرمی خبر داده است.
از طرف دیگر، بخشهای خردهفروشی زیادی وجود دارند که به دلیل کروناویروس با مشکل مواجه شدند.
مد نیز همانند فروش کفش کاهشیافته است.
کاهش رانندگان در جادهها نیز به کاهش تقاضا برای تعمیرات خودروها منجر شده بهطوریکه تعمیرکاران خودرو گزارش دادند که در دو هفته گذشته گردش مالی آنها بیش از 50 درصد کاهشیافته است.