در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهداف بهزیستی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی اعلام شد

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور درباره اهداف بهزیستی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی، توضیحاتی داد.

اهداف بهزیستی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی اعلام شد

ذوالفقار یزدانمهر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهداف بهزیستی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: این مراکز برای گسترش فرهنگ مشارکت مردم در خدمت رسانی به جامعۀ هدف بهزیستی، ایفای نقش مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی در جمع آوری مشارکت‌های مردمی به صورت منطقه‌ای و محله‌ای و کمک مردم به مددجویان محله خودشان راه اندازی شده است.

یزدانمهر افزود: در دستورالعمل تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، موضوع جلب مشارکت‌های مردمی توسط این مراکز جدیدالتأسیس به عنوان عاملین سازمان بهزیستی درج و تأکید شده و بنابر تصمیم شورای معاونین سازمان بهزیستی مقرر شده این مراکز مشارکت‌های نقدی مردم را جلب و از طریق بانکداری الکترونیک به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان‌ها واریز کند.

وی ادامه داد: پس از تصویب شورای مشارکت‌های مردمی استان‌ها در راستای فعالیت‌های سازمان بهزیستی و نیّت خیرین، با اولویت همان محله و شهرستان هزینه شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: این اقدام می‌تواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکت‌ها در سراسر کشور منجر شود که نتیجۀ آن توسعۀ خدمت رسانی هر چه بیشتر به جامعۀ هدف سازمان است.

یزدانمهر با اشاره به این که سازمان بهزیستی مبلغ مشارکت‌ها را صرفاً در جهت خدمات سازمان برای مددجویان هزینه می‌کند، گفت: تصمیم بر این شد تا از محل سایر اعتبارات عمومی، درصدی از مبالغ جذب شده توسط هر مرکز مثبت زندگی را به عنوان حق الزحمه به صاحبان امتیاز مراکز پرداخت کند که این موضوع را جهت افزایش انگیزۀ مراکز ضروری دانستند.

لازم به ذکر است مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، عنوان مراکز جدیدی است که سازمان بهزیستی جهت توسعۀ فعالیت‌های مددکاری و محله محور و دسترس پذیری سازمان برای مددجویان طراحی نموده که فراخوان ثبت نام متقاضیان تأسیس این مراکز از مورخ 22/2/1399 به مدت 15 روز از طریق وب سایت www.centers.behzisti.ir اعلام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان