ماهان شبکه ایرانیان

پایان زود هنگام برای رنو تلیسمان؛ محبوبیت شاسی‌بلندها بازهم قربانی گرفت

در گذشته نه‌چندان دور، بیشتر افراد وقتی قصد خرید خودروی جدیدی را داشتند، به سراغ مدل‌های سواری می‌رفتند. اما اکنون سلیقه عموم مشتریان تغییر پیدا کرده و نشستن بر پشت فرمان خودروی شاسی‌بلند به یک تب جهانی تبدیل شده است. این تغییر سلیقه، خودروسازان را بیش از پیش به سمت تولید مدل‌های شاسی‌بلند سوق داده است.

پایان زود هنگام برای رنو تلیسمان؛ محبوبیت شاسی‌بلندها بازهم قربانی گرفت

در گذشته نه‌چندان دور، بیشتر افراد وقتی قصد خرید خودروی جدیدی را داشتند، به سراغ مدل‌های سواری می‌رفتند. اما اکنون سلیقه عموم مشتریان تغییر پیدا کرده و نشستن بر پشت فرمان خودروی شاسی‌بلند به یک تب جهانی تبدیل شده است. این تغییر سلیقه، خودروسازان را بیش از پیش به سمت تولید مدل‌های شاسی‌بلند سوق داده است.

بدیهی است که با افزایش استقبال از خودروهای شاسی‌بلند، فروش سایر مدل‌ها کمتر و کمتر می‌شود؛ وقتی هم میزان فروش مدلی خاص نزولی باشد، طبیعتا خودروسازان دیگر تمایلی برای تولید آن نخواهند داشت.

فورد یکی از کمپانی‌هایی بود که به خاطر افت چشمگیر میزان فروش مدل‌های سدان خود، تصمیم گرفت به تولید برخی از آنها در ایالات متحده خاتمه دهد. در ابتدا این اقدام فورد با انتقادهایی روبرو شد، اما وقتی که سایر شرکت‌ها استراتژی مشابهی را در پیش گرفتند، مشخص شد تصمیم خودروساز آمریکایی اصلا اشتباه نبوده است.

رنو جدیدترین برندی است که استراتژی حذف مدل‌هایی با آمار فروش ضعیف‌تر را در دستور کار قرار داده تا از طریق صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پرسودتر را شتاب بیشتری ببخشد. این پروژه‌ها شامل خودروهای شاسی‌بلند و مدل‌های تمام الکتریکی می‌شود.

به گزارش نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) خودروساز فرانسوی در راستای استراتژی جدید خود دو مینی‌ون اسپیس (Espace) و سنیک (Scenic) را از خطوط تولید حذف خواهد کرد. علاوه‌بر این دو، سدان زیبا و خوش‌استیل تلیسمان نیز قربانی بازنگری رنو در سبد محصولات خود خواهد شد. اتوموتیو نیوز در گزارش خود افزوده آینده مدل خوشنام مگان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رنو تلیسمان

داده‌های سال قبل موسسه JATO dynamics حکایت از آن دارد فروش هر سه مدل سنیک، اسپیس و تلیسمان با افت همراه بوده است. سال گذشته در اروپا 77,507 دستگاه سنیک به فروش رسیده که در مقایسه با سال 2018 برابر با 16 درصد کاهش یافته است. فروش اسپیس و تلیسمان نیز هر دو با 20 درصد افت به به ترتیب به 9,561 و 15,826 دستگاه کاهش پیدا کرده است.

رنو تلیسمان

به غیر از حذف مدل‌های مذکور، پیش‌بینی می‌شود شرکت رنو برای تعدیل هزینه‌ها همکاری خود با نیسان و میتسوبیشی را افزایش دهد؛ همچنین فروش برخی از دارایی‌ها و خروج از بازار چین جزو دیگر راهکارهای احتمالی رنو برای کاستن از هزینه‌ها خواهد بود.

شایان ذکر است رنو با توجه به گستره جغرافیایی بازارها و زیرمجموعه‌هایی مثل داچیا، رنو سامسونگ، لادا و آلپین حدود 50 مدل مختلف را تولید می‌کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان