رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

دولت باید تا ۲۵ تیر تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کند

صادقی گفت:دولت باید تا ۲۵ تیر ماه امسال برنامه خود را برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کند.

دولت باید تا 25 تیر تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کند

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99، اظهار کرد: به استناد مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی، قرار شد حقوق بازنشسته‌های کشوری و لشکری به 2 میلیون و 800 هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه سایر صندوق‌ها نیز از منابع داخلی خود باید حقوق بازنشستگانشان را به 2 میلیون و 800 هزار تومان برسانند، افزود: در ابتدا دولت ادعا کرد که سازمان تامین اجتماعی یک صندوق خصوصی است، اما توانستیم دولت را متقاعد کنیم که شما در اینجا آورده دارید و مدیرعامل این سازمان را خودتان مشخص می‌کنید پس سازمان تامین اجتماعی خصوصی نیست.

صادقی تصریح کرد: از دولت خواستیم که مطالبات ما را پرداخت کند تا تامین اجتماعی بتواند با دریافت از این منابع بخشی را برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام دهد و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همواره به دنبال دریافت این منابع از طرف دولت بود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه 50 هزار میلیارد تومان منابعی بود که مشخص شد تا دولت بابت بدهی خود به تامین اجتماعی پرداخت کند، ادامه داد: مقرر شد این مبلغ در قالب شرکت‌هایی که قابل عرضه در بورس هستند به تامین اجتماعی پرداخت شود تا تامین اجتماعی این شرکت‌ها را در بورس عرضه تا از درآمد مستمر این شرکت‌ها همسان سازی را اجرا کنند.

وی گفت: این صحبت‌ها فقط در حد حرف است و هنوز دقیقا مشخص نیست دولت کِی قرار است این شرکت‌ها را به سازمان تامین اجتماعی بدهد، اما ما به دولت اعلام کردیم که باید تا 25 تیر ماه دقیقا مشخص کند که چه برنامه‌ای برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دارد و اگر تا این تاریخ این اتفاق نیفتد بازنشستگان تامین اجتماعی قطعاً به این وضعیت اعتراض خواهند کرد.

صادقی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها بایداز سوی دادگستری با قیمت کارشناسی شده به تامین اجتماعی داده شود، گفت: دولت نمی‌خواهد به تامین اجتماعی هدیه دهد و یا بذل و بخشش کند فقط دارد طلب خود را که از سال 57 تا 15 خرداد 99 پرداخت نکرده است پرداخت می کند. بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در طول این سال‌ها به 317 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: بعد از دریافت منابع لازم برای تامین اجتماعی از سوی دولت بر اساس میزان سال سابقه بیمه بازنشسته همسان سازی را اجرا می‌کنیم یعنی فردی که 30 سال سابقه بیمه داشته باشد 2 میلیون و 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگانی که حقوقشان بالا باشد نیز مشمول همسان سازی هستند، افزود: براساس سابقه بیمه، همسان‌سازی محاسبه می‌شود ما نمی‌توانیم افرادی که حقوق بالا دارند را از همسان سازی محروم کنیم چرا که این کار باعث نوعی بیمه گریزی می‌شود و افراد سقف بیمه را در طول خدمت پرداخت نمی‌کنند و با کسری حق بیمه را می ریزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان