لغو مجوز کارگزاری‌ها با عدم همگام‌سازی کیفیت خود با بازار سرمایه/ تعداد زیاد کارگزاری‌های موجود، دلیلی برای عدم صدور مجوز نیست

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری خود، از عدم محدودیت این سازمان برای صدور مجوز جدید خبر داد.

وی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، به بررسی وضعیت کارگزاری‌ها در سایر کشورهای دنیا پرداخته است. باتوجه به این امر، ما جزء کشورهایی هستیم که بیشترین تعداد کارگزاری را دارد.

قالیباف اصل اضافه کرد: باوجود تعداد بالای شرکت‌های کارگزاری در کشور، این امر دلیلی بر عدم صدور مجوز جدید برای کارگزاران نیست. اما متغیرهایی که باید بررسی شود، افزایش می‌یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: کارگزارانی می‌توانند به بازار سرمایه کمک کنند که، خود را تقویت کرده و ریسک‌های بازار را افزایش ندهند.

وی افزود: برداشت ما از موضوع عدم صدور مجوز جدید برای کارگزاری‌ها، گرفتن یک تصمیم واحد نیست. باید مباحثی مانند سرمایه، میزان کارمزدها و... را بررسی کرد. این مباحث مطرح شده‌اند و تصمیم اتخاذ شده و نهایی، اعلام خواهد شد. البته زمان اعلام تصمیم، زیاد نخواهد بود و این امر در حال بررسی است.

قالیباف اصل در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درخصوص انحصار در صنعت کارگزاری اظهار داشت: ما را‌ه‌حل‌های مختلفی را برای حل این موضوع، بررسی خواهیم کرد. زیرا بحث عدم صدور مجوز جدید، تنها یک راهکار ندارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: من این امر را که صنعت کارگزاری رقابتی نیست، قبول ندارم. زیرا در این صنعت، رقابت وجود دارد. اگر به سال‌های گذشته به غیر از سال گذشته و جاری دقت کنیم، صنعت کارگزاری به طور دائم، در یک حاشیه هزینه حرکت کرده است.

وی گفت: در سال جاری، سود کارگزاری‌ها بالا رفته است. به نظر من، توجه زیادی از سوی جامعه به این موضوع، شده است. اما سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر به امر رقم بالای مجوز کارگزاری‌ها، ورود پیدا نکرده است.

قالیباف اصل تصریح کرد: تفکر ما این است که با رشد بازار سرمایه، صنعت کارگزاری نیز باید توسعه یابد و کیفیت خدمات را افزایش دهد. البته این امر، نفی کننده رشد همزمان صنعت کارگزاری با بازار نیست.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در طرحی که درخصوص موضوع کارگزاران در حال بررسی است، هم گزینه لغو مجوز و هم صدور مجوز جدید وجود دارد.

وی افزود: با بررسی‌هایی که درخصوص این موضوع صورت خواهد گرفت، مجوز کارگزاری‌هایی که نتوانند با رشد بازار سرمایه، شرایط رشد و توسعه خود را فراهم و کیفیت خود را همگام کنند، لغو می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان