افراد ثروتمند جهان درباره بیت کوین، ارزهای دیجیتال و بلاک چین چه می‌گویند؟

در چند ماه اخیر شاهد افزایش قیمت بیت کوین در کنار افت ارزش بورس جهانی بوده ایم. همین مسئله باعث شده که بسیاری از افراد به سرمایه گذاری و خرید بیت کوین بیشتر فکر کنند. و احتمالا یکی از موضوعاتی که قبل از سرمایه گذاری به آن فکر میکنند این است که افراد ثروتمند جهان درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چه نظری دارند؟! آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال است؟!

اهمیت نظر افراد ثروتمند جهان درباره بیت کوین، ارزهای دیجیتال و بلاک چین

اولین سوالی که بهتر است به آن پاسخ دهیم این است که نظر افراد ثروتمند و به طور کلی سلبریتی ها در خصوص بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، چه اهمیتی دارد؟

همانطور که حتما میدانید، یکی از اصلی ترین ویژگی های بیت کوین این است که ارزش ذاتی آن توسط هیچ ارگان دولتی تعیین نشده و تغییر نمیکند. چرا که همه چیز به میزان مقبولیت آن در میان مردم بستگی دارد. به عبارت دیگر، هرچه که افراد بیشتری در این ارز سرمایه گذاری کنند، ارزش آن هم به مرور زمان بیشتر میشود. از طرف دیگر، بیت کوین یک ارز با منابع محدود است. یعنی برخلاف سایر منابع ارزشمند مانند طلا،  نقره و ... در آینده ای نزدیک تمام میشود. پس عرضه محدود هم یکی از عواملی است که در قیمت آن تاثیرگذار است. یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته هم همین مسئله است. افزایش تقاضا و محدود بودن میزان عرضه!

اما با توجه به این ارزش بیت کوین توسط مردم تعیین میشود، دور از انتظار نیست که نظرات افراد مشهور در خصوص این ارز تا حدی در قیمت آن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال در چند سال گذشته به وفور شاهد این مسئله بوده ایم که یک سلبریتی در مورد این ارز نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کرده و بعد از آن قیمت بیت کوین برای مدتی هرچند کوتاه، زیاد یا کم شده است. این نظرات گرچه تاثیر دائمی ندارند، اما در کوتاه مدت هرچند کم تاثیرشان مشخص است.

از طرف دیگر، زمانی که یک فرد ثروتمند که در جهان هم به خوبی شناخته شده است در این ارز سرمایه گذاری میکند، به نوعی خیال سایر افراد سرمایه گذار را در این مورد راحتتر میکند. خصوصا افرادی که سرمایه کمی داشته اما به ترید ارز دیجیتال، علاقه مند هستند. بنابراین آگاهی از نظرات بزرگترین ثروتمندان جهان تا حدی راهنمای شما برای خرید یا فروش بیت کوین خواهد بود.

نظر افراد ثروتمند جهان درباره بیت کوین، ارزهای دیجیتال و بلاک چین

میلیاردر کارل ایکان

 سرمایه گذار افسانه ای فعال که دارای طولانی ترین و بهترین سابقه در جهان است (حتی بهتر از وارن بافت): "من این را نمی فهمم ... اگر کتاب های تاریخی در مورد حباب های مالی و سرمایه گذاری می خوانید ... متوجه میشدید که ارزهای دیجیتال دقیقا همان حباب ها هستند."

16

میلیاردر وارن بافت

بهترین سرمایه گذار در همه زمان ها: "از این ارز دور بمانید. نظرات در مورد این که بیت کوین یکی از بهترین روشهای سرمایه گذاری است که در دراز مدت ارزش ذاتی آن بیشتر هم میشود ، یک شوخی است. ارزهای رمزپایه تنها یک راه انتقال پول هستند."

میلیاردر جیمی دیمون

رئیس یکی از بزرگترین بانک های مرکزی در جهان: "بیت کوین یک چیز واقعی نیست. این ارز تنها یک کلاهبرداری است. "

میلیاردر ری دالیو

بنیانگذار یکی از بزرگترین صندوق های محافظت در جهان: "بیت کوین حباب است ... این افراد سوداگر هستند و فکر می کنند می توانند آن را با قیمت بالاتر بفروشند ... و بنابراین ، بیت کوین حباب است."

لئون کوپرمن

سرمایه گذار میلیاردر: "من تا کنون هیچ پولی برای سرمایه گذاری در بیت کوین خرج نکرده ام. خوشحالی ناشی از سرمایه گذاری در بیت کوین، تنها یک سرخوشی کوتاه مدت است."

مارک لازری

"من باید بیت کوین را زمانی که 300 دلار بود خریداری می کردم. هنوز دقیقا آن را نمی فهمم. ممکن است سرمایه گذاری در آن برای بسیاری از افراد منطقی باشد ، اما من نمی توانم تحلیلی در مورد این موضوع ارائه دهم که منطقی است یا نه. فکر می کنم واقعیت دارد ، چون به نظر میرسد که کم کم جایگاه نسبی خود را در اقتصاد جهان پیدا کرده است. "

میلیاردر جری یانگ

بنیانگذار یاهو: "بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال هنوز از دید بسیاری از افراد رسما پذیرفته نشده است. من شخصاً معتقدم هستم که ارز دیجیتال می تواند در جامعه ما نقش مهمی ایفا کند ، اما اکنون به نظر می رسد که هنوز هم توسط بسیاری از دولت ها قانونی شناخته نشده است. "

17

بیل هریس

بیل هریس ، مدیرعامل سابق و بنیانگذار پی پال ، به دلیل یکی از خشن ترین منتقدان بیت کوین شناخته شده است. مدیر عامل سابق پی پال در مقاله ای که در سال 2018 نوشت ، بیت کوین را کلاهبرداری خواند و افزود: "این یک طرح کلاهبرداری عظیم است که امثال آن جهان هرگز ندیده است."

دوقلوهای Winklevoss

پس از افزایش قیمت بیت کوین در سال 2017 ، تایلر و کامرون اولین میلیاردرهای بیت کوین شدند. این دو برادر و بنیانگذار جمینی ، یک سرویس تبادل رمزنگاری ، ادعا می کنند که صاحب حدود 1٪ از کل بیت کوین در گردش هستند. در حال حاضر ، برادران Winklevoss جزو میلیونرهای برتر بیت کوین در جهان شمرده می شوند.

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در این مطلب بیان شد، آگاهی از نظر افراد ثروتمند جهان درباره بیت کوین، ارزهای دیجیتال و بلاک چین یک راهنمایی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال خواهد بود. اما در نهایت همه چیز به تصمیم خود شما بستگی دارد. وضعیت ارزهای رمزپایه هنوز در سطح جهان به ثبات کامل نرسیده است. همین مسئله موجب نگرانی بسیاری از کسانی است که در این ارز سرمایه گذاری کرده یا میخواهند بکنند. به همین دلیل بهتر است که تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نداده و سرمایه خود را به چند بخش تقسیم کرده و در بازارهای مالی مختلف، سرمایه گذاری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان