بالا آمدن متوازن نمادهای کوچک‌تر در بورس/ باوجود رشد شاخص هم‌وزن، نقدینگی از بازار سرمایه خارج نشده است

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ محمد نوربخش، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: این امر که شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل در بازار امروز، عدد بیشتری را به ثبت رسانده است، دلیلی برای خروج نقدینگی از بازار نیست و پول، همچنان در بورس وجود دارد. زیرا باوجود اینکه برخی از سهم‌های بزرگ توسط اشخاص حقیقی به فروش رسیده، در سهم‌ها و نمادهای کوچک‌تر سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: این روند پس از طی چند روز حل می‌شود و پس از آن انتظار می‌رود که سهم‌های بزرگ در بازار نیز، جمع شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: من فکر می‌کنم علاوه بر سهم‌های بزرگ مانند پالایشی‌ها، بانکی‌ها و خودرو که در ماه‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته‌اند، سهم‌های کوچک نیز رشد خواهند کرد، اما در دو یا سه روز آینده جمع خواهند شد. به این معنا که انتظار ما، بالا آمدن متوازن سهم‌های کوچک در بازار است.

نوربخش اظهار داشت: تا زمانی که ورود نقدینگی به بازار سرمایه جریان دارد، اصلاح‌های کوتاه مدت صورت می‌گیرد، اما به مرور زمان اصلاح‌های بزرگ‌تر و طولانی‌تری در بازار سهام صورت خواهد گرفت. زیرا در شاخص بالا، نیاز به نقدینگی بالایی برای نگهداری شاخص وجود دارد. اما به مرور زمان، بازار به روال سابق خود باز خواهد گشت.

وی گفت: میتوان احتمال پیش‌خور کردن تورم توسط بازار سرمایه را در شرایط فعلی مطرح کرد. زیرا شاخص در چند ماه اخیر رشد زیادی را شاهد بوده است. همچنین احتمال بالا رفتن نرخ دلار از میزان فعلی تا پایان سال جاری وجود دارد. این امر، تورمی را برای سال آینده نیز ایجاد خواهد کرد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان