سبحانی مطرح کرد؛

بیمارستان نور افشار مجهزترین و تخصصی‌ترین مرکز توانبخشی خاورمیانه

رئیس بیمارستان نور افشار درباره جزئیات فعالیت مجموعه توانبخشی بیمارستان نورافشار توضیحاتی داد.

بیمارستان نور افشار مجهزترین و تخصصی‌ترین مرکز توانبخشی خاورمیانه

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید بهمن سبحانی رئیس بیمارستان نورافشار با اشاره به اینکه این بیمارستان مجهزترین و تخصصی‌ترین مرکز توانبخشی خاورمیانه شناخته شده است، اظهار کرد: در دپارتمان پزشکی ورزشی این مرکز با به کارگیری متخصصان برجسته پزشکی ورزشی کشور و تجهیزات مدرن و به روز جهان، پاسخی شایسته به نیاز‌های ورزشکاران ملی و حرفه‌ای این مرز و بوم داده می‌شود.

او امکانات بی نظیر این مرکز را فرصتی ویژه برای باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی برشمرد و افزود: در دپارتمان پزشکی ورزشی علاوه بر پیگیری تمام مراحل درمان و بازتوانی ورزشکاران آسیب دیده در محیطی حرفه‌ای و مدرن، وضعیت جسمانی پیش از فصل، وضعیت تغذیه‌ای و روانشناختی ورزشکاران نیز ارزیابی شده و توصیه‌های لازم برای بهبودی آن‌ها ارائه می‌شود.

سبحانی در ادامه با تبیین دیگر خدمات مرکز توانبخشی نورافشار گفت: این مجموعه با بهره‌گیری از پزشکان متخصص و نیروی انسانی مجرب یکی از جامع‌ترین و مجهزترین مراکز توانبخشی بیمارستانی کشور است که خدمات متنوع دیگری از قبیل کاردرمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، آب درمانی، شنوایی سنجی و ... به بیماران ارائه می‌دهد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار بیان کرد: خدمات این بخش به دو صورت سرپایی و بستری ارائه می‌شود، در صورتی که خدمات جراحی و یا بالینی تخصصی مورد نیاز بیماران شود، 4 اتاق عمل بسیار مجهز با تیم درمانی و پزشکان مجرب، آماده ارائه خدمات فوق تخصصی هستند.

سامان صالحی مدیر بخش توانبخشی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار نیز در معرفی این مرکز گفت: این بخش مجموعا دارای 16 کابین است که به مدرن‌ترین تجهیزات الکتروتراپی، مکانوتراپی، لیزر پرتوان، شاک ویو، مگنت، RTMS و ... مجهز شده است.

او تصریح کرد: همچنین تمام کاردرمانگران و فیزیوتراپیست‌های این بخش، مهارت‌های لازم در ارائه انواع درمان‌های دستی و تکنیک‌های اختصاصی در حوزه بیماری‌های ارتوپدی، آسیب‌های ورزشی، نورولوژی، زنان، کودکان، قلب، ریه و ... را دارا هستند.

صالحی بیان کرد: در این بیمارستان خدماتی مانند جراحی‌های فوق تخصصی زانو، تعویض مفصل، بازسازی زانو و مفاصل آرنج، شانه و ... به وسیله جراحان متخصص و نامی به بیماران و ورزشکاران ارائه می‌شود.

مدیر بخش توانبخشی نورافشار از اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در این مرکز خبر داد و تأکید کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به اینکه مجموعه توانبخشی بیمارستان نورافشار یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان است، کارکنان این مجموعه همواره تلاش و برنامه ریزی‌های لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت مراجعه کنندگان را در اولویت قرار می‌دهند.

صالحی در تشریح این اقدامات بهداشتی افزود: از جمله اقداماتی که مطابق با شیوه نامه برخورد و مدیریت کرونا در این مرکز صورت پذیرفته است می‌توان به رعایت کردن اصول فاصله گذاری اجتماعی، تجهیز کردن مرکز توانبخشی نورافشار به سیستم تهویه مناسب، ضدعفونی و پاکسازی روزانه بخش، استفاده از روکش‌های یک بار مصرف برای تخت‌ها، ضدعفونی تجهیزات تمرین درمانی، قبل و پس از هر بار استفاده مراجعین، در اختیار قرار دادن وسایل بهداشت فردی یکبار مصرف به صورت ویژه به هر بیمار و ... اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان