۲۰ عامل خطرناک در زندگی روزمره که ریسک ابتلا به سرطان را بالا می‌برد

تمامی سرطان‌ها نتیجه‌ پیدایش عیب یا جهش ژنتیک در سیستم دی‌ان‌ی سلولی ما هستند. سلول‌های سرطانی رشد می‌کنند و با تشکیل تومور همچون ارتشی مخرب بدن ما را از پا درمی‌آورند.

20 عامل خطرناک در زندگی روزمره که ریسک ابتلا به سرطان را بالا می‌برد

سرطان پس از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ‌و‌میر در جهان به شمار می‌رود.

تمامی سرطان‌ها نتیجه‌ پیدایش عیب یا جهش ژنتیک در سیستم دی‌ان‌ی سلولی ما هستند. سلول‌های سرطانی رشد می‌کنند و با تشکیل تومور همچون ارتشی مخرب بدن ما را از پا درمی‌آورند.

بعضی سرطان‌ها عامل ژنتیکی دارند و از این رو از کنترل ما خارج‌اند. با این حال بسیاری دیگر از سرطان‌ها به عوامل محیطی، نوع تغذیه و یا مصرف برخی مواد خاص برمی‌گردند. تحقیقات تا کنون ارتباط معنادار مصرف شماری از این مواد با بروز سرطان‌ در بدن انسان‌ها را اثبات کرده است.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به شماری از این مواد:

شکر

دانشمندان در حال حاصر می‌دانند که مصرف بیش از حد شکر نه تنها می‌تواند عامل دیابت باشد، بلکه سلول‌ها را نیز تخریب می‌کند و ریسک سرطان را در فرد بالا می‌برد.

مطالعات جدید نشان می‌دهند شکر عامل رشد توده‌های سرطانی است، چرا که این توده‌ها از شکر به عنوان تغذیه برای بزرگ شدن استفاده می‌کنند.

یوهان تولین بیولوژیست مولوکولی در دانشگاه لوون بلژیک می‌گوید مصرف زیاد شکر چرخه بسته‌ای از تولید انرژی لازم برای رشد سلول‌های سرطانی را ایجاد می‌کند که بزرگ‌شدن توده‌ها‌ در بدن را نتیجه می‌دهد.

غذاهای آماده و فرآوری شده

هر غذایی که داخل پلاستیک پیچیده شده باشد، در مقیاس صنعتی تولید شود، تاریخ مصرف طولانی داشته باشد یا به صورت ساندویچی برای رفع سریع گرسنگی آماده شده باشد احتمال ابتلای فرد به سرطان را بالاتر می‌برد.

محققان فرانسوی به تازگی نشان داده‌اند که میان افرادی که غذاهای آماده می‌خورند و کسانی که درگیر سرطان می‌شوند ارتباط وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر