ماهان شبکه ایرانیان

مشکلات جنسی در سالمندان (۲)

توصیه می‌شود سالمندان از غذاهای طبیعی و سالم بهره بگیرند و از خوردن غذاهایی که دارای چربی‌های اشباع می‌باشد خودداری نمایند. در این خصوص مصرف مواد غذایی نظیر عسل، زنجفیل، دارچین، جین سینگ، فلفل، پسته توصیه می‌شود.

مشکلات جنسی در سالمندان (2)

آیا داروها نیز در بروز مشکلات جنسی موثرند؟

بله از جمله مهمترین این داروها که در این سنین بسیار مصرف می‌شوند،‌ بعضی از داروهای قلبی و نیز فشارخون می‌باشند. داروهای اعصاب و به خصوص ضد افسردگی‌ها و داروهای قلب نیز در کاهش میل و توان جنسی موثرند. 

مشکلات پزشکی مهم در بروز اختلالات جنسی  دوران سالمندی چیست؟ 

در سنین بالا بیماری‌های متعددی وجود دارند که در رفتار جنسی فرد اختلال ایجاد می‌کنند. دیابت یا بیماری قند از مهمترین آنها است بسیاری از افراد دیابتیک در کنترل دقیق قند خون سهل‌انگاری می‌کنند و همچنان که این مساله در بروز دیگر اختلالات نقش دارد متأسفانه در کاهش توانایی جنسی فرد نیز نقش مهمی دارد.

فشارخون بالا و نیز چربی‌های خون بالا نیز می‌تواند در کاهش توانایی جنسی موثر باشد. متاسفانه در سنین بالا آرتروز و دردهای مفصلی اجازه ارتباط مناسب را از بسیاری از افراد می‌گیرد.

بروز بالای مشکلات قلبی و نیز سکته‌ای مغزی و قلبی،  مشکلات پروستات و نیز اعمال جراحی زنان نظیر خارج کردن رحم و تخمدان و بدخیمی‌های سینه خانم‌ها، آلزایمر و نارسایی کلیوی و  قلبی نیز از دلایل مهم کاهش میل و توانایی جنسی می‌باشد.

با این همه در بسیاری از موارد بیشتر ترس از بروز مشکل مانع از ایجاد لذت و ارتباط مناسب می‌باشد و بسیاری از افراد با مشاوره و راهنمایی و نیز افزایش ارتباط فردی قادر به حل این مشکل می‌باشند. 

نقش تغذیه در این موارد چگونه است؟

توصیه می‌شود سالمندان از غذاهای طبیعی و سالم بهره بگیرند و از خوردن غذاهایی که دارای چربی‌های اشباع می‌باشد خودداری نمایند. در این خصوص مصرف مواد غذایی نظیر عسل، زنجفیل، دارچین، جین سینگ، فلفل، پسته توصیه می‌شود. 

نقش ورزش چیست؟

به علت افزایش گردش خون و حفظ سلامتی قلبی، ورزش‌های هوازی معمولا در حفظ و بهبود این روابط موثرند. 

خلاصه موارد

روابط جنسی جزء همیشگی روابط انسانی است این روابط در حفظ سلامت کانون عاطفی خانواده نقش مهمی دارند. علیرغم این‌که با افزایش سن دفعات و نوع روابط ممکن است بر اثر عوامل متعدد تغییر یابند، با این همه تلاش برای حفظ این روابط با تعدیل آن و استفاده از راهکارهای مناسب به هیچ عنوان با سلامت مغایرت ندارد.

ضمن آنکه آرامش ناشی از آن احساس جوان بودن و طراوت را به زندگی می‌بخشد و عاملی برای حس خوب در کنار هم بودن را به زوجین هدیه می‌دهد. 

درمان دارویی

درمان دارویی بسیار مناسب بر اساس تشخیص مشکل فرد در زنان و مردان وجود دارد این درمان‌ها از درمان‌های تزریقی و خوراکی و درمان بسیار مقاوم به درمان دارویی با درمان جراحی امکان‌پذیر است.

درمانهایی که به طور معمول در شبکه‌های ماهواره‌ای توصیه می‌شوند عموماً ترکیبی از داروهای پزشکی با مقادیر بسیار اندک می‌باشد و کارایی مناسب ندارند و عوارض جانبی ناشناخته و گاهی خطرناک در افراد مشاهده شده است.

بنابراین توصیه به افراد در استفاده از آن منطقی نیست مشاوره با پزشک مربوطه در این زمینه در اکثر افراد راه‌گشای مشکل خواهد بود.  معمولا کنترل مشکلات زمینه‌ای به همراه تجویز داروی کمکی در اغلب افراد مشکل را برطرف خواهد کرد. 

در خانم‌ها مخصوصا توصیه به اقدامات مشاوره‌ای و حل مسائل روحی و رفع مشکلات خانوادگی نیز در کنار داروها مفید خواهد بود. 

لازم به ذکر است استفاده از دستگاههای متعدد گاه عجیب و غریب و تأیید نشده که خصوصاً در شبکه‌های ماهواره‌ای به کرات توصیه می‌شوند اغلب بی‌فایده بوده و با هزینه مالی فراوان و بدون نتیجه هستند.

 

 

برای خواندن بخش اول - مشکلات جنسی در سالمندان - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان