قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ‌ پانل ‌هایی که در چند سال اخیر به عنوان مصالح پیش ساخته و نوین وارد عرصه ساخت و ساز شده‌اند طرفداران بسیاری دارند و توانسته‌اند بر مصالح سنتی برتری یابند و تا حدودی جایگزین آن‌ها شوند. اما مسئله‌ای که به هنگام خرید ساندویچ‌پنل مورد توجه قرار می‌گیرد و نیازمند بررسی است، قیمت آن می‌باشد.

زیرا همواره ساندویچ ‌پانل را مصالحی با قیمت مناسب معرفی کرده‌اند که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن اجرا می‌شوند.

از طرفی با علم به کاربرد گسترده ساندویچ‌پانل در زمینه‌های مختلف و صنایع متعدد، این نوع از مصالح ساختمانی نوین را می‌توان یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر سایر صنعت‌ها از جمله ساختمان معرفی کرد بررسی قیمت آن از موارد مهم و پر اهمیت به شمار می‌رود.

استفاده از پانل‌های ساندویچی به حدی در صنعت ساختمان رواج یافته است که در پوشش تمامی سازه‌های جدید همچون پوشش انواع سردخانه، سوله‌های صنعتی، ساختمان‌های پیش ساخته و... که سازه‌هایی پر هزینه و زمان‌بر از نظر اجرا هستند؛ مشاهده می‌شوند.

 از این رو بدیهی است که روند افزایش و یا کاهش قیمت ساندویچ‌پانل می‌بایست پیش بینی گردد و قابل ذکر است که همواره قیمت مصالح ساختمانی از موارد متعددی تاثیر می‌گیرند که ساندویچ پنل نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین امر موجب شده است که ارائه قیمت آن به طور قطعی ممکن نباشد و قیمت ثابتی نداشته باشد.

لذا به منظور پیش بینی روند افزایشی یا کاهشی قیمت ساندویچ پانل ، می‌بایست ابتدا عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن را بررسی کنیم. در این راستا فاکتورهایی همچون ورق، فوم، هزینه تامین نیروی انسانی برای تولید، قیمت ارز و دلار و ابعاد و ضخامت پانل از جمله مواردی هستند که می‌توان جهت تعیین قیمت ساندویچ پنل برشمرد.

 

ورق ساندویچ پانل

در ساخت پانل ساندویچی از ورق‌هایی فلزی در لایه بیرونی پانل و به عنوان پوشش خارجی آن استفاده می‌شود و آن را می‌توان به عنوان اولین عامل تاثیر گذار برشمرد. ورق فلزی همواره از جمله مواردی بوده است که در مقایسه با سایر محصولات فلزی قیمت بالاتری دارد و در سال جاری نیز با افزایش قیمت نسبی‌ای رو به رو بوده است و طبق این روند پیش بینی می‌شود؛ امسال نیز افزایش قیمت داشته باشد.

انواع ساندویچ پانل براساس نوع ورق

ساندویچ پانل آلومینیوم

ورق آلومینیومی ارزان‌ترین و ابتدایی ترین نوع ورق فولادی است که در مقابل مزایای بسیاری که دارد، از قیمتی مناسب و مقرون به صرفه برخوردار است که همواره به عنوان اولین گزینه در صنایع مختلف همچون بسته بندی تبدیل شده است.

بدین ترتیب ساندویچ پنل آلومینیومی را می‌توان نمونه‌ای از ارزان‌ترین پانل‌ ها معرفی کرد که در مقابل قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای که دارد، از مقاومت بالایی برخوردار است.

ساندویچ پانل آلوزینک

این ساندویچ‌ پنل به واسطه ورق آلوزینکی که در لایه بیرونی آن به کار رفته، اینگونه نامگذاری شده است. ورق آلوزینک در واقع همان ورق آلومینیوم است که به منظور افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی با فلز روی پوشیده شده است.

در رابطه با پانل‌هایی با ورق آلوزینک قابل ذکر است که از جهت وارداتی بودن ورق آلوزینک در مقایسه با سایر انواع پانل‌های ساندویچی قیمت بالاتری دارند و در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل گالوانیزه نیز یکی دیگر از انواع پانل‌هایی است که در ساخت آن از ورق گالوانیزه( ورق آهنی پوشیده شده از روی) استفاده شده است. اگرچه پانل گالوانیزه مزایا و مقاومت بیشتری در مقایسه با ورق آلوزینک و آلومینیوم دارد اما به طبع در مقایسه با پنل آلومینیومی قیمت بالاتری دارد.   

فوم ساندویچ پانل

با توجه به افزایش قیمتی که مواد اولیه پتروشیمی در ماه‌های اخیر داشته‌اند، بدیهی است که این روند تا اوایل سال آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد افزایش قیمت فوم پلی یورتان به عنوان متداول ‌ترین فوم ساندویچ‌پانل باشیم.

ساندویچ پانل پلی یورتان

قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل پلی اورتان یا پلی یورتان براساس فوم عایق در لایه میانی آن نامگذاری شده است و در گاهی موارد نیز ساندویچ پنل کند سوز معرفی می‌شود. این نمونه از پانل‌ها به دلیل فوم تزریقی که در هسته آن‌ها قرار گرفته است، نسبتا قیمت بالایی دارند اما مزایای آن و ویژگی‌های منحصر بفردش بر هیچ کس پوشیده نیست.

و از این جهت ساندویچ پنل پلی یورتان متداول‌ترین و کارآمدترین نوع پانل در صنعت ساختمان شناخته شده است.

ساندویچ پانل پلی استایرن

پنل پلی استایرن و یا یونولیتی از نظر فرآیندی که در ساخت فوم آن به کار می‌رود در انواع پانل XPS و EPS تولید می‌شود که در واقع سبک‌ترین و ارزان ترین نوع ساندویچ‌پانل است. اگرچه این دسته از پانل‌ها مقاومت ساندویچ پانل پلی یورتان و یا پشم سنگ را ندارند اما در پوشش سقف و دیوار ساختمان‌های پیش ساخته بیشترین کاربرد را دارند.

در رابطه با این دسته از پانل‌ها قابل ذکر است که پنل EPS در مقایسه با XPS قیمت مناسب‌تری دارد، اگرچه مقاومت آن در برخی موارد به ساندویچ پانل اکس پی اس نمی‌رسد. بدین ترتیب اگر به دنبال ساندویچ پنلی با قیمت مناسب و ساخت و ساز با کمترین هزینه هستید، پیشنهاد ما به شما پانل‌های پلی استایرن است.

قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ بعد از پانل پلی یورتان بهترین عملکرد را از نظر عایق حرارتی و صوتی دارد و به طبع قیمت آن از پانل پلی استایرن بیشتر است. عایق صوتی در این دسته از پنل‌ها به حدی است که در برخی موارد ساندویچ پانل اکوستیک و یا ضد صوت نیز اطلاق می‌شوند.

همچنین باید گفت که فوم پشم سنگ همواره به عنوان بهترین نوع عایق استفاده می‌شده و عملکرد مطلوبی داشته است. بدین ترتیب در رابطه با این نوع از پانل‌های ساندویچی می‌توان گفت که یکی از انواع پانل‌ها با قابلیت عایق حرارتی و برودتی منحصر بفرد است.

پانل دیواری و پانل سقفی

ساندویچ پنل ها دارای دو مدل هستند که در صنعت ساخت و ساز و حمل و نقل ، کاربرد بسیاری دارند برای مثال ساندویچ پانل دیواری در ساخت انواع کانکس ، سازه های سوله و پیش ساخته کاربرد دارد همچنین از پنل دیواری در ساخت دیوار های کاذب و جدا کننده نیز استفاده می‌شود.

پانل سقفی که یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل محسوب می‌شود در بازار بسیار کاربرد دارد این عایق و مصالح مدرن ساختمانی برای کاهش وزن سازه ، طول عمر و ایزوله و عایق کردن بام و سقف ساختمان ها به کار می‌رود که جایگذین بسیار خوبی در برابر ایزوگام و مصالح عایق ایزوله قدیمی میباشد.

ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل

و در پایان لازم به ذکر است که انواع پانل‌های ساندویچی از جهتی مورد توجه قرار گرفته و محبوب واقع شده‌اند که برخلاف مصالح سنتی، قابل ساخت و در ابعاد و ضخامت متفاوت هستند.

 لذا خریداران ساندویچ ‌پنل می‌توانند پانل‌ها را در ابعاد و ضخامت مورد نیاز و متناسب با سازه خود سفارش دهند که بدیهی است هرچه ابعاد و ضخامت آن بیشتر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار است. بدین ترتیب ابعاد، ضخامت و متراژ پانل را می‌توان از موارد مهم و تاثیرگذار بر قیمت ساندویچ‌پنل دانست.

با توجه به مواردی که ذکر کردیم بدیهی است که پیش بینی قیمت ساندویچ پانل ممکن نیست. اما لازم به ذکر است که به نظر می‌رسد، افزایش قیمت فوم و ورق در سال آینده، کاهش حجم تولیدات ساندویچ پانل در بازار کشورمان و رقابتی‌تر شدن بازار را به دنبال خواهند داشت و باتوجه به ایستایی قیمت ساندویچ پانل در دو سال گذشته و بررسی موارد بالا و... احتمال می‌رود که ساندویچ پانل‌های پیش ساخته، افزایش قیمت قابل توجهی را در سال آینده داشته باشند.

قیمت ساندویچ پانل

از این رو پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید ساندویچ‌ پانل و ساخت و ساز با کمترین هزینه را دارید، خرید را به تعویق نیندازید ؛ زیرا بسیاری از تولید کنندگان ساندویچ پانل در این ماه های پایانی سال 99 به منظور جلب رضایت مشتریان خود، کماکان قیمت محصولات خود را طبق روال سابق نگه داشته اند.

بدین ترتیب مجموعه ما به منظور جلب رضایت و رفاه حال مشتریان خود، از کادری مجرب و با دانش و مهارت کافی در این زمینه بهره گرفته است. لذا شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت قیمت ساندویچ پانل به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا از طریق تماس با کارشناسان ما در واحد فروش از قیمت روز ساندویچ پنل مطلع شوید و با دریافت مشاوره رایگان، اقدام به خرید ساندویچ پانل نمایید.

شماره های تماس

021-44030121

021-44030122

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان