روغن لیمو چه فواید و کاربردهایی دارد؟

خواص روغن لیمو بسیار متنوع است. در این مقاله به خواص آن برای پوست و مو، معده، دهان و دندان و غیره اشاره می کنیم. عامل اصلی خواص متنوع این روغن برای سلامتی بدن، آنتی اکسیدان موجود در آن است.

روغن لیمو چه فواید و کاربردهایی دارد؟

در این مطلب شما عزیزان را با خواص روغن لیمو، آشنا می کنیم. روغن لیمو، برای پوست و مو، معده، دهان و دندان و سایر موارد دارای خواص متنوعی است. روغن لیمو دارای مقادیر زیاد آنتی اکسیدان است که عامل خواص زیاد روغن لیمو برای سلامتی بدن است.

خواص جالب روغن لیمو

مهمترین فایده های مصرف روغن لیمو

  • معده و گوارش
  • کاهش وزن و لاغری
  • رفع تهوع بارداری
  • پوست و مو
  • دهان و دندان
  • پاکسازی و سم زدایی از بدن
  • مقابله با سرطان
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • رفع فراموشی
  • رفع افسردگی و اضطراب
  • رفع کم خوابی

خصوصیات متنوع روغن لیمو

معده و گوارش:

یکی دیگر از خواص روغن لیمو رفع ورم معده است و باعث افزایش حرکات روده و در نتیجه کاهش یبوست، می شود. می توان روغن لیمو را بر روی شکم مالید و همین باعث درمان یبوست می شود.جهت درمان یبوست می توانید، دو قطره روغن لیمو را با عسل و آب گرم یا سرد مخلوط کرده و آنرا روزانه مصرف کنید.

کاهش وزن و لاغری:

روغن لیمو باعث دفع چربی اضافه بدن می شود و به دلیل دی لیمونن موجود در آن، متابولیسم بدن را افزایش می دهد و با پاک کردن غدد لنفاوی وزن را کاهش می دهد. جهت لاغری می توانید روزانه، روغن لیمو را با آب و عسل مخلوط کنید و مصرف نمایید.

رفع تهوع بارداری:

رفع حالت تهوع در دوران بارداری از دیگر خواص روغن لیمو است. شما می توانید با پخش بوی روغن لیمو در فضای خانه با کمک دستگاه و استنشاق آن، حالت تهوع دوران بارداری را کاهش دهید و یا برطرف کنید.

پوست و مو:

خواص روغن لیمو برای پوست و مو شامل موارد زیر است:

  • رفع آگنه و جوش صورت
  • جوان کردن پوست
  • بهبود رشد مو
  • رفع شوره سر
  • عامل صافی مو

مصرف روغن لیمو برای پوست صورت شبیه ماسک است.بنابراین شما می توانید روغن لیمو را روی پوست صورت خود به صورت ماسک بمالید و پخش کنید. همچنین شما می توانید روغن لیمو را به پوست دست خود نیز بمالید. پس از مالیدن روغن لیمو به پوست دست و صورت، مستقیما جلوی نور آفتاب قرار نگیرید تا روغن بهتر جذب پوست شما شود. آنتی اکسیدان موجود در روغن لیمو باعث رفع چین و چروک پوست می شود و همچنین باعث افزایش رشد مو می شود. یکی دیگر از خواص روغن لیمو خاصیت ضد میکروبی آن است که همین عامل رفع جوش و آگنه صورت است همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی شوره سر را از بین می برد.

دهان و دندان:

لیمو به تنهایی به علت اسیدی بودن باعث تخریب دندانها می شود، اما روغن آن به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری، می تواند دندانها را سفید کرده و از پوسیدگی آن جلوگیری کند. همچنین می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد.

بهترین خواص روغن لیمو

پاکسازی و سم زدایی از بدن:

شما می توانید روغن لیمو را با روغن زنجبیل و آب مخلوط کنید و این مخلوط را روزی دوبار نوش جان کنید. این کار باعث سم زدایی از کبد و خون شما می شود و بدن شما را از سموم اضافه پاک می کند.

مقابله با سرطان:

از دیگر خواص روغن لیمو، خاصیت ضد سرطانی آن است. روغن لیمو دارای ماده لیمونن است که ضد تومور می باشد.

بهبود سیستم ایمنی بدن:

روغن لیمو غدد لنفاوی را پاک می کند و تورم آنها را از بین می برد و سرفه را درمان می کند. همچنین به علت خاصیت ضد باکتری آنتی اکسیدان موجود در آن، سیستم ایمنی بدن را تقویت      می کند و از بروز بیماریها جلوگیری می کند. همچنین اگر روغن لیمو را به مواد غذایی اضافه کنید مسمومیت احتمالی آنها را از بین می برد و از بیماری شما در اثر مصرف ماده غذایی مسموم جلوگیری می کند. یکی از روشهای مصرف روغن لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن، این است که چند قطره از آنرا با پس از مخلوط کردن با روغن نارگیل روی گردن خود ماساژ دهید.

رفع فراموشی:

مصرف روغن لیمو به بهبود بیماران آلزایمری کمک می کند.

استفاده از روغن لیمو

رفع افسردگی و اضطراب:

یکی دیگر از خواص مصرف روغن لیمو کاهش اضطراب و افسردگی است. همچنین مصرف آن باعث کاهش استرس می شود.

رفع کم خوابی:

اگر قبل از خواب روغن لیمو را بو کنید می توانید خواب شبانه مناسبی داشته باشید.

خاصیت ضد عفونی کنندگی:

از دیگر خواص روغن لیمو خاصیت ضدباکتریایی آن است که می تواند برای براق کردن سطوح فلزی و تمیز کردن ظروف و لباس استفاده شود.

رفع گلو درد:

جهت رفع گلودرد می توانید مخلوط روغن لیمو با آب داغ و عسل را بنوشید.

کاهش تب:

شما برای کاهش تب می توانید چند قطره روغن لیمو و نعناع را پس از مخلوط کردن به پای خود ماساژ دهید.

برطرف کردن آلرژی و آسم:

پخش روغن لیمو در فضای خانه و استنشاق آن بینی را باز می کند و درد سینوسها را برطرف می کند.

پاک کردن ناخن:

یکی دیگر از خواص روغن لیمو، پاک کردن ناخنها است. بطور کلی روغنهای اسیدی مانند روغن لیمو، علاوه بر اینکه لاک ناخن را پاک می کند، به سلامتی ناخنها نیز کمک می کند.

رفع مواد چسبناک:

اگر مقداری روغن لیمو را روی دستمال مرطوب بمالید، می توانید با آن ماده چسبیده مانند آدامس را پاک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان