قلب سالم در ۲۷ روز (۲)

حداقل روزی یک حبه سیر مصرف کنید تا کمتر دچار بیماری‌های قلبی شوید. سیر مانع از تجمع گلبول‌های قرمز و مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود.

قلب سالم در 27 روز (2)

روز یازدهم: بذر کتان مصرف کنید: بذر کتان یکی از منابع اصلی چربی‌های امگا 3 است. اضافه کردن این ماده به برنامه غذایی روزانه‌ موجب کاهش بیماری‌های قلبی تا 46 درصد می‌شود و از تجمع گلبول‌های قرمز جلوگیری می‌کند. می‌توانید هر روز 2 قاشق چایخوری بذر کتان را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید. بعد از خرید، آن را در یخچال نگه دارید.

روز دوازدهم: روز خود را با حرکات کششی بدن آغاز کرده و پایان دهید: انعطاف‌پذیری بدن نیز از بیماری‌های قلبی می‌‌کاهد. بزرگسالان بالای چهل سال، بیشتر دچار خشکی و گرفتگی عضلات بدن می‌شوند. هر روز 10- 15 دقیقه حرکات کششی را تمرین کنید تا انعطاف‌پذیری بدن‌تان افزایش یابد. یوگا نیز برای این منظور بسیار خوب است.

روز سیزدهم: از مصرف الکل بپرهیزید: خانم‌هایی که دچار بیماری‌ خاص، فشار خون بالا و برخی مشکلات دیگر هستند، به هیچ‌وجه نباید الکل مصرف کنند؛ زیرا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها، مثل سرطان سینه در آنها افزایش می‌یابد.

روز چهاردهم: از سویا استفاده کنید: این گیاه حاوی پروتئین فراوان است که موجب کاهش کلسترول می‌شود. بهتر است از سویای فرآوری شده به صورت محدود استفاده کنید و از مکمل سویا اصلا استفاده نکنید؛ زیرا میزان فیتواستروژن موجود در این مکمل‌ها مشخص نیست و افزایش فیتواستروژن سبب رشد بیش از حد سلول‌های مربوط به استروژن می‌شود و خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

هفته سوم

 روز پانزدهم: با سیر آشتی کنید: حداقل روزی یک حبه سیر مصرف کنید تا کمتر دچار بیماری‌های قلبی شوید. سیر مانع از تجمع گلبول‌های قرمز و مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود.

روز شانزدهم: جست و خیز بیشتری کنید: با کارهای کوچک‌تر فعالیت خود را افزایش دهید. هر روز با کودک خود با یک توپ کوچک و یا هر چیز دیگر بازی کنید. دور اتاق خواب بگردید و برقصید و جست و خیزهای کوچک و معمولی کنید. تا کالری بیشتری بسوزانید و بدن سالم‌تری داشته باشید.

روز هفدهم: از وا نمود کردن بپرهیزید: یکی از دلایل اصلی استرس این است که سعی کنید آن‌گونه که نیستید، زندگی کنید. از خودتان بپرسید آیا واقعا آنگونه که می‌خواهید، زندگی می‌کنید؟ وقت خود را با افرادی بگذرانید و کارهایی انجام دهید که دوست دارید تا احساس شادی بیشتری کنید؛ به این ترتیب سلامت بیشتری نیز خواهید داشت.

روز هجدهم: 5 دقیقه مدیتیشن کنید: حالتی از مدیتیشن که به هوشیاری شما در لحظه‌ای که هستید کمک می‌کند و از میزان استرس‌های‌تان می‌کاهد، چشم‌های خود را ببندید، آرام و عمیق نفس بکشید و این کار را به مدت 5-10 دقیقه در روز انجام دهید.

روز نوزدهم: به جنبه روحانی و معنوی شخصیت خود نیز اهمیت دهید: براساس تحقیقات، تمرینات معنوی، دعا کردن، نیایش و تقویت ایمان باعث افزایش عمر و سلامت بیشتر قلب می‌شود.

روز بیستم: ارتباطات خود را حفظ کنید: داشتن رابطه و دلبستگی به خانواده و دوستان از میزان استرس‌ها و افسردگی‌ها می‌کاهد. استرس و افسردگی دو عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. دست‌کم هفته‌ای یکبار شام یا ناهار خود را با خانواده و دوستان‌تان میل کنید به ملاقات آنها بروید و گاهی اوقات مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید.

روز بیست و یکم: ویتامین D و روغن ماهی مصرف کنید: روغن ماهی به سلامت قلب کمک بسیار زیادی می‌کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد که سیستم الکتریکی قلب را تثبیت می‌کند، فشار خون و تری‌گلسیرید را کاهش می‌دهد و از التهابات می‌کاهد. ویتامین D تا 80 درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

هفته چهارم

روز بیست و دوم: شوخ طبع و شیرین باشید: ازدواج موفق و داشتن روابط خوب با همسر از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند. زوج‌های شاد پنج برابر سالم‌تر از زوج‌های منفی و غمگین هستند، فشار خون پایین‌تری دارند و کمتر دچار گرفتگی رگ‌ها می‌شوند. برای آنکه ازدواج بهتر و زندگی شادتری داشته باشید، بهتر است از کنار مسائل کوچک‌تر به راحتی بگذرید.

روز بیست و سوم: کاکائوی سیاه بخورید: شکلات و کاکائوی تلخ و سیاه حاوی فلورنید و آنتی‌‌اکسیدان است. در 18 از بیماران مصرف کاکائوی سیاه باعث کاهش فشارخون می‌شود.

روز بیست و چهارم: از سیگارها دوری کنید: وقتی که دوست یا یکی از همکاران‌تان سیگارش را روشن کرد، شما بلافاصله از او دور شوید تا قلب‌تان از شما تشکر کند! مصاحبان و نزدیکان افراد سیگاری نیز در معرض خطر هستند و احتمال بروز بیماری‌های قلبی در آنها بسیار زیاد است.

روز بیست و پنجم: موز بخورید: برای کاهش فشار خون، باید پتاسیم بیشتری دریافت کنید تا سدیم بیشتری از طریق مدفوع دفع شود. برخی از مواد غذایی سرشار از پتاسیم عبارتند از: سیب‌زمینی پخته‌شده، رب گوجه، ماست، طالبی و موز.

روز بیست و ششم: از مصرف زیاد قند بپرهیزید: افرادی که روزانه بیش از 74 گرم فروکتوز مصرف می‌کنند، 87 درصد بیشتر در معرض افزایش ناگهانی فشار خون هستند. افزایش میزان فروکتوز موجب کاهش تولید اکسید نیتریک می‌شود. اکسید نیتریک گازی است که به آرامش و راحتی رگ‌های خونی و فراخی آنها کمک می‌کند.

روز بیست و هفتم: بخندید: براساس تحقیقات، 40 درصد از بیماران قلبی کمتر لبخند می‌زنند، زودرنج‌تر هستند و بیشتر تحت تاثیر زندگی آسیب می‌بینند. خود را از لذت یک لبخند حتی کوتاه و کوچک محروم نکنید، اینکار نه تنها به شما آسیبی نمی‌رساند، بلکه چهره‌تان را نیز زیباتر می‌کند.

 

برای خواندن بخش اول- قلب سالم در 27 روز- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان