طرز تهیه سوپ فوری با طعم عالی

سوپ به عنوان پیش غذا در بسیاری از سفره غذای ایرانی ها جایی دارد. برای آشنایی با طرز تهیه سوپ فوری در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

طرز تهیه سوپ فوری با طعم عالی

با طبخ یک سوپ خوشمزه و مقوی می توان آن را همواره در سفرهای رنگین خود نگهداری کرد. از این رو این غذای خوشمزه را در مهمانی و مجالس و سفره های خودمانی خود در طی هر روزی می توانید، استفاده کنید. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا طرز تهیه سوپ فوری را به شما آموزش دهیم.

قابل به ذکر می باشد که سوپ از دیگر خوراک های مایع و گرم می باشد که از مواد غذایی متفاوتی به مانند آب، سبزیجات، گوشت سفید و یا قرمز  روغن، ادویه، نمک و دیگر مواد افزودنی طبخ می شود. به طور کلی از این خوراکی خوشمزه برخی از افراد به عنوان پیش غذا و یا برای باز شدن اشتهای افراد استفاده می ‌کند کخ از این رو سوپ  ها را به دو گروه رقیق و غلیظ تقسیم می کنند.

همچنین در طبخ این خوراکی خوشمزه تنوع بسیاری وجود دارد که سوپ های غلیظ را نه تنها به عنوان پیش غذا و دسر می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل به خصوص در شب های زمستان مصرف نمود. همچنین گفتنی می باشد که سوپ از خواص بسیار زیاد و کالری کمی برخوردار است که از این رو می‌تواند در سبد غذایی همه افراد وجود داشته باشد. افرادی که علاقه بسیاری به آموزش طرز تهیه انواع سوپ های ایرانی را دارند می‌توانند به دیگر مجلات آشپزی آرگا به مانند طرز تهیه سوپ نودل و طرز تهیه سوپ پای مرغ کلیک نمایند و بار دیگر با ما همراه شود.

نحوه طبخ سوپ فوری

سوپ

هنگامی که خسته از سر کار برگشته و حوصله آشپزی طولانی ‌مدت و ایستادن جلوی اجاق گاز را ندارید، بهترین راه تهیه غذاهای فوری اما اولین چیزی که به ذهن هر فردی می‌رسد، طزخ املت به وسیله تخم مرغ است. اما برخی از افراد از این تکرار روزانه هم خسته شده‌ اند که از رو پیشنهاد جالبی برایتان داریم. طرز تهیه سوپ فوری فوق العاده خوشمزه با مواد بسیار ساده که در هر منزلی پیدا می شود را می‌توانید آن را طبخ کنید و آن را در کمترین زمان طبخ کرده و سپس به وسیله آنان و یا تنها میل نمایید.

این غذا در عین سادگی تاثیرات فوق‌العاده غذایی برای عملکرد های بدن شما تاثیر به سزایی دارد که می‌تواند تنوع خوبی در برنامه غذایی تان به همراه داشته باشد.

طرز تهیه سوپ فوری

برای تهیه سوپ فوری در منزل به هنگامی که مشغله بسیاری دارید می توانید از مواد لازم به گفته شده و مقادیر مشخص شده در ادامه مطلب به همراه آموزش کامل آن استفاده نمایید.

  • مواد مورد نیاز

  1. نصف فنجان پاستا صدفی
  2. 2 قاشق غذا خوری سبزی سوپ
  3. 1 قاشق غذا خوری کره
  4. 2 قلشق غذا خوری سویا
  5. 2 قلشق غذا خوری جو پرک
  6. 1 عدد پیاز
  7. 3 حبه سیر
  8. 2 قاشق غذا خوری سوپ مرغ الیت
  9. 1 عدد قرص عصاره مرغ
  10. 1 قلشق چایی خوری آبلیمو
  11. 2 قاشق غذا خوری هویج رنده شده
  12. نمک و فلفل به مقدار لازم
  13. پودر کاری به مقدار دلخواه

طرز تهیه سوپ فوری چگونه است

  • طرز تهیه

  1. در مرحله ابتدایی بایستی 2 قاشق غذا خوری هویج رنده شده را به داخل یک قابلمه ریخته و سپس به همراه دو قاشق غذاخوری سبزی سوپ با یکدیگر ترکیب نمایید.
  2. حالا بایستی سیر گفته شده را پوست گرفته و با چاقوی تیز به خوبی خرد نماید.
  3. در مرحله دیگر یک عدد پیاز گفته شده را هم پوست گرفته و پس از شستشو به قطعات کوچکی تبدیل کنید.
  4. حالا پیاز و سیر را با یکدیگر مخلوط کرده و به ترکیبات درون قابلمه هویج و سبزی اضافه نمایید.
  5. چهار لیوان آب به محتویات درون قابلمه اضافه کرده و سپس روی حرارت ملایم قرار داده تا شروع به جوشیدن نمایند.
  6. پس از به جوش آمدن مواد حرارت را کم کرده تا در طی زمان 20 دقیقع سبزیجات به خوبی پخته شوند.
  7. پس از گذشت زمان گفته شده به سراغ غلات رفته و نصف استکان پاستا را به درون قابلمه اضافه نمایید.
  8. حالا 2 قاشق غذاخوری سویا را به همراه دو قاشق غذا خوری جو پرک به مواد درون قابلمه اضافه کرده و در طی 15 دقیقه اجازه دهید تا غلات به همراه دیگر مواد پخته و نرم شود.
  9. در زمان طبخ مواد درون قابلمه بایستی به سراغ تهیه چاشنی سوپ بروید.
  10. حالا به درون کاسه کوچک 2 قاشق غذاخوری پودر سوپ مرغ را بریزید.
  11. پودر سوپ را در درون آب سرد حل کرده و با یک قاشق کوچک آن را شروع به هم زدن نمایید این کار را تا زمانی که پول به خوبی حل شود ادامه دهید تا مبادا مواد و گلوله گلوله گردد.
  12. حالا مقداری نمک و فلفل و پودر کاری را به این مایع اضافه کرد و بار دیگر بار دیگر مخلوط کنیم.
  13. قرص عصاره دا هم باید باز کرده و به مایع اضافه کنید و همه پودرها را به همراه آب با یکدیگر هم بزنید.
  14. حالا مربوط به درون قابلمه را چک کرده تا غلات به خوبی پخته و نرم شده باشند.
  15. در صورت پخته بودن مواد مایع چاشنی را به محتویات درون قابلمه اضافه کرده و همه مواد را با یکدیگر هم بزنید.
  16. حالا کره را هم به قابلمه اضافه کرده و حرارت گاز را مقداری بیشتر کنید تا سوپ کمی جا بیفتد.
  17. پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه درب قابلمه را باز کرده و یک قاشق چایی خوری آبلیمو به مواد سوپ اضافه کرده و در آخر حرارت را خاموش کردند.

سوپ شما آماده سرو می باشد آن را به درون ظرف مورد نظر انتقال داده و بعد از سرد شدن میل می نماید.

نوش جان

طرز تهیه سوپ فوری

نکات پایانی

اگر دوست داشته باشید می‌توانید از همان ابتدا سبزیجات گفته شده را به همراه سیب زمینی نگینی و شلغم نیز ترکیب نمایید. در صورتی که از سیب زمینی استفاده کردید باید لعاب سوپ زیادتر شود از این رو مقدار غلات را بایستی کمتر نمایید. همچنین سبزی سوپ بهتر می باشد از ترکیبات سبزی به مانند اسفناج، جعفری و تره برخوردار باشد. به طور کلی دستتان برای استفاده از هر نوع مواد خوراکی در این طرز تهیه سوپ باز می باشد.

همچنین بسته‌های سوپ الیت را می توانید در طعم های متفاوت از فروشگاه خریداری کنید. اما بهترین بسته الیت برای سوپ قارچ و مرغ آن می باشد که می توانید ترکیبی از این دو را در تهیه سوپ تان استفاده نمایید. همچنین توجه داشته باشید که همه محتویات را نباید در یک وعده غذایی استفاده کرد، بلکه تنها 2 قاشق غذاخوری از آن پودر هم کفایت می کند.

توجه داشته باشید که استفاده از این نوع پودر در غلظت و سفت شدن تاثیر به سزایی دارند که از این رو از زیاده ‌روی کردن در مقدار آن خودداری نمایید.

  • چگونگی سوپ خوشمزه تر شود؟

همچنین از دیگر راز های خوشمزه شدن سوپ می توان به استفاده از عصاره های مرغ و گوشت اشاره کرد. توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن آن بایستی نمک غذا را بچشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان